auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Sissend geluid Peugeot 206 XS HDI 2.0 (bj 2002)

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI 2.0

Dag,

Kan iemand mij helpen…..ik rijd graag in mijn Peugeot 206 (XS, HDI 2.0, bj. 2002).

Auto heeft recent een groot beurt gehad (riem vervangen, remblokken vervangen, airco bijgevuld/verfrist, olie, filters, stabilisatiestangen)……Helaas zijn er twee nieuw mankementen…
1- als ik rijd hoor ik een sissend geluid, net een leeglopend band, het geluid is niet altijd hoorbaar, bij het afremmen stopt het en bij gasgeven is het weer hoorbaar. Ik kan het ook niet goed peilen maar over algemeen begint het na dat de motor een tijdje draait met veel optrekken/ stoppen/afremmen/ gasgeven (zeg maar rijden in de stad).
Ik heb gelezen bij forums dat het (wellicht) de rembekrachtiger kan zijn? Indien ja dient die gelijk vervangen te worden? Of is een andere oplossing mogelijk? Wat houdt afdichten in? iemand een foto van de rembekrachtiger?

2- Bij koude start maakt de motor een luidruchtig geluid (net een oude tractor die opgestart wordt, ik maak de hele buurt wakker!), na enige tijd of als het warme weer is komt dit probleem minder voor. is dit te verhelpen?

Graag jullie reactie.

Geplaatst door

Peugeot206d_2002 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens of het sissen reageert op het rempedaal , dus auto laten lopen en pedaal intrappen , langzaam of snel.
Reactie , grote kans op rembekrachtiger.
Lawaai zouden de verstuivers kunnen zijn , deed hij dit voor de beurt niet dan ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Dan voor je reactie.
Mijn ervaring is dat bij het remmen stopt het sissend geluid, bij het loslaten van de rem (en gasgeven) begint het weer.

ervoor en erna maar ik heb nooit bij stil gestaan. verstuivers?

Rembekrachtiger defect , vervangen is de enige optie.
Laat dan meteen naar het lawaai kijken .

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Prima, dank je reactie.
Ik laat weten hoe is gegaan.

Of het is een lekke turboslang of intercooler oid.

mmm lastig hoor...wat zal het zijn rembekrachtiger, lekke turboslang of intercooler....kan een garagehouder snel achterhalen wat het kan zijn?.....

Ja hoor een goede wel.

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Update....sissend geluid blijkt afkomstig te zijn uit de rembekrachtiger (ook rem-hoofd-cilinder genoemd)....Vandaag rembekrachtiger vervangen....bestellen via Peugeotdealer blijkt lastig te gaan (duurt lang + duur in aanschaf ruim €200...een advertentie op marktplaats + een belronde langs de demontagebedrijven kon een krijgen voor €75 + 1 uur montage kosten.....al met al onder €150 in totaal....zie foto hieronder(zwarte ronde cilinder zit een veer in een rubberring...ring kan stuklopen en daardoor lucht gaan verliezen)....
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...

.....als je zelf handig bent dan kan je die zo vervangen... het sissen is na een dagje (stads)rijden voorbij....wel is het van belang als je een gaat zoeken, zoek dan op de juiste code (code staat op de origineel in de auto...schijnt verschil te zitten in type motor/brandstof)....kortom een zorg minder....

Probleem twee..auto is uitgelezen....storing "Storing uitlaatgas" blijkt geen EGR te zijn maar een foutmelding....het is nu afwachten of die terug komt....intussen ik heb hier bij de onderdelen winkel z'n busje "EGR diesel reiniger"......uit de site van de fabrikant www.wynns.eu staan instructies voor hoe te gebruiken...het is een product die je kan gebruiken zonder ERG te demonteren...klinkt te mooi om waar te zijn ....

http://i63.photobucket.com/albums/h157/s...

Mijn vraag heeft iemand ervaring met dit product/deze reiniger...is het effectief?...en zo ja/nee kan iemand instructies daarover geven...ik ben van plan om die te gaan spuiten via de inlaat van de luchtfilter+ draaiende motor rond >2000.... maar ik ben bang voor brand- en explosiegevaar als ik het goedje inspuit terwijl de motor draait...(product is brandbaar)...graag info/suggesties of eventueel een product die beter effect bereikt zonder EGR te demonteren...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.