Peugeot 406: slaat af

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16 V

Goedendag,

Ik heb afgelopen zaterdag een 406 break gekocht met een G3 installatie en APK gekeurd. Benzine 10 liter getankt en LPG vol gegooid, echter slaat de auto af voor stoplichten, in lage versnelling en straatje keren. Vandaag 15/3 is de gastank 1/5 leeg, wat kan kloppen, maar de benzinetank is inmiddels leeg, het indicator lampje brandt, wat volgens mij niet moet, hij rijdt namelijk op gas. De indicator van het gas is ook aan met de groene lampjes. Wij hebben het idee, dat de auto beide brandstoffen gebruikt en daardoor aan het 'verzuipen' is, wat de reden is waarom de auto afslaat?? hij loopt ook niet goed stationair en bij het stoplicht hapert het toerental lichtjes, wie weet er wat meer over te vertellen? Alvast bedankt.

anouksoute

Geplaatst door anouksoute (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

heemskerk4251 (0), 13 jaar geleden

Het benzineniveau wordt berekend door de ecu. En de ecu weet niet dat je op gas rijdt. Dus je ziet de benzinemeter terug lopen. Normaal gesproken zal je na de rit zien, dat na het afzetten van het contact, en het weer opzetten van het contact die tien liter benzine ineens weer bestaat.

Ga eens een dag op bezine rijden en kijk dan eens of dat afslaan nog bestaat. Zo niet, ga naar een gasspecialist (of dealer als het een teleflex (AG) installatie betreft) en laat de gascomputer uitlezen.

gr.

Cees Heemskerk

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Doe idd wat Cees zegt.
Zit garantie op neem ik aan.
Weet je gelijk waarom de auto weggedaan is.
Waarschijnlijk zaten er behoorlijke kosten aan.
Hoeveel heeft tie gedraaid?.
Als tie goed loopt op benzine,dan zal waarschijnlijk de gasinstallatie de boosdoener zijn.
Druksensor en/of verdamper kunnen dit veroorzaken,is bij een AG/teleflex dealer zo uit te lezen.
Laat niet de garage aan de gasinstallatie prutsen mits het een peug dealer is,die hebben meestal nog wel iemand rondlopen die er verstand van heeft.
Is ook slecht afgeleverd door de garage,want dit wisten ze natuurlijk zelf ook wel.
Heb je geen proefrit gemaakt dan?.
Dan was je er toch gelijk achter gekomen?.

anouksoute (0), 13 jaar geleden

bij de proef rit was niets te merken. hij heeft 200.000 gelopen.

pieterp9094 (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarschijnlijk zit er geen resetschakeling in de auto waardoor de meter na teruglopen niet gereset wordt. Even zoekfunctie gebruiken.

Voor probleem van afslaan:
1. alleen op gas of ook op benzine
2. als probleem er alleen op gas is, wat is merk van de lpg installatie ?

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Persoonlijk was ik niet meer begonnen aan een lpg auto met 200.000km.
De prijs moet wel heel scherp geweest zijn.
Dit is een km stand waar je er min of meer vanuit mag gaan dat de verdamper vervangen zal moeten worden.
Eventueel ook nog de gasinjectoren en met een beetje pech is de kop ook binnen 50.000km aan revisie toe.
Daarom worden deze auto's met deze km standen weggedaan.
Er zitten gewoon behoorlijke kosten aan te komen en dat is vaak het moment om de auto weg te doen,zeker op lpg.
Een diesel is bij deze km standen nog aantrekkelijk.
Is er geen vorm van garantie?.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.