Hallo
Ik heb bij deze de distributieriem vervangen vervolgens wil de motor niet meer aanslaan, de riem met speciaal gereedschap vervangen dus die staat op tijd. Vervolgens de kabelboom gecontroleerd die voor de distributiekap langs loopt uit elkaar gehad is allemaal heel hij vonkt ook wel maar heb het idee dat ie de injectoren niet aanstuurd.
Nu wil ik de spanning op de computer meten maar heb geen juist schema van deze auto kan iemand mij daar aan helpen. Ik heb ook de dodemansknop al ingedrukt. Ook zat er onder de zekeringkast bij de pedalen een stekker die verbrand was die heb ik vervangen de print gecontroleerd kon geen problemen visueel vinden af en toe slaat de auto aan maar moet hem dan op 3000 toeren houden anders valt ie direct weer uit.
Wie kan mij helpen aan een schema of een andere oplossing
Bvd Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik wil niet eigenwijs zijn, maar heb je echt (dmv de paspennen) bij de nieuwe riem gecontroleerd of deze correct op tijd staat?
Je hebt de merktekens op de riem toch op de merktekens van je poulies geplaatst?
Met de pennen 8mm in de nokkenas en 6mm naast het olie filter huis heb het nog extra gecontroleerd
en heb je toevallig niet het massapunt achterop vergeten aan te sluiten. ?
Heb alles weer zo aangesloten zoals ik het los heb gehaald, er staat me niks bij van een massapunt die ik heb losgemaakt en heb ook nog even goed er omheen gekeken of ik het niet per ongeluk over het hoofd heb gezien.
Nu was ik er al wel achter dat ie de bobine wel aanstuurd de brandstofpomp ook want de druk loopt mooi op. bij het op contact zetten en starten maar hij rookt helemaal niks dus waarschijnlijk worden de injectoren niet aangestuurd.
Nu zit er onder de motor ecu een rood dubbel relais die wou ik ook even door meten maar dan was het makkelijk als ik er een schema bij heb. De kabelboom die om de motor heen loopt heb ik ook al uitelkaar gehaald en de verbindingspunten gecontroleerd en voor de zekerheid door gesoldeerd.
voor de riem sloeg de motor wel aan, zonder probleem neem ik aan
met uitlezen kom je dan in de motor computer
verder geen probleem met uitlezen
als je namelijk hem kunt uitlezen dan weet je ook dat je dubbelrelais in orde kan zijn
de betreffende relais voedt volgens mij ook de brandstofpomp
dus lijkt me dat dit ook allemaal goed is
verder heb je de nokkenassensor en de krukassensor wel op zijn plek zitten niet dat je deze nog los hebt zitten waardoor hij geen toerental heeft en dus niet aanslaat
voor alles moeten we wel de laatste acht van chassisnummer hebben zodat we het juiste gegevens bij kunnen pakken
Het chassisnummer is: vf32hnfuf41438752
Krukassensor zit goed vast, ik kan bij deze motor geen nokkenassensor vinden zit die op een verstopte plek? Bij het uitlezen komt alleen de storing van de koelfan er in die gaat ook draaien nadat ik gestart heb en de motor wil niet aanslaan als ik op de data kijk bij het starten zie ik een starttoerental van bijna 200.
De auto loopt inmiddels, maar dat komt omdat ik de gascomputer eraf heb gehaald op dat moment heb ik weer spanning op de injectoren, kortom die gascomputer onderbreekt de injectoren voor dat ie uberhaupt loopt.
Het betreft hier een AG autogas systems systeem, is er ook iemand die hier een electrisch schema voor heeft. Het rare is dat er op zowel de gascomputer als op de injector interface nergens een voedingsspanning op zit, wel zijn er een paar afgeknipte draden uit de gascomputer zwart en rood maar dat was voor de tijd ook al zo en toen liep de auto gewoon en om nu maar gewoon spanning er te zitten vind ik ook wat riskant vandaar heeft er iemand hier een schema van of weet iemand op welke pen de voeding spanning zit?
Alvast bedankt
fijn dat je de oorzaak gevonden hebt
http://www.scribd.com/doc/78279867/76411...
daar staat de schema tussen, kan/durf niet te zeggen of het de juiste schema is.
Voor Werner, bedankt voor de erg nuttige info, middels de stekkerbezetting die ik gevonden had op de link die jij gestuurd hebt hadden we het eigenlijke probleem vrijwel direct gevonden.
De massa van de gascomputer was recht bij de stekker afgeknapt (was al een slechte verbinding) waarschijnlijk doordat wij de bedrading aan de kant hadden gelegd om de distributieriem te vervangen is die verdwenen maar ook waar die aangesloten zou moeten is me tot nu toe een raadsel, waarschijnlijk heeft een vorige reparateur de massadraad gewoon tussen de motorsteun gezet waardoor het ons niet is opgevallen dat die los is gegaan.
Nieuwe massa met stekkertje in de grote stekker gezet en klaar is kees.
Allen bedankt voor het meedenken en vooral Werner bedankt voor de link met het schema.
Gr, Peter Evers
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar