Peugeot 206: Peugot 206 1.4 hdi sw bouwjaar 2005 distributieriem versprongen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Onlangs is mijn distributieriem versprongen tijdens het rijden op 220.000 km stond de teller.

We hebben zelf even gekeken of de cilinders van de motor beschadigd is geraakt, gelukkig niets aan de hand.

samen met de garage(iemand in zijn vrije tijd aan auto's sleutelt) is de riem en spanrollen, geleide rollen en waterpomp compleet vervangen, maar hij geeft aan dat hij de laatste klik niet helemaal kan doorvoeren tijdens de timing van de distributieriem.

Helaas geeft de auto nu nog een probleem aan, dat is wanneer je de sleutel omdraait om de auto te starten dan gaan de lichtjes wel branden en verder helemaal niets hij slaat niet meer aan, en de auto staat op eco-mode waardoor zelf de stuurbekrachtiging niet werkt zou het kunnen dat de sleutel daardoor geen signaal kan geven naar de motor?

en de man van de garage geeft aan dat hij de probleem niet kan vinden en wilt 1 voor 1 onderdelen gaan vervangen t.w.v. 1000 euro!!!


Wat moet ik doen?? of eerder gezegd wat zijn mijn opties?

muratio

Geplaatst door muratio (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

harry4203 (450) PRO, 11 jaar geleden

zelf even gekeken of de cilinders zijn beschadigd???
je zegt dat hij de timing van de motor niet goed krijgt, en toch probeer je em te starten?
beetje vreemd verhaal zo.

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

De laatste klik niet helemaal doorvoeren,wat bedoel je daarmee?
En als je zegt dat hij niet wil starten,bedoel je dan het ronddraaien van de startmotor of het aanslaan van de motor?
Als de startmotor niet rond draait,kan het zelfs zijn dat de motor vast staat,omdat er een zuiger tegen een openstaande klep staat te duwen !
Flink proberen resulteert dan in een ander motorblok ben ik bang.

muratio (0), 11 jaar geleden

Het starten van de motor probeerde ik gelijk nadat me auto langs de snelweg stond direct nadat de distributieriem is versprongen, Toen wist ik nog niet wat er precies aan de hand was.(het aanslaan van de motor ging niet)leek of de sleutel helemaal geen signaal meer doorstuurde naar de motor voor mijn gevoel.

Pas bij de garage nadat de monteur de nieuwe distributie compleet had vervangen en alles afgesteld had, gaf hij zelf aan op het einde moet je 2x handmatig doorklikken en hij kwam niet verder dan 1x, en de probleem met de sleutel is nog steeds aanwezig.

Maar vanavond haal ik de auto weer op, dan ga ik even kijken wat er precies nog allemaal beschadigd is en zal zo nodig dat hier aanvullen!

harry4203 (450) PRO, 11 jaar geleden

ik denk dat je bedoelt dat je normaal gesproken na het monteren van de riem de motor (krukas) handmatig 2 keer ronddraaid. dit zal wel niet gaan omdat er een kromme klep, gebroken tuimelaar/nokkenas oid inzit. begrijp nog steeds niet waarom ie em dan in vredesnaam probeert te starten.

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

In dat geval is een nieuwe distributieriem en al het werk weggegooid geld.
Als er een flinke beschadiging in de motor zit,zou ik gaan kijken naar een goed tweedehands blok,maar ja,da's mosterd na de maaltijd.
Wel vreemd dat jouw beunhaas je hier niet op gewezen heeft en niet gecontroleerd heeft op motorschade.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

wel een fijne hulp heb je gehad, zoals mijn voorgangers al schreven heeft de zuiger een klep geraakt, snap niet dat je beun dat niet heeft gecontroleerd en nu wil hij onderdelen vervangen om maar zo te gaan proberen, laat hij of een betere monteur de kop maar eens demonteren of eerst een lektest te doen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum