Peugeot 206: 206 loopt slecht, start slecht komt niet boven 3500 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i 75pk

Hi,
Ik heb een Peugeot gekocht die onregelmatig stationair loopt. Je ziet het blok schudden. Verder start hij pas na de 4de keer als hij koud is en verder zodra je bij de 3500 toeren komt slaat ie steeds terug naar naar 3100 en dat gaat zo door. Als je rijdt merk je dat ie inhoudt.
Bij uitlezen kwam de Kat eruit die is al vervangen. En verder de warmte sensor voor de aanjager, die is nog niet vervangen. De Kat was waarschijnlijk kapot omdat de vorige eigenaar er lang mee door heeft gereden.
Ik heb alle luchtslangen al gecontroleerd, bougies vervangen. Verder heb ik bombine, stationair regelaar en dat soort dingen al een keer uitgewisseld, maar zonder resultaat. Ben een beetje wanhopig, iemand idee????

saint180_4

Geplaatst door saint180_4 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

trek stekker van de injecotren los bij lopende motor
maar 1 tergelijk. als motor er niet op reageert weet je welke cilinder het probleem geeft dat hij op 3cilinders loopt. tenminste zo uit het verhaal haal ik dit uit dat hij maar op 3cil loopt. waarschijnlijk blijft er 1 injecotr open staan waardoor teveel brandstof op de kat komt en hierdoor deze verbrandt en defect is geraakt.
meestal is de injector het dichtst bij de distributieriem de boosdoener

saint180_4 (0), 11 jaar geleden

Ik heb ze losgehad maar dat is niet de oorzaak. Zou me ook verrassen omdat er ook gas in de auto zit en dat zou dan betekenen dat ie op gas goed loopt, maar dat maakt geen verschil.
Ik heb trouwens gezegd dat de kat verwisseld is maar ik bedoelde de lambda sonde. Verder had ik ook de compressie al gemeten en die is ook goed. Ikzelf denk aan de distributie riem? Kan dat zijn dat ie een tandje van tijd af is? Heb ook zoiets gelezen van een uitgerekte riem?

harry4203 (505) PRO, 11 jaar geleden

zou heel goed kunnen, zulke basiscontroles hoor je eigenlijk mee te beginnen he.

saint180_4 (0), 11 jaar geleden

Tja ik had op iets eenvoudigers en goedkoper gehoopt. Morgen gaat die naar Peugeot en die kijken em na. Zodra ik meer weet post ik de uitkomst.
Gr

saint180_4 (0), 11 jaar geleden

Kom net bij Peugeot vandaan. De timing was goed en geen foutcodes. De kleppen van 2 cylinders stonden te strak. Kleppen zijn gesteld en nu loopt die weer goed. Kosten 200 euro.
Alleen varieert het toerental bij stationair lopen nog tussen de 800 en 1200 toeren, en bij het rijden zakt het toerental in eerste instantie zover terug dat ie afslaat.
Moet ik een nieuwe forum probleem starten of weet iemand zo de oplossing. Waarschijnlijk waren er dus meerdere dingen aan de hand, en hebben ze alleen de kleppen gesteld. Ik vind ook dat ie nog wel bij de 3500 toeren inhoudt.
Gr

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Schommelen van het stationair toerental kan veroorzaakt worden door een verkeerd (te arm) mengsel.
Dat kan misschien ook het inhouden bij 3500 rpm verklaren.
Is helaas een zoekplaatje. Kan ergens valse lucht zijn of een verouderde/slecht werkende sensor.

saint180_4 (0), 11 jaar geleden

Tja dan ga ik maar weer zoeken. De luchtslangen had ik al gecontroleerd op valse lucht, maar niks gevonden. Misschien gewoon stationair regelaar? Verklaart alleen het inhouden bij 3500 RPM niet.
Misschien gewoon weer meerdere oorzaken? Stationair regelaar en een sensor die het mengsel regelt?

saint180_4 (0), 11 jaar geleden

Ik kom er net achter dat het schommelen dat van het toerental alleen voorkomt wanneer het gas inschakelt, d.w.z. als die op gas loopt. Ik had al een andere MAP sensor er ingezet, wat dus geen verschil maakt. Ik moet em dus op gas opnieuw laten afstellen, dan zal dat varierende toerental en soms afslaan wel verholpen worden.
Het enige probleem wat dus blijft is dat de auto ontzettend inhoudt bij 3500 RPM, zowel op gas als op benzine. Maar dan kan ik denk ik beter een nieuw onderwerp/forum starten.
Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.