hallo ik heb een aantal vragen over mijn peugeot 206 diesel.ik heb de diesel pas 4mnd ivm de kilometers die ik ry ,
Wat is de beste koelvloeistof temp mijn meter geeft maar 80 grd aan
hoe voor kom ik de dat ik veel roet afzetting in e g r kryg
wat betenkend blauwe rook na de start
hoop dat er mensen antwoorden weten ,hoor het graag
mvgr rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr kun je eenvoudig dicht zetten door de vacuumslang aan de andere kant los te nemen, zo wordt je vacuum wel geactiveerd maar niet de klep en komt dus geen roet in de motor
blauwe rook is altijd teken van verbrand olie
zwarte rook is altijd teken van roet
grijs/witte rook is altijd vocht, denk aan koelvloeistof
in dit geval zou de zuigerveren of de klepseals problemen kunnen geven
deze lekt dan iets olie en wordt dan mee verbrand
als oliepeil verder in orde blijft dan kan het nog van de verbranding van diesel komen maar lijkt me van de ene kant sterk
ik zou wel de oliepeil heel goed in de gaten houden niet dat dit verandert want dan weet je waar de blauwe rook vandaan komt
start hij verder met koude motor goed, pakt hij direct na het starten al
verder beste kvs temp is bij elke auto 90graden
dit wordt door de wijzer aangegeven dan, in het echt schommeld de temperatuur rond de 83 en 95graden zo ongeveer
een enkele gaat door tot 105graden
maar de wijzer staat altijd in het midden stabiel
geeft dus aan dat het goed is
80graden aangegeven door de wijzer wil zeggen dat het rond de 70-80graden zit
kan zijn dat thermostaat te vroeg open gaat, dat de senosr verkeerd aangeeft, of de wijzer zelf niet juist aangeeft terwijl dat rest allemaal goed is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar