Hallo ik heb een 106 1.6 16v die niet wil aanslaan.De motor sloeg tijdens het starten aan maar sloeg gelijk weer af .Ik heb geprobeert de computer uit te lezen maar krijg geen communicatie .Als ik de auto op contact zet draait de pomp wel.alvast bedankt harry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk de transponderantenne om het contactslot. heb je de reservesleutel al geprobeerd??
dit is sleutel zonder transponder
106 1.6 16v>> =106 GTI 120 pk motor type tu5j4. Later nog enige tijd in de top versie van de 106 sport gebruikt=uitgeklede 106 GTI. Er zijn er niet zo veel maar toch ze bestaan echt 306 cabrio
Een 106 1.6 16V bestaat niet!
ik wou zeggen, dan moet ik toch een paar klanten bellen dat ze een auto rijden die niet bestaat.
grt, harry
Sorry, jullie hebben gelijk! Heb er alleen geen enkele in het klantenbestand zitten, vandaar denk ik.
Harry Folkers, deze discussie helpt je ook allemaal niet veel.
Mischien moet je even onder de computer kijken bij het dubbelrelais.
Bij de voeding van de pomp en de bobine,en of die niet wegvalt op het moment dat je de sleutel loslaat.
weet ik, ik wil er ook niemand mee afkatten of zo. had alleen effe zin om te reageren. om toch nog even op het probleem terug te komen, ik was in de veronderstelling dat deze motoren alleen in het gefacelifte model 106 zaten, en deze hebben toch allemaal een transpondersleutel? of heb ik dat mis.
De motor sloeg tijdens het starten aan maar sloeg gelijk weer af.
hierbij, denk ik meer richting kontaktslot
Ik ben het met Harry eens, volgens mij is deze motor ook alleen in de restyle 106 gebruikt en dan zou deze auto wel met een transponder moeten zijn uitgevoerd, het probleem wat er is klink mij ook als een probleem in de startblokkering.
War voor tester heb je harry Folkers?
hallo de tester die ik gebruik is van snapon.Ik heb de sleutel nog maals bekeken maar is zonder transponder .Maar ik heb de kap bij het contact weg gehaalt en daar zit wel een transponderring.Dit probleem is ontstaan nadat de startmoter is vervangen en de accu los gekoppeld is geweest vrgr harry
volgens mij hangt boven het rempedaal het ebe-tje van de startblokkering(klein zwart kastje). als deze er zit moet je een sleutel met transponder hebben, en denk ik dat je moet beginnen met bij een dealer de code op te vragen en een juiste sleutel bestellen en deze in te leren. of toch eerst de reservesleutel proberen als je daar aan kunt komen.
suc6, harry
Harry Folkers en harry, een 106 restyle met transponder startblokkering heeft een 16 polige diagnose stekker.Een 106restyle zonder transponder startblokkering heeft een 30 polige diagnose stekker. Zitten alle plussen wel weer terug op de startmotor gemonteerd ? En brandt het motordiagnose lampje ?
hallo jongens het lampje brandt wel op contact en tijdens het starten blijft hij gewoon branden vrgr harry
Wat voor diagnose stekker zit er nu op de auto Harry Folkers ?
de 16polige stekker
Oke met startblokkering dus.Desalniettemin,lees de raad van oldtimer nog maar eens goed want ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken.
hallo,nou ik heb het contactslot door gemeten maar deze is goed. wat ik wel ontdekt heb is kastje van de start onderbreker in de stekker helemaal groen uitgeslagen is hier zit vast het probleem .nog een vraag weet iemand of ik deze omzijlen kan . vrgr harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar