auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Slaat niet aan en niet uit te lezen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Beste lezers,

Had hier al eerder een probleem geplaatst mbt storing elektronische diefstalbeveiliging. De auto is afgesleept naar een garagebedrijf. Het garagebedrijf kon in eerste instantie niet alles uitlezen maar wel de BSI. Paar minuten later lukte ook dat niet meer en nu krijgen zij op geen enkele manier meer communicatie. Zij stelden voor om
stapsgewijs onderdelen te vervangen en te beginnen met het contactslot. Omdat dit natuurlijk flink in de papieren gaat lopen wanneer onderdelen simpelweg op de gok vervangen worden zoek ik naar advies van iemand die hier hopelijk meer vanaf weet. Ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen...

Geplaatst door

MDBeetle (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de garage het contactslot wil vervangen , mag ik toch aannemen dat ze onderstaand bericht hebben uitgevoerd / gemeten .

Ze hebben de zekeringen gemeten. Ik weet niet of dat daarmee gecontroleerd wordt? Ik las hier net ook op het forum iets over een draadbreuk van een groene draad 1229 van mensen met dezelfde problemen. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik deze moet vinden. Aangezien dit bij meerdere mensen hier de oorzaak bleek te zijn zou ik dit ook graag controleren.

MDBeetle 0

6 jaar

Voor het raadplegen van elektrische schema,s van Peugeot heb ik uw chassisnummer nodig . VF3...............................

Super bedankt voor je hulp! Chassisnummer is VF32DNFUF44142941

MDBeetle 0

6 jaar

Ondanks uw chassisnummer blijven er nog 2 soorten injectiesystemen over .
ME744 en ME745 . Dit staat op een sticker van de motor ECU .
Maar ik begrijp wat u heeft gelezen.
Vanaf de motor ECU lopen diverse draden ( ook 1229 ) via een soort kabelgoot achter langs de motor .
Door trillingen wil er wel eens beschadiging van 1 of meerdere draden voorkomen .
Haal zo ver mogelijk de goot los , en bekijk de draden op beschadiging .
Eventueel aan draden trekken om te voelen of ze onderbroken zijn .
Als u het schema wilt met plaatsing van draad 1229 moet ik toch echt het ECU nummer weten .

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik kan nu niet bij de auto aangezien deze bij de garage voor de deur staat, maar ik heb wel gezien dat de sticker op de ECU helemaal blanco is geworden, deze is niet meer leesbaar. De kabelgoot is een harde plastic buis zeg maar? Deze heb ik zien lopen inderdaad. Ik ga morgen gelijk erheen om de draden hierin te bekijken. Nogmaals bedankt voor de hulp, wordt zeer gewaardeerd! Ik laat morgen weten of ik iets heb kunnen vinden...

MDBeetle 0

6 jaar

Oke , en ja , de harde buis . Succes.

Helaas nog niet kunnen zoeken ivm de regen. De bocht zit ook erg ver en diep achter de motor dus van bovenaf ook lastig bij te komen denk ik. De auto gaat naar een kennis van me die bij Citroën werkt. Hopelijk heeft hij daar de juiste PSA apparatuur om erachter te komen wat er aan de hand is als het geen draadbreuk is. Zodra de oplossing is gevonden zal ik deze plaatsen zodat hopelijk iemand er nog iets aan heeft.

MDBeetle 0

6 jaar

Oke , succes .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.