👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste forumleden,
Samen met een kennis de koppaking van zijn 106 vervangen.
Reden: koppaking lekte olie naar buiten waardoor motor versmeerde aan de buitenkant.
motor liep goed (perfect) toen we hem in de garage zetten.
Vliegwiel en nokkenaswiel met pennen geblokkeerd, dis-riem gedemonteerd en cilinderkop uitgebouwd.
Heleboel goed schoongemaakt met pakking oplosser, remmenreiniger enz, tevens loste ook de koolaanslag op.
Kleppen één voor één gede- en gemonteerd om klepgeleiderrubbertjes te vervangen.
Cil-kop met nieuwe pakking incl. spruitstukpakkingen enz gemonteerd met 20Nm en 240 graden vastgezet.
Nieuwe waterpomp en dis-riem geplaatst (met pennen in vliegwiel en nokkenaswiel, moet dus goed zijn!!!)
Na afbouw en elektr. gecontroleerd (stekkers en dergelijke) vloeistoffen gevuld en gestart.
Probleem: motor loopt stationair slecht en onregelmatig, rookte eerst veel maar dat werd later beter.
Tijdens proefrit in hoger toerentalbereik lijkt het goed maar zit toch een onregelmatig gevoel in.
Na gasgeven zakt motor onder het stationaire toerental (dip) om vervolgens weer naar stationairtoerental te gaan
Bougies schoongemaakt geen verbetering ook na opnieuw een proefrit werd het niet beter.
Vraag:
Wat hebben we fout gedaan?
Kunnen de kleppen slecht sluiten omdat we ze er uit gehad hebben? zijn wel opnieuw afgesteld.
Kent iemand dit probleem?
Wat kan het waarschijnlijk zijn?
M.vr.gr. Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de stekker naar het gasklephuis, eventueel de buis vanaf het luchtfilter verwijderen. Wanneer de auto op contact wordt gezet moet je de vlinderklep kunnen zien bewegen.
Daarnaast alles extra controleren op luchtlekkages, er mag geen gesis te horen zijn bij het gasklephuis.
OPGELOST!!!!
Dank voor je meedenken en tips, Toverstaf11661
Maar we hebben het gevonden, er lag een slangetje los van het spruitstuk naar een onderdrukmeetsensor die bevestigd zit aan het schutbord, is plat van vorm en ongeveer 4x4 cm met elektr. aansluiting.
Na aansluiten liep de motor weer als een zonnetje.
Nogmaals bedankt, Johan
14 jaar
Mooi om te horen en bedankt voor de terugkoppeling !
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar