Peugeot 307: slecht starten op benzine, niet op gas

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1360 cc

De Wagen start slecht en blijft moeilijk draaien bij stationair toerental tot hij warm gereden is. Dan geen problemen meer. De wagen start ook enkel moeilijk op benzine.
Eigenaar heeft grotendeels op lpg gereden (80.000 km) - geen storingen, motordiagnoselampje brandt niet
Als we de stappenmotor loskoppelen draait de auto beter, maar in een hoger toerental.
Nieuwe stappenmotor geplaatst, negatief resultaat
LPG inbouwer zegt om te kijken naar verstuivers - maar wagen geeft geen storingen ?
iemand een oplossing ?

dirk3945

Geplaatst door dirk3945 (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

aristo0078 (0), 11 jaar geleden

Ik weet niet of ik hier mag reageren maar doe het toch. Is het een lpi van vialle? (zonder verdamper) er kan een lpg verstuiver gas blijven geven en zodra de auto overschakeld compenseerd de BSM dit door de injectortijden aan te passen.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Natuurlijk mag je hier reageren Arjen, dat is het mooie van problemcar, elkaar helpen.
Je achtergrond is niet belangrijk.

ALs de auto merendeels op benzine heeft gereden dan zou ik toch het gehele benzinesysteem nazien, dat begint met de tankinhoud dus oude benzine?
ALs het een jaar in de tank zit kan het al problemen geven.
Injektoren kunnen idd blijven hangen, of niet soepel werken.
Benzinedruk op de rail goed?

aristo0078 (0), 11 jaar geleden

Ik begrijp hieruit dat de stappenmotor verwijderd is, dan zou je dus meer lucht krijgen. Maar inderdaad als de benzine enigszins vervuild is en met meer zuurstof beter verbrand. dan zou het logisch zijn. Hoe zijn de waardes van de lambda sondes? Ik ben een keer mijn stekker en mijn schakelaar van mijn lpg aan het testen geweest waarna ik een verkeerde aansluiting pakte en dus mijn lpg injector open zette. Ik kreeg direct een storing van mijn uitlaatgas. Ik neem aan dat je de eobd keurig kan uitlezen en als de waardes niet kloppen dan zou het toch daaraan kunnen liggen? Als de eobd `denkt` dat het mengsel arm is en het daaraan aanpast? terwijl het rijk is? En hoe is het met de inlaatlucht temperatuursensor? geeft die wel de juiste waardes? nl koudere lucht bevat meer zuurstof en als het systeem zich daaraan aanpast krijg je dus ook een te rijk mengsel?Pff, waar is de tijd van carburateurs, contactpuntjes stator en rotor ena dat je de auto nog met een panty kon laten draaien!

sgm (0), 11 jaar geleden

Ik denk dat de suggestie van lekkende injectors nog niet zo een gekke is. Dan krijgt de motor twee bandstoffen en dat is te rijk. Daarom lijkt de motor ook beter te werken als je 'm stationair meer lucht geeft.
Je kunt eens even een tijdje alleen op benzine rijden en dan de auto een nacht laten staan. Als de auto dan (met LPG installatie nog steeds op stand benzine) goed start, weet je de oorzaak.
Overigens kan een lekkende injector verschuiving van de kenvelden van de injectiecomputer geven. Dus na reparatie kan het even duren voordat de auto weer perfect op benzine en LPG loop.t

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum