close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Druk op het koelsysteem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Hallo,

We hebben hier een peugeot 307 2.0 hdi diesel met het probleem enorm veel druk op het koelsysteem.
Ik heb hem ontlucht zat veel lucht in en in eerste instantie was het probleem verholpen.
Afgelopen Zondag een rit van ongeveer 100 km gemaakt en het zelfde probleem doet zich weer voor.
Mijn gedachten gingen eerst uit van een lekke koppakking maar geen water door olie en geen witte rook uit de uitlaat.
Wie heeft dit ook gehad en kan mij info verstrekken omtrent dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Hidde

Geplaatst door

smit9314 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is normaal! Water zet uit, en het expansievat dient het verschil op te vangen dus deze moet niet te vol zitten. Ook heb ik dit bij een benzine motor. De temperatuur op je meter gaat als het goed is tot 110 gr c, dit zou niet kunnen als het systeem niet op druk staat. 90 gr c is de normale temperatuur maar deze mag en kan over de 100 gr zijn.(warm weer veel belasting weinig koeling) Wat je vaak merkt dat als het warm weer is dat de leidingen losspringen endaarna je motor staat te koken omdat je dan drukverlies hebt.
Vroeger hadden ze dieselmotortjes die voor de koeling een open systeem hadden(de zgn eierkokertjes) waar het door het kokende water nooit warmer werd dan 100gr c.
Maar heb je er last van tijdens het rijden? (geen verwarming oid)
Groetjes Arjen

aristo0078 0

12 jaar

Hallo Arjen

Als we rijden loopt de temparetuur van 85 tot over de negentig graden en begint de rode lamp te branden als ik in het water tankje kijk is het leeg haal ik de dop er af komt het koelvloeistof weer omhoog en is het weer op peil en kun je ongeveer 30 km rijden en heb je weer het zelfde probleem.

groet,

Hidde

smit9314 0

12 jaar

oei, en als je de motor start zonder de dop, wat gebeurt er dan? als de temperatuur snel omhoog gaat betekent dit ws de koppakking. Maar het kan ook nog de thermostaat zijn( gaat niet open) Maar als je de auto start en hij begint direct te blazen uit je expansie vat is er ws. wat aan de hand

aristo0078 0

12 jaar

Er gebeurt niets als ik de dop er af haal water komt niet omhoog ik zit ook aan de thermostaat te denken als die niet na behoren werkt kan die misschien het probleem ook veroorzaken.
Probeer morgen een nieuwe thermostaat je hoort nog als het probleem verholpen is alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,

Hidde

smit9314 0

12 jaar

Hoe zit het met de egr koeler ? Is deze watergekoeld, dan kan deze lek zijn. Maar ook een koppakking is mogelijk.

Nieuwe thermostaat geplaatst nog geen problemen weer gehad.
Iedereen bedankt voor het meedenken

Gr Hidde

smit9314 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.