Peugeot 307: slechte koude start

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600/16v

goedemiddag allen, het volgende is het probleem, en ik begin het behoorlijk zat te worden.
Mijn 307 uit 2003 op lpg heeft koude start problemen, sinds het begin van de afgelopen koude periode, met veel moeite krijg ik de auto lopend en staat dan vervolgens een seconde of 30 te schudden alsof het een stoomlocomotief is, uiteindelijk komt hij op toeren en is het probleem voor de rest van de dag voorbij, beetje hobbelen na een uur of 4 stilstaan vervolgens gewoon weer goed lopen, eenmaal op temp. loopt de auto als een speer en is er geen enkel probleem meer,de volgende onderdelen zijn al vervangen krukassensor, temp.sensor op de waterpomp, bougies,additief toegevoegd aan benzine en , dunnere olie en ander koelmiddel, iemand hier ervaring mee, oh ja peugot heeft de auto ook al een keer gereset,allemaal geen resultaat, hun adviseren de auto te laten staan bij de dealer en dat het een typisch zoekklusje is

mario7229

Geplaatst door mario7229 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zoekt wel wat makkelijker als de auto koud is na een nacht buiten slapen.
Is dat al eens gebeurd?

mario7229 (0), 14 jaar geleden

hallo en dank je wel voor u snelle reactie, nee dat heb ik nog niet geprobeerd,hopelijk dit weekend bij de dealer.

mario7229 (0), 14 jaar geleden

oplossing, weet ik nog niet zeker, ben echter wel weer iets verder gekomen, VERKLEEFDE KLEPSTOTERS, is de "diagnose" van autopalace in harderwijk,
ben verder gaan zoeken en blijkt ook bij sommige citroens met de zelfde motor voor te komen, peugot zegt ook dat het een kwaal is bij de 307 van voor 2004.
De oplossing is op dit moment een kacheltje onder de motorkap een uurtje voor ik naar mijn werk ga, en dan is het starten en lopen, behelpen maar ja ik sta op dit moment geen 20 min. meer te starten

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Denk dat je KLEP-STELEN bedoeld. Dat was inderdaad bij de eerdere TU5JP4 iets wat wel eens voorkwam. De passing van de klepstelen was te krap in de klepgeleiders en door teerachtige vervuiling tussen klepsteel en geleider bleef de klep dan open staan met name bij koud weer/koude start, want dan was de vervuiling/teer te dik. Oplossing was in eerste instantie een ruil cil. kop met aangepaste kleppen/klepgeleiders. Later moest je nieuwe kleppen monteren met een iets dunnere klep-steel.
Misschien kan een motorflush en geforceerde injectie reiniging hier nog enige verbetering geven.

mario7229 (0), 14 jaar geleden

dank je voor je reactie,een olietoevoeging en reiniging heb ik al geprobeerd van IPM solutions heb ik een 3 traps reiniging uitgevoerd, dunnere olie gebruikt, leek het probleem te verhelpen, echter dat was maar tijdelijk en weet niet of dat nog verder zin heeft, hoe dan ook welk merk of wat voor soort reiniger bedoel je, het is de moeite van het proberen waard,alvast bedankt

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij sterkere vervuiling gebruiken we een soort spuitbus van Tun-ap die we in een speciale houder plaatsen en m.b.v. perslucht op ca.3 bar instellen. Nadat benzinepomp uitgeschakeld is, sluiten we dit rechtstreeks aan op de verdeelbuis bij de injectoren en laten de motor op dit reinigingsmiddels ca. 5 min. lopen. Daarna afhankelijk van vervuiling een 2 tot 6 uur laten inwerken en daarna de rest van deze reiniger op laten gebruiken met lopende motor.
Je kunt het proberen, maar denk dat je de definitieve oplossing toch moet gaan zoeken in kleppen met dunnere klepstelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.