Sinds enkele maanden loopt de auto wat minder: beetje gevoel van vierkante wielen. Daarnaast stotterende motor bij 70/80 km per uur. Ook moeizaam boven de 130 km/h.
Afgelopen vorstperiode erg veel moeite met starten: flink doorstarten en bij aanslaan flinke rookwolken. Waren ook temperaturen ver onder nul. Auto eenmaal gestart liep de eerst kilometer erg onrustig, op 2 of 3 koppen denk ik.
Glouibougies gecontroleerd, 1 stuk. Vervangen. Geen verbetering. Zwaardere accu geplaatst. Dit hielp een heel stuk maar nog steeds niet vlekkeloos. Garage denkt aan startmotor en verstuivers. Maar adviseert qua kosten dit niet te vervangen (225.000 km)
Kunnen de 2 problemen verband met elkaar hebben en heeft er iemand advies? Te lichte startmotor bij Peugeot is bekend probleem????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De accu en de startmotor doen dienst tijdens het starten. Daarna heb je ze niet meer nodig tot de volgende startbeurt... De dynamo zorgt tijdens het rijden voor de stroomvoorziening en daarnaast moet deze ervoor zorgen dat de accu voldoende wordt bijgeladen om de volgende keer de startmotor weer te laten functioneren.
De gloeibougies moeten er voor zorgen dat de verbrandingsruimte tijdens het starten een zodanige temperatuur heeft dan de verstoven dieselolie voldoende temperatuur heeft om spontaan te verbranden als er voldoende druk is opgebouwd in de verbrandingsruimte. Meestal enkele seconden na het aanslaan van de motor stoppen de gloeibougies met gloeien.. Afhankelijk van het systeem is dit buiten temperatuur gevoelig.
Ik wilde hiermee duidelijk maken dat het vervangen van de accu geen verbetering mbt het lopen kan hebben.
Er moet een andere oorzaak gevonden worden.. In ieder geval moet de klepspeling gecontroleerd en zo nodig afgesteld worden.. Als de speling van 1 of meer kleppen nihil is is dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van alle problemen.
Het enige waaarin ik de garage kan volgen is de verstuivers.. Zit daar een zeikerd bij?? Ik neem aan dat de garage dat zo nodig kan controleren...
Vooral je melding flink doorstarten, is voor mij voldoende om het geen startprobleem, maar een aanslaan probleem te noemen.. En als de zeikert in de zelfde cilinder aangetroffen wordt als de gloeibougie? weet je ook gelijk waarom die stuk is gegaan..
Net als gloeilampen hebben g;oeibougies en verstuivers een beperkte levensduur.. Dus als er geen zeikert aangetroffen wordt? zullen de andere 3 eerdaags ook wel de geest geven...
de zeikert moet vervangen worden, evenals de andere 3
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar