Ik heb sinds begin dit jaar een peugeot 106 1.1 etoile van januari 1994.
De dag dat ik hem op ging halen begon het probleem al. De motor staat heftig te schudden, hij ploft in de uitlaat, en er komt zwarte rook uit de uitlaat. Ze hebben de bougies en bougiekabels met wb40 ingespoten en ik heb er een week geen last van gehad, tot gisteravond. De auto sloeg af terwijl ik de bijna stilstond (met de koppeling ingetrapt). Geprobeerd te starten maar t leek alsof hij verzopen was. Vannochtend weer hetzelfde probleem, toen ik weer thuiskwam, weer 2 x gestart en toen was het probleem weer weg. Hij maakt ook het geluid van een traktor dan. Wat zou dit kunnen zijn?
Ik ben maar een student en heb niet een groot budget en ben dus niet van plan, om er eerst voor honderden euro's aan nieuwe onderdelen op te plaatsen dus wil ik graag het precieze probleem weten. Is het opgelost met een set bougiekabels en nieuwe bougies?
Geplaatst door rene1811 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
carburateur of injectie
rene1811 (0), 16 jaar geleden
uh hoe zie ik dat? volgens mij is carburateur
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
vlotternaald lek
vlotter lek(loopt ie vol en zinkt)
of de choke blijft hangen
oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden
we hebben hier in Nederland geen 106en met een carburateur, zijn allemaal injectie's.
Mono point van Bosch of Magneti Marelli.
Is het Bosch kan het duur worden bij Magneti Marelli naar het slangetje tussen de vacuumsensor en de injector kijken.
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
is dan aarschijnlijk de reden van verkoop