Peugeot 106: Trillen bij remmen(schrijven, blokken, ook achter zijn al vervan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 mpi sport

Ik had sinds kort erg last van een trillend stuur/auto bij het remmen.
Aangezien ik dit erg vervelend vond en niet echt een oorzaak kon vinden
heb ik de remmerij laten vervangen bij de garage:

Schrijven + Blokken
Klauwen gecleand en gesmeerd
Remschoenen achter vervangen
Trommel gecleand en gesmeerd.

Nu na ruim 300km rustig inremmen heb ik bij het nemen van de afrit is een keer wat steviger geremd.
Tot mijn verbazing was het trillen nog steeds aanwezig!! hij remt wel gewoon goed.
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.....
Iemand een idee ? Zit dus blijkbaar niet in de remmen zelf.

Het probleem doed zich alleen tijdens het remmen en krijg het gevoel dat de auto in een onbelans komt. Hij wil een beetje gaan zoeken aan de voorkant lijkt wel....

Betreft een peugeot 106 PH2 1.1mpi sport uit 12-2000
KM stand 91.000.

Bedankt!
Jeremy.

jeremy070

Geplaatst door jeremy070 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Auto op remmentestbank zetten(remt ie wel gelijk?)Speling ophanging-stuurinrichting?Cardanmoer vast?Slag op wielflens?enz...Wat zegt garage die het werk uitgevoerd heeft?

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Jammer dat je de garage opdracht geeft voor het vervangen van de remmerij, je had beter kunnen zeggen: hij trilt met remmen.
Hoe kunnen we dat oplossen?
Het zou inderdaad heel goed draagarmrubbers of een uitlijnprobleem kunnen zijn

jeremy070 (0), 16 jaar geleden

De garage dacht zelf eerder iets in de richting van een draagarm/rubber.
Ze hebben dit ook gecheckt maar nergens zat speling op of zag er versleten uit....

Vrijdag gaat hij terug in de hoop voor een oplossing
remmentestbank is misschien wel een idee was ik nog niet opgekomen.

Jarco (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik zou hem eerst eens uitlijnen Daarna eens kijken of je wielen niet slingeren als je ze rond draait Heb je ze al gebalanceert of van voor naar achter geplaatst.. Mischien is je remzadel krom door oxidatie tussen bouten en fusé heb ik ook eens gehad bij een citroën c5

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij hebben deze auto's trommelremmen achter, kijk eens wat er gebeurt als je rijdende weg de handrem iets aan trekt.
raakt hij dan ook in trilling dan zouden ze tijdens het demonteren de trommel wel eens ovaal geslagen kunnen hebben.
Let op Niek komt een paar sec achter mij aan.

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Triltie ook als je de handrem bedient onder het rijden (niet laten blokkeren). als dat zo is heb je 1 of 2 kromme remtrommels.

Op de remmenbank kun je ook een kromme remtrommel er uit halen, de remkracht meter slingert dan met de frequentie va het rondraaien van je wiel. Meestali s het er maar 1. De ene meter staat dan keurig stil en de andere slingert.

Het kan ook zo zijn dat je naaf waar je remschijven op zitten krom is. Echter dan is het probleem weg na montage nieuwe schijven en komt terug als je er een paar keer goed mee doorgeremt hebt.

Ik ga in dit geval voor een kromme remtrommel. (ovaal). Uw garage moet dat kunnen vinden.

svaleras (100), 16 jaar geleden

Als je stuur trilt bij het remmen, lijkt het mij niet dat het dan van de achterrem komt, dus dat van de handrem aantrekken heeft volgens mijns inziens geen nut.
Ik zou het ook eventueel zoeken bij de draagarmen (rubbers), stabilisatorstangetjes e.d.

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat met die handrem is 5 minuten werk, is dat in orde dan ga je verder kijken. Of het nut heeft gehad weet je pas na de test. Anders ga je misschien weer onderdelen vervangen die niet stuk of de veroorzaker van het probleem zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum