Beste Forumleden,
Mijn naam is Pim. Ik ben nieuw op dit forum. De aanleiding is onze Peugeot 508 SW uit 2011. Enkele weken geleden begon ik te merken dat de koppeling slipte. Wanneer ik gas gaf, hoorde ik het toerental sneller oplopen dan de daadwerkelijke versnelling van de auto. Daarnaast kreeg ik bij het starten van de motor af en toe de melding “storing in versnellingsbak, laat verhelpen”. De auto was dan ook niet meer in de (automatische) versnelling te krijgen. Na een reset van de accu was het probleem weer verholpen.
Toen heb ik de auto naar de garage gebracht. Er is een originele (revisie) koppeling geplaatst. Echter, daarna was het probleem er nog steeds. Zelf iets extremer. Nadat ik dit gemeld had bij de garagist, verwees deze mij door naar een officiële Peugeot dealer. Hij gaf aan dat waarschijnlijk de schakelrobot opnieuw moest worden ingeleerd. Dit advies heb ik opgevolgd. Maar het inleren hielp niet en Peugeot gaf aan dat het toch de koppeling moest zijn. Ze dachten dat de procedure niet juist gevolgd was bij montage.
Vervolgens hebben ze de koppeling helemaal opnieuw gemonteerd. Echter, het probleem was er nog steeds. (En volgens mij kreeg men de bak niet ingeleerd). Mijn aanvankelijk monteur (garagist) is nu van mening dat er een probleem is met de schakelrobot. Peugeot daarentegen stelt dat de koppeling zelf niet goed is. Zij stellen voor om een nieuwe koppeling (geen revisie) te installeren.
Ik hoop nu dat iemand dit bekend voor komt. Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Wat zou nu de beste volgende stap zijn? Vast hartelijk dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.