close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Slippende koppeling 306 Cabriolet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 liter 124 pk

Beste lezers,

Graag zou ik uw mening willen horen aangaande mijn probleem. Gisteren ben ik met mijn "nieuwe' (1995 139000km) een stukje wezen rijden in Duitsland. Daar kwam ik erachter dat ie 200 op de teller loopt, echter daarna kreeg ik het problemen met de versnellingsbak. Bij normaal rijden is er nog niets aan de hand maar als je enigzins stevig optrekt gaat de motor toeren maken terwijl de snelheid terugloopt. Het lijkt net of de versnelling hem niet meer pakt of iets dergelijks.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt of enig idee wat dit kan zijn?

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

Geplaatst door

Jeroenm (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als ik dit zo lees... lijkt het wel of de koppeling aan vervanging toe is.. dat wil zeggen, hij zit eraan te komen.

gezien de kilometers vrij snel.....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Beste Paul,

Allereerst dank voor je snelle reactie. Na het één en ander opgezocht te hebben op internet vrees ik inderdaad dat je het bij het rechte eind hebt. Houdt dit in dat er een hele nieuwe koppeling in moet of enkel de koppelingsplaten? Wel heel vervelend aangezien ik hem net een week heb en net duizend kilometer heb gereden, heb je toevallig ook nog enig idee wat dit grapje zou gaan kosten?

Bij voorbaat dank,

Jeroen

Jeroenm 0

18 jaar

hallo jeroen, als de schakelbak eenmaal gedemonteerd is...is het toch het verstandigste om het hele zaakje te vervangen.

een complete koppeling set kost bij de dealer rond de 200/250 euro.
bij de vakhandel zijn ze ook te krijgen, reken daar op 150 euro ongeveer.

ik schat dat je bij een universeel, incl koppelingset rond de 350/400 euro kwijt bent
dealer zal rond de 550/600 euro zitten.

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=Jeroenm]Beste Paul,

Allereerst dank voor je snelle reactie. Na het één en ander opgezocht te hebben op internet vrees ik inderdaad dat je het bij het rechte eind hebt. Houdt dit in dat er een hele nieuwe koppeling in moet of enkel de koppelingsplaten? Wel heel vervelend aangezien ik hem net een week heb en net duizend kilometer heb gereden, heb je toevallig ook nog enig idee wat dit grapje zou gaan kosten?

Bij voorbaat dank,

Jeroen[/quote]
het komt natuurlijk altijd ongelegen, deze reparatie valt enorm mee. binnen een uur ligt zo'n bak op de grond.. totale kosten een kleine 400,- incl een compleet koppelingsset.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Wat een geweldig medium deze site, hartelijk dank Arie en uiteraard ook Paul. Kan ik me psychisch voor gaan bereiden brr.

Met groeten,

Jeroen

Jeroenm 0

18 jaar

ps mochten jullie dit nog lezen,
kan het ook kwaad om er mee door te rijden of voorkom je door het nu al te vervangen eventuele verdere schade?

Jeroen

Jeroenm 0

18 jaar

je kan er gerust nog even mee doorijden....het wordt aleen maar erger met als gevolg dat je op den duur niet meer weg komt, veel toeren en geen gang.

maar als ie met normaal gebruik nog niet slipt.... kun jij nog wel een paar weken vooruit.

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=Jeroenm]ps mochten jullie dit nog lezen,
kan het ook kwaad om er mee door te rijden of voorkom je door het nu al te vervangen eventuele verdere schade?

Jeroen[/quote]
ik zou er niet mee doorrijden. althans misschien is het je nog niet duur genoeg? en wil je het vliegwiel ook nog vervangen? staat mooi hoor! zo'n blauw vliegwiel, maar zal wel vervangen moeten worden. en wat dacht OME ARIE van de klinknagels? OEPSS!! die zich gaan aftekenen op het vliegwiel. tja... je kunt dit soort zaken wel willen uitstellen, maar vaak maakt men het zelf duurder....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

we hebben het hier over een peugeot... een p.s.a motor... niet een motor van de bekende v.a.g groep waar de klinknagels gaten als tennisballen in de schakelbak slaan...en waar de vliegwielen op voorraad liggen bij de dealers!!!

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]we hebben het hier over een peugeot... een p.s.a motor... niet een motor van de bekende v.a.g groep waar de klinknagels gaten als tennisballen in de schakelbak slaan...en waar de vliegwielen op voorraad liggen bij de dealers!!![/quote]
nee ARIE... het gaat hier nog steeds over een koppeling van een peugeot, waarvan de voering op de plaat geklonken zit dmv klinknagels..

indien je had willen praten over VW manken had je op de BBQ moeten komen. dan had je jou ervaring onderelkaar uit kunnen wisselen. ook had ik dan nog wat fabels bij je weg kunnen nemen.

ik begrijp best dat jij als stratenmaker ook sleutelt aan eigen auto's, maar ga nou niet net doen alsof je alles weet. accepteer ook een beetje kritiek indien je er naast zit. kom niet gelijk met onzin op de proppen zoals GATEN EN TENNISBALLEN... EN VLIEGWIELEN ect ect. JUIST het verhaal van de muis en de olifant...

kom eens met feiten en eigen ervaringen. verhalen van horen en zeggen daar kan een auteur niks mee.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Hahaha, die Arie! Zolang de plaat niet slipt geen probleem, maar owee als ie wel slipt, dan stoppen en niet meer rijden. Ook arie snapt wel dat een plaat die slipt stil gezet moet worden, omdat anders de schade alleen maar zal oplopen. Welk een rivaliteit verneem ik hier, hehehe.
Trouwens, wat win je ermee als je er langer mee doorrijd? Oke je kan nog ff sparen, maar denk er toch om niet met een slippende plaat door te rijden. Op rijden prima, slippen = stoppen!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Als je doet wat Arie zegt, kun je na verloop van tijd ook wat makkelijker je krukaskeerring vervangen nadat je het vliegwiel verwijderd hebt.....

Santa 0

18 jaar

de 3 musketiers zijn het in ieder geval samen eens.....hehehe

arie549 0
badge

18 jaar

Ik proef hier een bepaalde ondertoon die niet geheel overeenkomt met de aard van ons voorstellen, Arie.
Ik vat het op dat je "ons" (wie nog meer?) met jouw helden uit je jeugd vergelijkt, maar het voegt niks toe aan deze topic. Doorrijden met een versleten koppeling levert uiteindelijk OOK een versleten vliegwiel op. Het maakt geen ene moer uit of dat een massief vliegwiel van PSA is of van een VAG auto. Slechts stugge onwetende volhardendheid WIL dat niet zien....?

Santa 0

18 jaar

Maar het zou jouw houding wel sieren dat je de auteur dan ook voorstelt om evt. extra onkosten van een versleten vliegwiel te vergoeden indien hij jouw raad opvolgt. Welicht kun je de hele koppelingsset voor de auteur monteren?

Santa 0

18 jaar

de topic starter geeft aan santa, dat de koppeling slipt zodra er flink aan word getrokken.. bij normaal gebruik slipt deze koppeling (nog ) niet.
lijkt me nog geen reden voor spoed!!

zoals jullie het nu doen overkomen, kan de beste man maar beter een berging/sleepauto bellen... en laten afvoeren voor reparatie.

arie549 0
badge

18 jaar

hier wordt een eerlijk advies gegeven... dit naar aanleiding van ervaring. we behoeden de vraagsteller voor meerkosten.. waar uiteraard alle belangen naar uitgaan.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Arie luister nou verdikke eens! Je kan toch niet verkopen dat er meer schade is ontstaan na een advies van een van ons! (hele pc kliek) Denk nou es na man, als die plaat slipt snap je dan echt niet wat er gebeurd? Even lezen vriend, zolang die niet slip oke, maar als ie slipt stoppen. Is dat russisch??? Je kan nou wel mopperen op de 3 musketiers, hahaha, maar dat geeft geen andere draai aan het verhaal. Ik hoop toch echt dat de auteur luistert naar de mensen die het echt weten.

Waarom zeg je nou zulke dingen Arie?

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Wow wow wat een reacties, dat had ik nog niet verwacht zo na een paar uur. Heerlijk die autoliefde.
Ik ben net terug van een fraai toerritje, met de kap open uiteraard, en aan het begin haperde de motor nog al eens. Het vreemde is dat gisteren het toerenaantal lichtelijk omhoog ging terwijl dat vandaag niet meer het geval was maar ik gewoon vaart minderde, hij hield gewoon in, het leek wel of er geen benzine meer in de cilinders kwam. Mijn eerste idee was, en misschien zit er er wel helemaal naast hoor, dat het misschien ook iets te maken heeft met het inspuitsysteem. Dus naar de Shell voor een tankje pura. Daarna heeft ie nog één keer gehaperd. Ik weet nu eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet denken, kan het ermee te maken hebben dat de mechaniek warm is of niet?

Dank voor de alle meelevendheid.

Groeten Jeroen

Jeroenm 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.