close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: sluiten raam 307 cc

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

ik heb een 307 cc uit 2004
als ik de deur open doe dan zakt het raam een stukje naar beneden (3cm) als ik hem sluit dan een seconde later gaat hij weer naar boven en sluit dan netjes het op het rubber af.
maar het raam blijft heen en weer gaan ook tijdens het rijden, alsof er iemand aan de klink zit, dit gebeurdt aan allebeide kanten, linker deur meerendeels, alleen als ik hem op slot doe dan is het af. en sluit het raam op het rubber, als ik rij dan druk ik op de knop van de vergrendeling want dan gaat het raam ook niet telkens op en neer, wat kan het wezen en wat kan dat ongeveer gaan kosten?
alvast bedankt, ricardo

Geplaatst door

maz3 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je geeft zelf het antwoord al: De sensor in de deurklink/deurklinken defect!
Het is een compleet setje incl. de te spuiten handgreep, maar de gespoten kapjes van de huidige greep kun je gewoon overzetten.
Is per kant best even werk. de kosten van 1 kant (1 setje) peugeot ond.deel nr. 9101X2 = 77 euro incl BTW

hans4074 0
badge

14 jaar

dat kijk ik wel even na, maar weet ik dat, dat het de sensoren kunnen zijn?
ik heb nog een klacht: als ik bij een verkeerslicht sta dan slaat de auto zomaar af, i8k start hem weer en dan loop hij gewoon.
het gaat dan een tijdje goed en dan komt het euvel weer, auto valt stil alle lampjes gaan dan branden alsof hij op contact staat,
opnieuw starten en hij gaat weer.


Ik heb altijd Jappanner gereden, Mazda, nu heb ik een Peugeot 307 cc en veel electronicaproblemen, ik heb hem pas gekocht
een mooie auto maar de kwaliteit is soep .
-uitlaatspruitstuk rammelt (schotje binnenin) staat bekent
-dak begon opeens te rammelen alsof er tussen hemel en dakplaat iets los zit, opeens weer over
-accubak zit los ik zou niet weten hoe je dat ding eraf krijgt en hoe je de accu eruit haalt
-irritant piepende remmen bij peugetdealer zeiden ze dat het normaal is en vanzelf weer verdwijnt
-koplampsproeiers doen het niet geen zekering defect want anders zouden de ruitensproeiers het ook niet doen
- stoelverwarming wordt niet warm beide kanten niet maar doen het wel alleen lauw
-plastic afdekkap op motorblok rammelt als je ziet hoe dit vast zit, met plastic schroeven die je een kwartslag moet draaien

Ik rij er de winter mee door en van het voorjaar wordt hij verkocht of ingeruild voor iets Japans (lexus sc400) of Amerikaans (cadillac), maar niks wat er tussen zit. ik rij ook nog in een autentieke Cadillac uit 1959 die mij goed bevalt
want de slechtste auto,s komen nog uit Europa.
al hebben mijn ouders en 406 coupe die hun prima bevalt
denk maar aan Italiaanen, Fransen en Engelsen en met Duitsers is ook nog te veel gezeik mee (VW Opel Mercedes zijn de koplopers op Problemcar)

maz3 0

14 jaar

mijn auto is van 2004 en heeft 150.00 gereden
het is een schadevrije auto met 1e lak
er is nergens aan of mee gerotzooid.

maz3 0

14 jaar

Persoonlijk had ik die overstap ook niet gemaakt.
Een peugeot is een fijne auto om mee te rijden,maar de elektronica is een drama.
Dat is de reden waarom ik een japanner ben gaan rijden.
Ik kan me geld maar een keer uitgeven, en ik geef me geld liever niet uit aan allerlei flauwekul storingen die zich te pas en te onpas voor doen.
Want je kunt je geld er goed in kwijt wat dat betreft.
Een peugeot is een prima auto,maar je moet je niet teveel storen aan die kwaaltjes en rammeltjes,als je dat niet doet heb je er een prima auto aan.
Erger je je daar wel aan, moet je er met een grote boog omheen lopen.
Me schoonfamilie rijd er ook mee en ik verbaas me er elke keer weer over wat er allemaal vervangen en kapot gaat aan zo een auto.
En dat allemaal bij km standen waar dat toch helemaal niet kapot mag gaan.

primera p11 0

14 jaar

het is dus een korreltje zout auto

maz3 0

14 jaar

Als je dit alles nu even eerder had gemeld, dan had dat weer een reactie van mijn zijde gescheelt!
Je komt met een vraag, om vervolgens van de gelegenheid gebruik te maken om de auto min of meer af te kraken?

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=maz3]-koplampsproeiers doen het niet geen zekering defect want anders zouden de ruitensproeiers het ook niet doen[/quote]
Voor de koplampsproeiers moet er voldoende vloeistof in het reservoir zitten en de lampen moeten aan staan. Dus vul het reservoir eens tot de rand en probeer het met de lichten aan. Wellicht dat ze het toch doen.

Richard9710 0

14 jaar

ik heb het reservoir tot op de rand afgevuld, de auto op contact, de lampen aangezet en geprobeerd, maar niets, ze doen het niet
ook nog geprobeerd met draaiende motor. maar het volledig afvullen leek mij al sterk, want als het reservoir half leeg is dan fuctioneren de koplampsproeiers al niet meer. dat zou toch raar zijn.

even aan Hans4074, je bent niet verplicht een antwoord te geven hoor!!! als je dat te veel af is, en dat je dit laat blijken met de zin
"als je dit alles nu even eerder had gemeld, dan had dat weer een reactie van mijn zijde gescheelt" ben je gauw geraakt,
en dat ik de auto loop af te kraken is onzin, het kan misschien wel zo overkomen maar zo bedoel ik het niet. Ik zeg wat er aan de hand is en wat ik er van vindt.
want dit soort flauwekul dingen verwacht ik niet van een auto van 5 jaar oud met bijna 150.000 op de teller. met en nieuwprijs van bijna 40.000 euro.
Maar ja dit soort dingen kun je vantevoren ook niet weten bij aanschaf, je koopt iets in de hoop dat je het goed bevalt.
En ik ben niet de enige die daar mee zit. Kijk maar op het forum van de 307cc en op Autozine.nl daar stikt het ervan.
En dan kun je wel zeggen van: had dan meer info gewonnen voor aanschaf, maar zo kun je wel iedere auto "omspitten"
maar als je een auto goed bevalt dan doe je dat niet.
Misschien toch wel een leer voor de volgende keer.
Ook heeft de auto zijn pluspunten: goede en duidelijke verlichting, laatst in een audi van 2003 gereden in het donker wat een kaarsje.
Verlichting van de Mazda,s (mx3 mx5 323P en 323f) was ook waardeloos, ook het remsysteem niet het beste punt van Mazda.
307 cc rijdt zeer comfortabel, stuurt en schakeld ook goed alleen de solide en elektrinica valt tegen van de auto. En als dat zo aanhoudt dan hou ik de auto niet lang.

maz3 0

14 jaar

[quote=maz3]ik heb het reservoir tot op de rand afgevuld, de auto op contact, de lampen aangezet en geprobeerd, maar niets, ze doen het niet
ook nog geprobeerd met draaiende motor. maar het volledig afvullen leek mij al sterk, want als het reservoir half leeg is dan fuctioneren de koplampsproeiers al niet meer. dat zou toch raar zijn.

even aan Hans4074, je bent niet verplicht een antwoord te geven hoor!!! als je dat te veel af is, en dat je dit laat blijken met de zin
"als je dit alles nu even eerder had gemeld, dan had dat weer een reactie van mijn zijde gescheelt" ben je gauw geraakt,
en dat ik de auto loop af te kraken is onzin, het kan misschien wel zo overkomen maar zo bedoel ik het niet. Ik zeg wat er aan de hand is en wat ik er van vindt.
want dit soort flauwekul dingen verwacht ik niet van een auto van 5 jaar oud met bijna 150.000 op de teller. met en nieuwprijs van bijna 40.000 euro.
Maar ja dit soort dingen kun je vantevoren ook niet weten bij aanschaf, je koopt iets in de hoop dat je het goed bevalt.
En ik ben niet de enige die daar mee zit. Kijk maar op het forum van de 307cc en op Autozine.nl daar stikt het ervan.
En dan kun je wel zeggen van: had dan meer info gewonnen voor aanschaf, maar zo kun je wel iedere auto "omspitten"
maar als je een auto goed bevalt dan doe je dat niet.
Misschien toch wel een leer voor de volgende keer.
Ook heeft de auto zijn pluspunten: goede en duidelijke verlichting, laatst in een audi van 2003 gereden in het donker wat een kaarsje.
Verlichting van de Mazda,s (mx3 mx5 323P en 323f) was ook waardeloos, ook het remsysteem niet het beste punt van Mazda.
307 cc rijdt zeer comfortabel, stuurt en schakeld ook goed alleen de solide en elektrinica valt tegen van de auto. En als dat zo aanhoudt dan hou ik de auto niet lang.[/quote]

maz3 0

14 jaar

[quote=maz3]maar het volledig afvullen leek mij al sterk, want als het reservoir half leeg is dan fuctioneren de koplampsproeiers al niet meer. dat zou toch raar zijn.[/quote]
Is op zich niet raar maar logisch. De koplamp sproeiers gebruiken veel vloeistof en aangezien het belangrijker is dat jij wat door je ruit kunt zien dan dat de koplampen schoon zijn zit het pompje voor de koplamp sproeiers wat hoger in de tank. Hierdoor hou je het laatste beetje vloeistof voor dat wat echt belangrijk is, je voorruit. Er zijn al meerdere personen geweest die dachten dat de koplamp sproeiers defect waren maar dat naderhand bleek dat het reservoir te leeg was. Jammer dat in dit geval het iets anders is, had een "goedkope" reparatie geweest.

Komen de sproeiers wel uit de bumper omhoog? Als ze niet omhoog komen is misschien de pomp stuk. Dan zou je moeten meten of er bij de pomp wel voeding is. Zo'n pomp is volgens mij vrij simpel te vervangen.

Richard9710 0

14 jaar

Heb je de auto zo overgekocht met al die kwaaltjes want dat gebeurt regelmatig dat eigenaars niks laten maken, als het maar rijd.
Ze de kwalen opsparen en hem dan verkopen zodat de koper dan op site's zoals deze met een hele lijst afkomt en er niks goed meer aan is terwijl de vorige eigenaar naar niks gekeken heeft.
Heb je geen garantie gehad? of wilde hij die niet geven dan weet je ook genoeg.

Sus11208 0

14 jaar

de binnenverlichting reageert niet meer op de sleutel (op moment dat je hem uit het contact haalt) en ook niet meer op de sloten bij ontgrendelen (afstandbed.) ook niet als je het portier opent. De lampjes doen het wel, maar je moet ze dan met het knopje op plafond aandoen.
er is ook geen zekering kapot.

Wat kan het zijn?

maz3 0

14 jaar

je zal em waarschijnlijk per ongeluk hebben uitgezet. ff het middelste schakelaartje op de binneverl langer dan 5 sec ingerukt houden.

harry4203 2675
badge vip badge

14 jaar

harry4203 het is gelukt ik heb het gedaan zoals u had beschreven en uitgeprobeerd, je zult het maar net weten, alvast bedankt
Ricardo,

maz3 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.