Peugeot 307: start niet na vervanging brandstofpomp

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20liter hdi

hoi ik we hebben de hogedrukpomp vervangen en waterpomp nieuwe disterbustieriem er op maar start nu niet meer lijkt er op of dat hij bij starten of dat hij tegen gehouden wordt snelrond draait en dan ineens langzaam zo wel alleen als met twee accu's wat kan dit zijn

frans o

Geplaatst door frans o (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

of de riem ligt verkeert
of de poelie zit niet goed
heb je wel t blokkeer gereed schap gebruikt
anders lukt t je bijna nooit om m op tijd te krijgen

harry4203 (415) PRO, 14 jaar geleden

hij zal idd wel niet op tijd staan, maar waarom heb je de hd-pomp vervangen?

frans o (0), 14 jaar geleden

hoi ik ben vandaag na peugeot geweest de riem lag twee tande verkeerd en ze zegen dat er motorschade is kleppen krom of stuk kan dat daarom goot hij niet goed rond
kan dit en wat zou me dit weer gaan kosten ?????

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

reken op € 100 per klep en geleider
zijn er op zeker 8 krom
dan kop pakking set
bouten
en 12 uur a'€ ...

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja dat zie je dan je denkt het even zelf te doen maar kom toch nog duur uit maar aldoende leert men, heb je van tevoren niets afgetekent ?
succes jan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nu is de schade enorm..

Veeeeeel beter is om na de wissel van de distributie riem de motor eerst 2 slagen met de hand rond te draaien alvorens hem te starten.

Dan was je er gelijk achter gekomen dat hij niet 'soepel' rond ging, nu draai je gelijk aan de sleutel en pets het is gebeurt.

Jammer..

Sus11208 (0), 14 jaar geleden

Als je een distributieriem vervangt zie dan op de eerste plaats dat je de juiste gegevens hebt, het juiste gereedschap en als je handig genoeg bent om dat uit te voeren kontroleer dan na de werkzaamheden eerst of het goed is.
Het is maar een riempje maar dan wel een dat er 100% juist moet op liggen op alle draaiende delen die ook in de juiste stand moeten staan (daar dienen blokeerstiften voor) als hij erop ligt moet je de motor eens voor en achteruit draaien om te zien of de riem nergens op de tanden heeft gelegen en zo verspringt, de riem zal dan ook te los komen liggen.
Als hij niet aanslaat als je denkt dat alles goed ligt moet je ook niet met een tweede batterij gaan proberen het is dan wel duidelijk dat er iets erg mis is.
Vervang bij belangrijke dingen ook een ding tegelijk (tenzij je een prof bent) ofwel eerst de distributieriem ofwel de hogedrukpomp want als ongeoefende weet je niet meer wat de oorzaak is van het niet starten als je beide tegelijk doet.
U bent er nu achtergekomen door profecionele hulp en zal nu een hoop meer geld kwijt zijn dan als je het had laten doen.
Bij mij vroeg er ook eens ene of ik op zijn Mitsubischi een andere distributieriem te leggen maar daar ik niet de juiste gegevens en materiaal had heb ik de boot afgehouden en heeft hij het laten doen bij Bosch Elko.
Hij ging hem halen en 5km verder stond hij er mee in de kant met al zijn kleppen krom, had ik geluk dat ik dat niet zo maar even als vriendendienst had gedaan want het had mij eens moeten overkomen wie gaat het dan betalen. Bosch was er voor verzekerd en zo is alles in orde gekomen maar zo zie je maar.
Het is niet kwaad bedoeld hoor maar als je er niet 100% aan thuis bent kan je beter van distributieriemen af blijven.
Ik hoop dat alles alsnog in orde komt met zo min mogelijk schade.

vervoort11761 (0) PRO, 14 jaar geleden

bij deze motoren breken de tuimelaars als de distributie niet juist staat. aan kleppen en geleiders is meestal niks aan. nokkenas eruit, 8 nieuwe tuimelaars erin, distributie juist en hij loopt als nieuw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.