Housten we have a problem! Hallo Peugeot techneuten, ik heb een probleem met mijn Peugeot 206 uit 2002. De katalysator moet vervangen worden, maar om daarbij te kunnen moet de sonde verwijderd worden. Het probleem is nu alleen dat het metaal zo vaak warm en koud is geworden dat het broos is. Ik heb al een speciale socket gekocht voor de sonde maar daar draai je de moer dus mee kapot. Heeft iemand misschien de gouden tip voor mij?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die blikken plaat eraf halen, dan heb je ruimte om te werken.
Als normale sleutels/doppen er overheen draaien kan je een sokkentang proberen
(in de volksmond ook wel moordenaar genoemd)
De katalysator of het spruitstuk? In beide gevallen is er maar één advies: als de lambda sonde zo vast zit, dan gewoon vernieuwen.
Of je draait het schroefdraad defect, of de lambda sonde zelf.
Het metaal om de sonde goed heet stoken en af laten koelen dan flink inspuiten met kruipolie en hij komt gegarandeerd er uit.
......of de sonde daarna nog goed functioneert, zien we dan wel 🤔
om de kat te vervangen hoeft de sonde er niet uit.
waarom sonde eruit ??? als je de 4 moeren onder je spruitstuk los maakt kun je je kat zo los nemen.
de kat is het dikke deel onder je spruitstuk.
4 jaar
Gewoon onder de auto kruipen, diepe dop 13 pakken met een flink verlengstuk (of 2) en je draait de katalysator er zo vanaf. Van boven heb je niks te zoeken daar.
Mocht je geen diepe dop hebben, normale dop werkt ook, moet je hem alleen niet vastklikken op het verlengstuk. Wel uitkijken dat je die niet op je hoofd krijgt.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar