Hallo mensen van Problemcar.
Ik heb het volgende probleem met mijn Peugeot 106 ( automaat )
In November kwam ik erachter dat mijn koppakking kapot was ( een klasgenoot keek mijn koelvloeistof niveau na omdat ik vond dat de auto erg snel warm werd ).
Ik heb deze dan ook direct laten maken, maar sinds dat de koppakking gemaakt is heb ik het volgende probleem.
Zodra ik gas loslaat tijdens het rijden en het toerental terug zakt naar 1500 dan begint de auto te stotteren, ( het toerental begint dan te schommelen tussen de 1500 en de 2000 )
Dit heb ik als ik het toerental naar 1500 laat zakken met 50,70,en zelfs met 90 KM per uur.
Ook loopt de auto stationair niet echt lekker, een beetje schokkerig.
Ik heb me door een vriend laten vertellen dat dit bijna zeker ( volgens hem ) de nullastregelingssensor is.
Vervolgens heb ik zo'n sensor gekocht en proberen in te bouwen, maar zodra ik de auto dan aanzet krijg ik een stationair toerental van 3500.
Overige info:
Ik heb bij de koppakking meteen een grote beurt laten doen
De persoon die mijn koppakking gemaakt heeft, heeft bougies gebruikt met 2 electrodes ( dit kon volgens hem geen kwaad )
De carterventilatie slang is kapot, deze heb ik toen bij de dealer bestelt en toen kreeg ik een andere slang die 3x zo lang was, want blijkbaar is die die er origineel opzit niet meer verkrijgbaar.
Heeft iemand misschien enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik zelf kan doen?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.