Peugeot 306: staionair wisselend toerental 1.4 306

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik heb een probleem met de motor. als de motor uit staat hoor en zie ik mijn carbererteur wiebelen.
helemaal als de auto staionair draait schommelt het toeren tal enorm soms tot bijna uitvallen, en is al 1 keer uit zich zelf uitgevallen.
nou ben ik zelf niet zo handig met motoren maar mijn zwager is opel monteur maarja hoop gewoon dat er mensen zijn die mij kunnen helpen aangezien ik geen dealer geld heb op moment. en ik echt van mijn auto afhankelijk ben. en hij niks van peugeot af weet (opel freak).

wat mij juist zorgen maakt is dat de carbereteur ook beweegt als de motor uit staat niet continu. maar wel tijdje wel even niet, of soms niet dan weer wl echt geen pijl op te trekken.

hopelijk kan 1 van jullie me helpen wordt enorm gewaardeerd!!!!

mvg jerry

306 starter

Geplaatst door 306 starter (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

weet je zeker dat je je carburateur bedoelt,dan kijk maar eens of je carburateur goed vast zit of je geen vacuum lekkage hebt

306 starter (0), 13 jaar geleden

klopt ben vandaag de halve kop van noord holland af geweest en hetheb het advies gekregen om de stappen motor (wat ik dat dus dacht dat het de carbereteur zou zijn(zchijnt in 1 te zitten ofzo)) schoon gemaakt. alleen waar je direct bij komt als de grijse kap los haalt waar ook het lucht filter aan vast zit. ben er ook achter gekomen dat een van de bougie kabel al verrot was, wou de bougies schoon maken en te had ik de halve kabel in me hand. nou ben ik er ook achter gekomen dat er een half verrotte opel eind demper op zit. nou wordt dus morgen de bougieds vervanger kabel vervangen en de eind demper komt een goeie 2de hands op. na het schoon maken van de boven kant en de lucht filter kanaal liep ie al wat beter.


en idd 9 van 10 mensen waar ik het aan vraag waar ik het een beetje moet zoeken, was het ook het vacuum systeem.
weet u meschien hoe ik het best naar die vacuum fout kan zoeken.

maar wat ik ook raar vindt is dat me gaskaneldingentje die aan de stappen motor zit (weet de term niet) ook beweegt als alleen me contact aan staat.

nou heb ik vanmiddag ook alle contactjes schoon gemaakt en is het eenstuk minder.

mensen hebben het ook vaak over een massa draad ofzo waar kan ik die vinden?

sorry voor de wat langwerpige uitleg ben van origine elektromonteur ben niet echt onhandig, maar auto is nog niet echt me ding.
al heb ik het idee als ik klaar ben met deze auto dat ik aardig wat weet van auto's ;)

bedankt voor reactie!!!!

gr jerry

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit is een TU3JP motor, deze motor heeft GEEN carburateur. Maar een gasklep met 4 brandstof injectoren, de stappenmotor kun je niet echt schoonmaken. Eigelijk is altijd het geval dat je hem moet vervangen, maar als je stappenmotor gewoon werkt, dan moet je het hier niet in zoeken. je zegt zelf dat de bougie kabels slecht zijn, begin hier eens.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=306 starter]maar wat ik ook raar vindt is dat me gaskanteldingentje die aan de stappen motor zit (weet de term niet) ook beweegt als alleen me contact aan staat.
gr jerry[/quote]
Dat het stationaire regelmotortje een ietsje pietsje staat te regelen bij "op contact" kan duiden op een te strak afgestelde gaskabel. Je moet de buitenkabel van de gasbediening bij de "carburateur" toch wel iets aan kunnen trekken zonder dat gelijk dat gaskanteldingetje beweegt. M.a.w. je moet daar speling hebben.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik denk een TU3 monopoint A2.2 Bosch met uitwendige regelmotor stationair en 0-contact. Maar om het voor Jerry enigzins simpel te houden, dit maar even aangegeven als "carburateur"
Begin eerst maar eens met de bougiekabels en eventueel bougies vervangen en de afstelling van de gaskabel.
Controleer gelijk de binnenzijde van de verdeelkap.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Zou ook kunnen, dan ziet de TS een injectie huis. een gasklep met injector in 1.


Een foto zou het duidelijk maken, wie het bij het rechte eind heeft :P

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=306 starter].maar wat ik ook raar vindt is dat me gaskaneldingentje die aan de stappen motor zit (weet de term niet) ook beweegt als alleen me contact aan staat.[/quote]
Ben door dit verhaal en aanduiding "carburateur" maar uitgegaan van monopoint Bosch.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

daarom schreef ik ,weet je zeker dat je je carburateur bedoelt

306 starter (0), 13 jaar geleden

onwijse bedankt voor de reacties zover onder tussen ben ik iets verder.

heb nieuwe bougies erin gedaan was 1 bougies kabel slecht die is vervangen nou valt het schommelen wel mee.
alleen als hij nu koud is loopt als een zonnetje (bahlve dat de kleppen gesteld moeten worden) (gebeurt zaterdag).

heb ook nieuwe filters besteld zowel olie als bezine. alle olie wordt ook zaterdag ververst.

de auto is ook net als mij van een jonge joingen geweest alleen die heeft er bar slecht voor gezorgt (motorisch). uiterlijk is ie namelijk gefacelift naar later model 97-99.

het is idd een stappenmotor van bosch. heb de gaskabel idd wat aan gespannen maar er is nog wel spelling in

wat ik nou dus me maak met de auto is dus als ie koud strat of lichtelijk warm zeg 70 graade loopt ie heerlijk stationair tot je een stukje heb gereden. al binnen een killiometer als ik bijv stop voor een kruising of wat dan ook valt ie uit. en soms eerst beter pruttelen en dan valt ie en soms zo in een keer dat denk van he ????
nou moet ik wel zeggen dat ie tijdens hij rijden na vervangen van de kabel en bougies wel meer pit het maar er blijft ook tijdens het rijden een stottering in zitten. en als ik net als net gereden heb zet hem ff af om wat te halen wil ik hem starte na dat ie even 2 min heeft stil gestaaan starte ie even zeg 1 sec pruttelt wat en val;t uit je moet echt je gas erop houden (niet te veel natuurlijk). om weg te kunnen komen.

kan dit door echt te slechte olie want die is echt af.
en slecht bezine filter komen?

zaterdag gaan we ook de stappenmotor uit elkaar halen. en echt helemaal schoon maken.

hopelijk heb ik iets met deze elelange uit leg duidelijk kunnen maken.

meschien als ik een filmpje op youtube zet zou dat dingen duidelijker kunnen maken.

gr jerry

306 starter (0), 13 jaar geleden

heb even een foto gemaakt en op m'n hyves gezet(wist even geeen andere locatie om een foto te uploaden....

http://jerry5891.hyves.nl/album/47335958...

gr jerry

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Citaat: heb de gaskabel idd wat aan gespannen maar er is nog wel spelling in.

Ik heb toch niet gesproken over aanspannen? Meestal worden ze juist TE STRAK gezet. Veeeeeeeeeeeel te strak, zonder speling, geeft stationaire problemen...een beetje te strak geeft kans op breken van de gaskabel bij bruusk volgas trappen. Correct afgesteld = gaspedaal op de "plank" en dan dat gaskanteldingetje net max. open.

306 starter (0), 13 jaar geleden

heb net de gas kabel op de door aan geven manier afgesteld en het schommel is er wel door verergerd weer, maar geen verschil in reactie op pedaal dus dat zal wel beter zijn.

mijn hoop gaat uit naar zaterdag.

gr jerry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.