Motor gaat slecht in gang smorgens ,overdag bij rijden geen problem bij een uurtje stilstand .
Heb dan enkele keren ontlucht aan filter en start dan schokkend met veel rook .
Pompje is over 2 jaar vernieuwd ,toch lijkt het te komen van na enkele maanden nieuwe filter te steken .
Begrijp niet na enkele keren ontluchten de motor nog wankelend start .Lichte in tablau brandt normaal bij het voorverwarmen .Wat zou de oorzaak kunnen zijn .Heb nog een oud pomp systeemliggen filterhuis ,pompje moet je losdraaien en op pompen .Misschiens met dat te verwisselen .
Wie geeft raad of naar de dealer ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Werken de voorgloeiers nog wel goed ?
heb je de gloeibougies al gecontroleerd?
lampje kan dan wel aan en uit gaan maar als ze niet gloeien zal hij ook slecht starten.
Al bedankt degene die al gereageerd hebben , zal ze een voor een de draden eens losdraaien en met een ommeter naar mars moterblok eens meten . Is wel verdacht dat hij overdag start ,moet dan toch ook warm gloeien . Het is wel zo hebben ze mij eens verteld dat die filter pompen van die modellen rap stuk gaan .
14 jaar
dealer gecontacteerd en eveneens meld hij mij dat het de voorgloeiers zullen zijn maar had niet de tijd en voorspelde dat het zeer moeilijk is om ze te demonteren .
Heb er nog een paar liggen ,uit ge meten en zijn nog goed ,kunnen ze verslijten of is het als een gloeilamp ,
kapot of goed of kan er slijtage op zitten ? Ik heb zelf de zaak al bekeken en is inderdaad zeer moeilijk om bij te kunnen ,je moet natuurlijk ook voorzichtig zijn dat ze niet afbreken .Je kan niet voor spellen hoe lang je daar aan zit te prutsen . Het zal toch zo rap mogelijk moeten gebeuren .Zodus de oorzaak is wel zo goed als gekend .
14 jaar
opgelost?
de ene gloeibougie kan al wat rapper kapot gaan als de andere, maar als er één begint kapot te gaan vervang je ze beter allemaal, ze hebben immers evenveel uren gebrand. en bovendien is het meestal redelijk veel werk om ze te vervangen, daarom steek je direkt 4 nieuwe in paats van iedere maand één nieuwe (4x garagekosten).
en op je vraag: praktisch altijd zijn ze OF kapot OF intact.
13 jaar
Er waren er 2 kapot en inderdaad misschiens een slecht manier maar er zijn 2 oude ingestoken die nog werkte die ik in reserve had .
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar