close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: start wel maar niet aanslaan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Hoi Heren ik heb hier een307 staan die is gewoon aan komen rijden en heeft de auto stil gezet en wil weer weg rijden maar nooit meer lopen er komt geen brandstof het brandstof element is helemaal leeg ik heb de tankvlotter er uit gehaald maar geen opvoer pomp ik heb de zekerings kast onder de motor ruimte (lv) alles schoongemaakt maar geen resultaat enik heb een andere sleutel geprobeerd maar zonder resultaat. wie heeft er nog een oplossing? Ik heb er een klein beetje remmenreiniger in gespoten en dan loopt die meteen. iedereen alvast bedankt. Gr Gerit

Geplaatst door

u-l-f-t (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ben geen specialist maar begrijp dat u de auto dus alleen aan krijgt als je er handmatig brandstof in spuit?
En dat is spontaan begonnen?

Dan kan het volgens mij de dieselafsluiter zijn. Dat is een klepje in de brandstoftoevoer die gesloten wordt om de motor af te zetten. Bij het afzetten van de motor is deze gesloten (zoals het hoort) maar wil nu niet meer open bij het starten. Ford heeft een hele mooie naam voor dat onderdeel maar ik zou die (lange moeilijke) naam niet meer weten. Soms weigeren deze apparaatjes dienst en dan gaat de auto niet uit of niet aan. Van Peugeot weet ik dat ze vaker weigeren. In 2007 was er een type dat vaak niet dicht wou. Dus als mensen dan hun diesel af zetten, bleef ie gewoon lopen... Ik meen dat deze brandstofklep een eigen relais heeft. Die zou dus ook defect kunnen zijn.

Dit heb ik eens met een Ford Escort Diesel gehad... en zocht mij toen ook het ongans naar de oorzaak.

Het kan ook een vacuumslang zijn in de brandstofroute die niet goed afsluit. Dan zuigt de motor niet goed de brandstof aan. Maar dat is meer van oudere auto's meen ik te weten en dan zou de auto na doorstarten wel moeten starten met horten en stoten. Daarnaast begint zoiets meestal niet spontaan maar langzamerhand van kwaad tot erger... Bovendien moet er dan ergens brandstof aanwezig zijn in de leiding.

Misschien heeft u hier iets aan?

Mvg,
Arno.

plaats het chassisnr eens aub. als je geen opvoerpomp in de tank hebt, zit er een plastic balg onder de motorkap om het brandstofsysteem op druk te pompen (na verv filter bijv) als je hierin knijpt, komt het filterhuis dan wel vol?
ga niet zoeken naar een brandstofafsluiter of vacuumslangen van je brandstofsysteem zoals hierboven geopperd want dat zit er niet op.
arno, in 2007 was er een type dat vaak niet dicht wou???? vertel eens.

harry4203 2695
badge vip badge

12 jaar

Harry, ik houd het kort want ik ben net geopereerd en zie niet zo helder door de medicijnen.

De informatie hierboven (van mij) heb ik ergens op dit forum gevonden.
Zelf had ik een Ford Escort uit 1991 die hetzelfde had, dat was in 2005. Daar kwam een monteur achter en toen was het probleem zo opgelost. Ik heb destijds een nieuwe gekocht bij Ford en laten monteren door die monteur. Probleem was toen blijvend opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.