close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 1998: Startblokkering

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: LFY, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 81

Kort gezegd, laatste originele sleutel kwijtgeraakt. Heb dmv sleutelcode nieuwe sleutel zonder transponderchip. Bedrijf langsgekomen om nieuwe sleutel in te leren met nieuwe chip (computer (Ecu) uitlezen), niet gelukt. Kon niet in de computer komen. Daarop vergelijkbare Ecu gekocht met bijbehorende transponderchip. Motor starte 3x, dat was het dan ook. Startonderbreking zit er weer tussen. Originele computer opgestuurd voor verwijdering startonderbreking, schijnt ook niet te lukken, kan de computer niet in. 2e computer, staat in de wacht om Startonderbreker er af gehaald te worden. Als dat niet lukt, misschien een injectie sensor. Valt een Ecu van een 406 alleen maar uit te lezen met pp2000? 2e Ecu wilde zich ook niet uit laten lezen met algemene uitlees apparatuur. De auto is het niet waard om gesleept en al naar de garage te brengen en daar nog een flink wat geld aan uit te geven, heeft iemand nog tips, suggesties of manieren om de immo er af te krijgen. Of is er iemand die dit goed kan bij dit type auto/computer? Of zie ik iets over het hoofd misschien? Leesring heb ik ook al geprobeerd. Brandstof pomp werkt naar behoren. Iemand enig idee?

Geplaatst door

Leeuwtje 406 (65)

al 1 week lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een Peugeot van dit bouwjaar is alleen met dealer apparatuur uit te lezen,
Met algemene uitlees apparatuur kun je in principe niets aangezien de protocollen
niet ondersteund worden,
Je zegt dat de brandstof pomp naar behoren werkt, hoor je deze zoemen als je de auto op
contact zet ?
start de auto niet (startmotor draait niet) ?
of draait de startmotor wel maar slaat de motor niet aan ?
Startonderbreker zit in de BSI, maar je zegt dat je de ECU uitgewisseld hebt (!?)
heb je de zekeringen al gecontroleerd ?

limbra 1345
vip badge

1 week

Deze auto heeft geen bsi, maar een aparte module voor de sleutels. deze kan idd enkel met (oude) dealerapparatuur worden uitgelezen en ingeleerd. Ik weet uit ervaring dat het lastige autos zijn om sleutels in te leren.

Hoi, klopt denk ik wel dat dit type geen bsi heeft en als ik het goed begrijp is dit dus een lastig geval, maar daar was ik al achter. Ik had inderdaad al begrepen dat m’n auto zich niet wil laten uitlezen met moderne uitlees apparatuur en dat ik pp2000?? nodig heb om in de computer te komen? Verder heb ik alles al nagekeken. Brandstof pomp werkt goed, zekeringen zijn in orde. Startonderbreker zit in de injectie/ontsteking en dat is precies hetgeen wat het niet doet, startmotor werkt! Heb echt van alles al geprobeerd en nagekeken. Ik heb een 2e Ecu gekocht, met zelfde cijfers e.d, met bijbehorende transponder chip. Zoals ik al schreef deed ik de auto daar 3x mee starten en toen zat de start onderbreker er weer op.. valt de startonderbreker er alleen met pp2000 er af te halen? Ik weet dat de dealer het waarschijnlijk wel kan fixen, hoop ik, maar verwacht dan ook een torenhoge rekening en in verhouding is deze auto het misschien niet meer waard, alhoewel hij nog in sublieme staat is. Het is vervelend dat het met de originele Ecu niet is gelukt om een sleutel in te leren, terwijl dat wel had gemoeten. Vandaar de 2e Ecu met transponder, alleen gaat dat dus ook niet meer, dus ik ben eigenlijk wel ten einde raad.. mocht er iemand zijn die weet hoe de startblokkering er af te halen of andere tips te hebben ben ik zeker bereid om daar naar te kijken. Maar ik snap niet waarom de Startonderbreker er met de 2e Ecu met bijbehorende transponderchip na 3x starten er weer op staat. Ik heb de transponderchip van de 2e Ecu laten kopiëren dus heb ik ook uit kunnen sluiten dat het aan de chip zou liggen, dies is gewoon goed. Is de weg naar de dealer echt de enige manier?

De startonderbreker zit naar mijn weten niet in de ecu, maar in de door mij beschreven module voor de cpv. deze laatste geeft dan een signaal naar de ecu. de ecu geeft weer een terugkoppeling naar de cpv module waarna de auto kan worden gestart. Kortom, nieuwe sleutel met transponder bestellen en deze mbv de 4 cijferige inleercode laten aanmelden op de auto met pp2000. (dealer) Liefst door een wat oudere monteur met enige ervaring. 😁

Oh okay, dat zal wel verklaren waarom het met andere Ecu en transponderchip nog steeds niet wilt werken. cpv module is de centrale portier vergrendeling? Is dat de module (kastje (infrarood) in het plafond? Ken jij iemand die dat kan, ter plekke met pp2000?

Hieropvolgend mijn volgende vraag, kan de Ecu zo geprogrammeerd worden dat het seintje van de cpv eruit gehaald kan worden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.