IK heb gereviseerde verstuivers in mijn 2.0 hdi 90pk motor gemonteerd de eerste dag kwam ik niet boven de 3000 toeren uit en had geen vermogen. De volgende dag heb ik hem 10 minuten statiopnair laten lopen en had ineens het normale vermogen en toeren . de daaropvolgende dag (vandaag. Is ineens het vermogen weer weg en komt hij niet boven de 3000 toeren uit. Heeft iemand daar ervaring mee ? Wat kan het probleem zijn ? heeft de 406 een z.g.n. noodloop . ? Alle hup is welkom. Ik kan wel sleutelen maar van auto electronica snap ik helemaal niets.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de verstuivers in geleerd.
brand er en storing lampje
heb je het systeem uitgelezen
groetjes jan.
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik zou niet weten hoe want ik heb daar de kennis en de apperatuur niet voor. Wat is je advies ?
3 weken
En ja er brand een storingslampje het bekende gevreesde gele motorstorings lampje. Maar dat brandde af en toe al voor de operatie dat was ook een van de redeen waarom ik er gereviseerde ingezet heb.
3 weken
Beste Jan , Ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb Harry hetzelfde gestuurd maar 2 weten meer dan 1 denk ik. Ik wil graag de details hier schrijven en vraag U hierbij ook om advies."Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb 8 weken geleden 2 banden en een voorvelg stukgereden op een grote steen.
Daarna ben ik 1 kilometer doorgereden op een hobbelige weg om te kunnen parkeren.
Nadat de wielen vervangen waren begon af en toe het gele motorstoringslampje te branden.
De auto stonk naar onverbrande diesel en na het afzetten liep hij nog even door.
Ik heb zelf daarna 4 gereviseerde injectors ingebouwd.
Daarna ging hij op de noodloop weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 Het lcd scherm geeft na het starten de melding antipollution fault.
De 2e dag nadat ik de injectors vervangen heb, is de kop met luchtdruk schoongespoten om gelekte diesel te verwijderen ik heb hem toen 10 minuten stationair laten lopen en daarna liep en reed hij ineens prima, vol vermogen en toeren en dat de hele dag ongeveer 70 kilometer heb ik die dag gereden.
De dag daarna weer terug naar hetzelfde weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 toeren
Gele motorlampje brand continue en de melding antipollution fault verschijnt elke keer bij het starten.
Ik heb vandaag een diagnose bij de peugeot dealer laten uitvoeren en die kwamen met het volgend. (ik woon in frankrijk sinds een paar jaar en ben de franse taal nog niet helemaal goed machtig)
De brandstof pomp levert niet genoeg druk. Men had het over een kapotte hogedrukregelaar van de pomp en dat daardoor de pomp zelf kapot is gegaan. ? Wat ik niet begrijp is dat als de pomp helemaal kapot is hoe kan hij dan starten goed stationair lopen en gewoon soepel lopen/rijden alleen weinig vermogen en niet boven de 3000 toeren. Is de hogedrukregelaar van de dieselpomp een integraal onderdeel of een los item ?
Ik hoor heel graag uw mening en advies wat eventueel te doen.
Vriendelijke groet
Henk
5 dagen
dat als eerste laten doen op de verstuivers staan codes die aangepast moeten worden
dat moet met een testkast gebeuren daarna zul je moeten kijken hoe het verder gaat.
groetjes jas
ok er zit niet ver van waqar ik woon (frankrijk correze) een dieselspecialist daar zal ik een afspraak gaan maken bedankt .
3 weken
Ik denk dat je hiervoor naar de Peugeot dealer moet.
Dit moet ingeleerd worden met Diagbox
(Peugeot diagnose apparatuur)
Mits je onthouden hebt waar welke verstuiver uit komt en dan in die volgorde weer terug zetten.
Wat was de foutcode/reden dan dat je 4 verstuivers hebt vervagen? Ik weet niet waarom je weer een nw topic start, maar ik had je al gezegd dat je deze verstuivers niet in hoeft te leren.
Beste Harry, Ik ben er nog steeds niet uit. En gezien uw zekerheid over het niet hoeven inlezen ga ik er van uit dat U veel verstand heeft van de techniek van de 406 90cv. Ik wil graag de details hier schrijven en vraag U hierbij ook om advies."Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb 8 weken geleden 2 banden en een voorvelg stukgereden op een grote steen.
Daarna ben ik 1 kilometer doorgereden op een hobbelige weg om te kunnen parkeren.
Nadat de wielen vervangen waren begon af en toe het gele motorstoringslampje te branden.
De auto stonk naar onverbrande diesel en na het afzetten liep hij nog even door.
Ik heb zelf daarna 4 gereviseerde injectors ingebouwd.
Daarna ging hij op de noodloop weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 Het lcd scherm geeft na het starten de melding antipollution fault.
De 2e dag nadat ik de injectors vervangen heb, is de kop met luchtdruk schoongespoten om gelekte diesel te verwijderen ik heb hem toen 10 minuten stationair laten lopen en daarna liep en reed hij ineens prima, vol vermogen en toeren en dat de hele dag ongeveer 70 kilometer heb ik die dag gereden.
De dag daarna weer terug naar hetzelfde weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 toeren
Gele motorlampje brand continue en de melding antipollution fault verschijnt elke keer bij het starten.
Ik heb vandaag een diagnose bij de peugeot dealer laten uitvoeren en die kwamen met het volgend. (ik woon in frankrijk sinds een paar jaar en ben de franse taal nog niet helemaal goed machtig)
De brandstog pomp levert niet geneog druk. Men had het over een kapotte hogedrukregelaar van de pomp en dat daardoor de pomp zelf kapot is gegaan. ? Wat ik niet begrijp is dat als de pomp helemaal kapot is hoe kan hij dan starten goed stationair lopen en gewoon soepel lopen/rijden alleen weinig vermogen en niet boven de 3000 toeren. Is de hogedrukrelaar van de dieselpomp een integraal onderdeel of een los item ?
Ik hoor heel graag uw mening en advies wat eventueel te doen.
Vriendelijke groet
Henk
5 dagen
Heb je toevallig ook de aanwezige foutcodes? dat is eigenlijk wel erg belangrijk om een advies te kunnen geven.
Nee die heb ik niet. Het ecramscherm geeft alleen pollution failt. En de peugeot hier is dus een laat ik zeggen niet zo een goede winkel want die kwamen met uw mistlampje is stuk de corrosserie is in redelijke staat en problem HP en konden/wilden geen foutcodes geven.
5 dagen
Ik heb ze niet maar heb via email de chef d.atelier ,die me te woord gestaan heeft, Het nog een keer gevraagd deze codes aan mij toe te sturen..Als ik antwoord heb kom ik er op terug. Maar voor de tussentijd aangezien ze mij mondeling verteld hebben dan de regulateur de pressure stuk is zal ik die dan vervangen . ? Hoe groot is de kans dat het dan opgelost is denkt U
5 dagen
ja de hoge druk pomp kan stuk zijn dan zouden ze de brandstofdruk moeten meten zo dat je weet wat de druk is en wat hij moet zijn en als de druk te laag is zou die hoge druk pomp aan vervanging toe zijn.
maar wel raar dat hij een poosje goed liep en toen weer niet dar heb ik niet zo n verklaring voor.
groetjes jan.
De hogedruk pomp is de dieselpomp toch ? Dat zal wel een boel geld kosten . Heeft U enig idee wat zoiets kost. ?
5 dagen
Wat is het chassisnr van de auto?
Mag ik vragen waar je de verstuivers vandaan hebt?, en heb je de oude nog om eventueel terug te plaatsen om te kijken of de inhoudklacht dan weg blijft?
De verstuiversheb ik gereviseerd gekocht van diesefixneuss in duitsland. De oude heb ik in moeten leveren. Wat ik zo vreemd vind is dat de 2e dag na het wisselen van de verstuivers de motor/auto perfect draaide en reed. En de dag daarna weer niet meer. Het chassis nummer is : VF38BRHYF812811468 de auto is op frans kenteken geleverd 16/02/2001
5 dagen
Chassisnr klopt niet, moeten 17 karakters zijn
Sorry foutje VF38BRHYF81281468
5 dagen
VF38BRHYF81281468
5 dagen
5 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 weken