close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 2001: vermogen en toeren verlies

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1997, Vermogen (kw): 55

IK heb gereviseerde verstuivers in mijn 2.0 hdi 90pk motor gemonteerd de eerste dag kwam ik niet boven de 3000 toeren uit en had geen vermogen. De volgende dag heb ik hem 10 minuten statiopnair laten lopen en had ineens het normale vermogen en toeren . de daaropvolgende dag (vandaag. Is ineens het vermogen weer weg en komt hij niet boven de 3000 toeren uit. Heeft iemand daar ervaring mee ? Wat kan het probleem zijn ? heeft de 406 een z.g.n. noodloop . ? Alle hup is welkom. Ik kan wel sleutelen maar van auto electronica snap ik helemaal niets.

Geplaatst door

Appie de Peukliefhebber (175)

al 2 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de verstuivers in geleerd.
brand er en storing lampje
heb je het systeem uitgelezen

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

2 maanden

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik zou niet weten hoe want ik heb daar de kennis en de apperatuur niet voor. Wat is je advies ?

En ja er brand een storingslampje het bekende gevreesde gele motorstorings lampje. Maar dat brandde af en toe al voor de operatie dat was ook een van de redeen waarom ik er gereviseerde ingezet heb.

Beste Jan , Ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb Harry hetzelfde gestuurd maar 2 weten meer dan 1 denk ik. Ik wil graag de details hier schrijven en vraag U hierbij ook om advies."Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb 8 weken geleden 2 banden en een voorvelg stukgereden op een grote steen.
Daarna ben ik 1 kilometer doorgereden op een hobbelige weg om te kunnen parkeren.
Nadat de wielen vervangen waren begon af en toe het gele motorstoringslampje te branden.
De auto stonk naar onverbrande diesel en na het afzetten liep hij nog even door.
Ik heb zelf daarna 4 gereviseerde injectors ingebouwd.
Daarna ging hij op de noodloop weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 Het lcd scherm geeft na het starten de melding antipollution fault.
De 2e dag nadat ik de injectors vervangen heb, is de kop met luchtdruk schoongespoten om gelekte diesel te verwijderen ik heb hem toen 10 minuten stationair laten lopen en daarna liep en reed hij ineens prima, vol vermogen en toeren en dat de hele dag ongeveer 70 kilometer heb ik die dag gereden.
De dag daarna weer terug naar hetzelfde weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 toeren
Gele motorlampje brand continue en de melding antipollution fault verschijnt elke keer bij het starten.
Ik heb vandaag een diagnose bij de peugeot dealer laten uitvoeren en die kwamen met het volgend. (ik woon in frankrijk sinds een paar jaar en ben de franse taal nog niet helemaal goed machtig)
De brandstof pomp levert niet genoeg druk. Men had het over een kapotte hogedrukregelaar van de pomp en dat daardoor de pomp zelf kapot is gegaan. ? Wat ik niet begrijp is dat als de pomp helemaal kapot is hoe kan hij dan starten goed stationair lopen en gewoon soepel lopen/rijden alleen weinig vermogen en niet boven de 3000 toeren. Is de hogedrukregelaar van de dieselpomp een integraal onderdeel of een los item ?
Ik hoor heel graag uw mening en advies wat eventueel te doen.
Vriendelijke groet
Henk

dat als eerste laten doen op de verstuivers staan codes die aangepast moeten worden
dat moet met een testkast gebeuren daarna zul je moeten kijken hoe het verder gaat.

groetjes jas

jan T 150
badge vip badge

2 maanden

ok er zit niet ver van waqar ik woon (frankrijk correze) een dieselspecialist daar zal ik een afspraak gaan maken bedankt .

Ik denk dat je hiervoor naar de Peugeot dealer moet.
Dit moet ingeleerd worden met Diagbox
(Peugeot diagnose apparatuur)
Mits je onthouden hebt waar welke verstuiver uit komt en dan in die volgorde weer terug zetten.

Plakkie 1125
vip badge

2 maanden

Wat was de foutcode/reden dan dat je 4 verstuivers hebt vervagen? Ik weet niet waarom je weer een nw topic start, maar ik had je al gezegd dat je deze verstuivers niet in hoeft te leren.

harry4203 2650
badge vip badge

2 maanden

Beste Harry, Ik ben er nog steeds niet uit. En gezien uw zekerheid over het niet hoeven inlezen ga ik er van uit dat U veel verstand heeft van de techniek van de 406 90cv. Ik wil graag de details hier schrijven en vraag U hierbij ook om advies."Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb 8 weken geleden 2 banden en een voorvelg stukgereden op een grote steen.
Daarna ben ik 1 kilometer doorgereden op een hobbelige weg om te kunnen parkeren.
Nadat de wielen vervangen waren begon af en toe het gele motorstoringslampje te branden.
De auto stonk naar onverbrande diesel en na het afzetten liep hij nog even door.
Ik heb zelf daarna 4 gereviseerde injectors ingebouwd.
Daarna ging hij op de noodloop weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 Het lcd scherm geeft na het starten de melding antipollution fault.
De 2e dag nadat ik de injectors vervangen heb, is de kop met luchtdruk schoongespoten om gelekte diesel te verwijderen ik heb hem toen 10 minuten stationair laten lopen en daarna liep en reed hij ineens prima, vol vermogen en toeren en dat de hele dag ongeveer 70 kilometer heb ik die dag gereden.
De dag daarna weer terug naar hetzelfde weinig vermogen en toerental niet boven de 3000 toeren
Gele motorlampje brand continue en de melding antipollution fault verschijnt elke keer bij het starten.
Ik heb vandaag een diagnose bij de peugeot dealer laten uitvoeren en die kwamen met het volgend. (ik woon in frankrijk sinds een paar jaar en ben de franse taal nog niet helemaal goed machtig)
De brandstog pomp levert niet geneog druk. Men had het over een kapotte hogedrukregelaar van de pomp en dat daardoor de pomp zelf kapot is gegaan. ? Wat ik niet begrijp is dat als de pomp helemaal kapot is hoe kan hij dan starten goed stationair lopen en gewoon soepel lopen/rijden alleen weinig vermogen en niet boven de 3000 toeren. Is de hogedrukrelaar van de dieselpomp een integraal onderdeel of een los item ?
Ik hoor heel graag uw mening en advies wat eventueel te doen.
Vriendelijke groet
Henk

Heb je toevallig ook de aanwezige foutcodes? dat is eigenlijk wel erg belangrijk om een advies te kunnen geven.

harry4203 2650
badge vip badge

1 maand

Nee die heb ik niet. Het ecramscherm geeft alleen pollution failt. En de peugeot hier is dus een laat ik zeggen niet zo een goede winkel want die kwamen met uw mistlampje is stuk de corrosserie is in redelijke staat en problem HP en konden/wilden geen foutcodes geven.

Ik heb ze niet maar heb via email de chef d.atelier ,die me te woord gestaan heeft, Het nog een keer gevraagd deze codes aan mij toe te sturen..Als ik antwoord heb kom ik er op terug. Maar voor de tussentijd aangezien ze mij mondeling verteld hebben dan de regulateur de pressure stuk is zal ik die dan vervangen . ? Hoe groot is de kans dat het dan opgelost is denkt U

ja de hoge druk pomp kan stuk zijn dan zouden ze de brandstofdruk moeten meten zo dat je weet wat de druk is en wat hij moet zijn en als de druk te laag is zou die hoge druk pomp aan vervanging toe zijn.
maar wel raar dat hij een poosje goed liep en toen weer niet dar heb ik niet zo n verklaring voor.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

1 maand

De hogedruk pomp is de dieselpomp toch ? Dat zal wel een boel geld kosten . Heeft U enig idee wat zoiets kost. ?

Beste Jan,
De peugeot dealer heeft niet gereageerd op mijn mail me4t de vraag voor de foutcodes. Ik heb nog kontakt gehad met alliance die belden om te vragen of ik tevreden was met de behandeling bij de dealer. Afijn dat ben ik dus niet ze gingen er wat aan doen zeiden ze en zouden zorgen dat ik de foutcodes kreeg. Afijn niets doodse stilte. Slechte dealer dus. Ik heb tenslotte maar de hogedruk sensor die aan de onderkant van de commonrail zit vervangen en dat was de oplossinbg hij rijdt nu weer prima. Nog bedankt voor je reacties. Vriendelijke groet Henk

Wat is het chassisnr van de auto?
Mag ik vragen waar je de verstuivers vandaan hebt?, en heb je de oude nog om eventueel terug te plaatsen om te kijken of de inhoudklacht dan weg blijft?

harry4203 2650
badge vip badge

1 maand

De verstuiversheb ik gereviseerd gekocht van diesefixneuss in duitsland. De oude heb ik in moeten leveren. Wat ik zo vreemd vind is dat de 2e dag na het wisselen van de verstuivers de motor/auto perfect draaide en reed. En de dag daarna weer niet meer. Het chassis nummer is : VF38BRHYF812811468 de auto is op frans kenteken geleverd 16/02/2001

Chassisnr klopt niet, moeten 17 karakters zijn

harry4203 2650
badge vip badge

1 maand

Sorry foutje VF38BRHYF81281468

VF38BRHYF81281468

Beste Harry,
De peugeot dealer heeft niet gereageerd op mijn mail me4t de vraag voor de foutcodes. Ik heb nog kontakt gehad met alliance die belden om te vragen of ik tevreden was met de behandeling bij de dealer. Afijn dat ben ik dus niet ze gingen er wat aan doen zeiden ze en zouden zorgen dat ik de foutcodes kreeg. Afijn niets doodse stilte. Slechte dealer dus. Ik heb tenslotte maar de hogedruk sensor die aan de onderkant van de commonrail zit vervangen en dat was de oplossinbg hij rijdt nu weer prima. Nog bedankt voor je reacties. Vriendelijke groet Henk

nou gelukkig dat je het toch voor elkaar gekregen hebt

groetjes jan

jan T 150
badge vip badge

1 maand

Dan heb je een bosch inspuiting en idd een hd-sensor onderin de commonrail. (daarom had ik iid het chassisnr gevraagd om dit te bekijken, maar was helaas even uit de running) De stekker op de sensor geeft nog wel eens problemen, hier is toendertijd ook een servicemededeling van geweest waarbij er een tussenstekker geplaatst moest worden. Mooi dat je t hebt opgelost, veel goede kilometers gewenst weer.

harry4203 2650
badge vip badge

1 maand

Dank je wel en nog bedankt voor de hulp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.