Peugeot 406 1.8 16V: Starten

Bouwjaar: 1999

Heb een Peugeot 406 1.8 16V op LPG G3 van AG.
Starten op benzine is geen enkel probleem, maar op gas komt het regelmatig voor dat de auto wel snel aanslaat maar weer onmiddelijk afslaat, soms blijft de auto wel stationair draaien.
Heb de indruk dat de auto op gas moeite heeft om het stationairtoerental " op te pakken/vangen en vast te houden".
Ook als het gevroren heeft, dan start de auto op benzine maar na 1 a 2 minuten slaat de auto af, weet niet of dit enige relatie met elkaar heeft.Misschien kan mij ook iemand vertellen wanneer een lgp-g3 auto of benzine moet starten en wanneer niet en wanneer overgeschakeld wordt op gas.

bob1343

Geplaatst door bob1343 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Eduardo (0), 19 jaar geleden

Hoi Hans,

Ik help je er nix verder mee, maar een legendarisch goede automonteur heeft wel eens de wijze woorden geuit:
"op gas moet je koken, maar geen auto rijden".....
Ikzelf rij vanaf 1985 Peugeot, allemaal diesels, op eentje na. Per abuis eens een 406 1.8-16V op LPG gehad, alleen maar ellende mee gehad...:-(
Dus mijn advies luidt: gauw wegdoen dat "4-pits fornuis" en als de kilometers het interessant maken een fijne HDI scoren....

m.vr.groet,
Eduardo

heemskerk4251 (0), 19 jaar geleden

Eduardo,

Dit is grote onzin. Ik rijd al sedert 1976 op LPG en heb op de eerste generatie G3 (AG DGC) na nooit problemen gehad met het rijden op autogas. Nu heb ik een 406 met een vialle LPI en dit rijdt superieur. Geen vermogensverlies en 1:10 met een 1.8 motor. Met een gasprijs van 0,44 euro en maar 20 euro houderschapsbelasting meer per maand ten opzichte van benzine rijdt je ook ten opzichte van een HDI voor niks.

Nu Hans,

Wat voor installatie van AG zit in jouw 406? Is het nog de venturigestuurde DGC? Zo ja ,zoek een goede LPG-inbouwer om e.e.a. uit te laten zoeken. Als je in Zuid Holland woont Nieuwenhuijzen in Rijswijk of ander zijn er adressen te vinden op de AG site.
Verder kun je proberen contact te krijgen via deze site met HAKEEM THE DREAM, hij weet alles van alle gasinstallaties.

gr.

Cees

Eduardo (0), 19 jaar geleden

Hoi Cees,

Veel "plezier" dan maar met je Vialle.
Ik spreek je nog wel als de brandstofpomp er van de ene op de andere dag ermee ophoudt....(de mijne slechts na 65.000 Km)
Reparatiekosten ??? 1200 euro !!
En Vialle geeft echt "niet thuis".....
Dus de "kouwe douche" gaat naar Vialle......

Eduardo

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Inderdaad de pomp in de gastank of lekkende gasinjectoren veroorzaken veel ellende.
Wat betreft het starten deze auto's starten eigenlijk altijd op benzine en afhankelijk van de motortemperatuur schakelen ze over, ik dacht bij 60 graden.

Fabbro (0), 19 jaar geleden

Ik rijd ook een Peugeot met een AG DGI installatie. De verdamper, gasinjector zijn vervangen, de gaspositiesensor is opnieuw ingeleerd, destappenmotor van stationair is schoongemaakt. Toch heeft de auto het moeilijk rond 5 graden C. de auto start goed op benzine, gaat dan direct over op gas loopt stationair goed (ook op gas). Als je een kleinbeetje gas geeft slaat de auto af. Zowel de Peugeot dealer als het gasinbouwstation weten geen raad.

Wie heeft de TIP hoe dit op te lossen??

Arend

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Arend dit adres vond ik bij een andere vraag, hier kun je de dichtstbijzijnde AG specialist vinden die jou gascomputer kan aanpassen.Ik heb dit verder niet gecontroleerd.Succes.http://www.auto-lpg.com/AG%20Topdealers....

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Jongen jongens wat een hoop ellende toch. En dan nog het opbeurende advies van ene Eduardo om diesel te gaan rijden, die zomaar verklaart dat een Vialle LPI pomp 1200 euro kost. Waar heb je je laten tillen jong? En bij 65000 km is dat nog volledig in de garantie van Vialle. Liegen daar zijn andere forums voor. Bovendien, zo heb ik onlangs in een cursus bij Teleflex vernomen speciaal voor de Peugeot organisatie, gaan ook veel HDI's kapot. Moest onlangs zelf nog een 323 DITD repareren, de brandstofpomp was defect. Of je maar ff 3675 euro ex btw wilt betalen bij Mazda voor een nieuwe pomp. Prima dat jij dieselfan bent hoor, maar geen enkel systeem is vrij van ziektes.

Maar nu terug naar de werkelijkheid. Hans en Arend, helaas is het gassysteem in jullie auto's niet het beste wat de branche voorgebracht heeft. Jullie auto start altijd op benzine en gaat daarna over op gas. Dit is afhankelijk van enkele parameters. Deze parameters zijn door een AG topdealer in te stellen. Hiermee kun je proefondervindelijk vaststellen welke istelling voor jouw auto de meest optimale(minst slechte) is. De adressen waar die topdealers te bereiken zijn heeft Oldtimer Jansen al gegeven.
Op een Duitse site zag ik de volgende slogan: Fahren am Autogas macht spass. En zo is het.
Succes

Fabbro (0), 19 jaar geleden

Mijn auto is bij een van de "AG Topdealers"geweest. Daar zijn ook de injector en de verdamper vervangen. Overigens werdt ik bij deze "AG Topdealer" ontvangen met de woorden "dit is het slechtste gas-systeem dat je kunt kopen"

naast de bovengenoemde problemen bij "net van stationair af" loopt de auto met kleine gasklepopening ook niet mooi konstant, maar iets rukkerig. Streepje gas bij en de auto loopt mooi

Welke parameters kan of moet ik aan laten passen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.