Auto start als deze koud is. Als de motor warm is lukt dat alleen met veel moeite met start pilot/remmenreiniger. Andere carburateur erop gezet. Na montage daarvan start de motor goed. Na warm draaien en je test weer door opnieuw te starten, hetzelfde probleem. Wat zou het kunnen zijn. De BDP sensor lijkt mij niet omdat de motor uitendelijk wel, met startpiloit, start. Dan denk ik ook niet aan de benzinepomp.
Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.
2 weken
Een KDX heeft echt geen carburateur meer hoor....
Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.
2 weken
Klopt, hij bedoeld de inspuit/monopoint-unit waarschijnlijk.
Helemaal juist.
3 weken
Blijft injector niet nadruppelen en verzuip je als het ware de motor.
Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.
2 weken
De bobine en temp.sensor vervangen. Na vervanging start de auto goed. Zelfs een paar keer achter elkaar starten. En je hoort de benz.pomp zoemen. Na een stukje gereden te hebben weer hetzelfde probleem na het uitzetten van de auto, gelukkig voor de deur. Bij het contact omdraaien hoor je de benz.pomp nu niet meer zoemen. Benz.pomp loopt als je rechtstreeks spanning erop zet. Lamda sonde is ook vervangen. Benz.pomp relais boven de rechter veerpoot ook een ander ingedrukt. Bdp sensor is ook vervangen. Dit gelukkig niet allemaal nieuw, dit had ik op voorraad van overleden 205-'s. Ra ra wat is het probleem dat de benz.pomp het niet op de goede manier wil doen.
2 weken
De benzinepomp krijgt zijn spanning van het grote veelpotige relais.Ook de injector werkt via dat relais. Schakelen gaat via de regeleenheid die ook weer twee massa verbindingen heeft. Loop alle stekkerverbindingen na op roest en of vocht. Ik lees het af van een eenvoudig Magneti Marelli schema. Die pomp heeft ook een zekering !! Kijk of die aan vervanging toe is. Als de auto warm niet start is er dan wel ontsteking ?! Succes.
Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.
2 weken
Sluit topic.
19 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
Temp-sensor of bobine.
3 weken