auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205 1998: Starten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: KDX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Auto start als deze koud is. Als de motor warm is lukt dat alleen met veel moeite met start pilot/remmenreiniger. Andere carburateur erop gezet. Na montage daarvan start de motor goed. Na warm draaien en je test weer door opnieuw te starten, hetzelfde probleem. Wat zou het kunnen zijn. De BDP sensor lijkt mij niet omdat de motor uitendelijk wel, met startpiloit, start. Dan denk ik ook niet aan de benzinepomp.

Geplaatst door

Pakreel +865

al 17 jaar lid

Reacties

Temp-sensor of bobine.

harry4203 +5350
badge vip badge

3 weken

Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.

Pakreel +865

2 weken

Een KDX heeft echt geen carburateur meer hoor....

Beunhaas +1640
badge vip badge

3 weken

Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.

Pakreel +865

2 weken

Klopt, hij bedoeld de inspuit/monopoint-unit waarschijnlijk.

harry4203 +5350
badge vip badge

3 weken

Helemaal juist.

Pakreel +865

3 weken

Blijft injector niet nadruppelen en verzuip je als het ware de motor.

Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.

Pakreel +865

2 weken

De bobine en temp.sensor vervangen. Na vervanging start de auto goed. Zelfs een paar keer achter elkaar starten. En je hoort de benz.pomp zoemen. Na een stukje gereden te hebben weer hetzelfde probleem na het uitzetten van de auto, gelukkig voor de deur. Bij het contact omdraaien hoor je de benz.pomp nu niet meer zoemen. Benz.pomp loopt als je rechtstreeks spanning erop zet. Lamda sonde is ook vervangen. Benz.pomp relais boven de rechter veerpoot ook een ander ingedrukt. Bdp sensor is ook vervangen. Dit gelukkig niet allemaal nieuw, dit had ik op voorraad van overleden 205-'s. Ra ra wat is het probleem dat de benz.pomp het niet op de goede manier wil doen.

Pakreel +865

2 weken

De benzinepomp krijgt zijn spanning van het grote veelpotige relais.Ook de injector werkt via dat relais. Schakelen gaat via de regeleenheid die ook weer twee massa verbindingen heeft. Loop alle stekkerverbindingen na op roest en of vocht. Ik lees het af van een eenvoudig Magneti Marelli schema. Die pomp heeft ook een zekering !! Kijk of die aan vervanging toe is. Als de auto warm niet start is er dan wel ontsteking ?! Succes.

Punt +130
badge

2 weken

Het probleem na uitvoerig testen was de crashsensor. Eentje op de sloop kunnen vinden, van een Citroen AX. deze had hetzelfde probleem. Oplossing, doorverbinden van de contactpunten in de stekker met een dik stukje zwart installatiedraad zodat deze goed klemvast zit. Dit geborgt met polymax.

Pakreel +865

2 weken

Sluit topic.

Pakreel +865

19 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.