Mijn zoon is met een vriend een koppeling aan het vervangen maar is al een tijdje aan het proberen om de starter te demonteren maar slaagd daar niet in???
Hij heeft 2 bouten los gekregen maar één bout zit ergens vanachter naast de bendix en ondanks alle hulpstukjes, kniegewrichtjes enz. kan hij wel de inbus in de bout steken maar blijkbaar onmogelijk met zijn ratelsleutel plaats vinden om te kunnen draaien.
Zal vast wel een bekend "lasting" boutje zijn dus misschien heeft iemand hier een tip om hem te helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inbusdopje, verlengstukje dat precies tot het eind van de startmotor reikt, en rateltje erop. idd een kl......boutje.
Hé Harry!
Aangezien de motor toch al voor een deel los zat en ze ook de distributieriem en waterpomp gaan vervangen heb ik voorgesteld om gewoon even de motor eruit te halen.
Toen zag mijn zoon tot zijn grote verbazing dat het 3° boutje aan de kant v/d boite (versnellingsbak) zit en ze dat dus niet gezien hadden! hahaha
Ik had hem dat nochtans aan de telefoon gevraagd of ze wel degelijk goed gekeken hadden en ze waren er dus heilig van overtuigd dat dit niet zo was. Weer een mooi les voor mijn zoon!
Hij heeft nochtans al een hele hoop kappakdichtingen enz. vervangen samen met mij maar ook al alleen dus we hebben er eens goed mee kunnen lachen dat hij dan toch nog zo'n "domme" fout gemaakt heeft.
Ik heb gezien dat aan de koppelingskabel GEEN regeling zit en ze hebben die daar dus mits wat trek en sleur werk af gekregen. Blijkbaar toch een moeilijke auto!
Er moet ook een directie rotule vervangen worden en ook daar hebben ze gisteren al eens aan bezig geweest maar zat muurvast. Zowel mijn zoon als zijn vriend zijn nochtans 2 heel sterke keres dus ze hebben er gisteren een paar keer kruipolie opgespoten en gaan het straks nog eens proberen.
Toch altijd boeiend om zo'n beginnende mechaniekers hun belevenissen te volgen maar wel knap dat ze het doen.
8 jaar
wat is een directie rotule??? overigens heeft de koppelingskabel wel degelijk een automatische stelfunctie.
Ik vermoed een stuurkogel ?
Alles zit terug in elkaar en werkt dus alles oke! lol
Zoals Harry al geschreven heeft heeft die koppelingskabel een automatische stelfunctie dus ook dat was geen probleem.
Hij had enkel de starter verkeerd aangesloten maar daar heeft hij gisteren even zelf een topic voor geopend. Opgelost door vanmorgen even te gaan kijken onder zijn eigen auto (C3) waar dezelfde motor inzit maar daar had hij even niet aan gedacht maar ik wel! lol
De rotule is wel degelijk het kogelgewricht dat op de stuuras zit. Na een paar dagen kruipolie draaide die toch iets vlotter dus dat is ook inorde en staat dus een nieuwe op.
Hij heeft weer veel bijgeleerd dus weer wat fouten die hij niet meer gaat maken.
8 jaar
Ik heb spijtig genoeg iets te vroeg geschreven dat alles oke is!
Zoon was juist even een testritje gaan doen en de koppeling pakt blijkbaar helemaal op het laatste en blijkbaar zelf te laat want slipt zelfs in 1 ste versnelling?
Harry. Moet er dan toch iets gebeuren aan die zogenaamde automatische regeling?
Ik kan hem er niet mee helpen want ik heb nog nooit een auto gehad met zo'n automatische regeling dus....
8 jaar
Blijkbaar heb ik al meerdere koppelingen vervangen waar zo'n automatisch stellende kabel op zat maar die werkte dus blijkbaar en daarom nooit geen problemen gehad.
Deze zijn blijkbaar kabels waarvan dat stelmechanisme regelmatig stuk gaat want bij de autospeciaalzaak worden die heel veer verkocht.
Kabel dus vervangen door nieuwe en alles oke!
8 jaar
Alle problemen opgelost dus!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar