Hallo jongens heb hier een peugot 407sw staan automaat.
Heb het volgende aan de hand, bij het starten draaid de motor een stukje de starter gaat terug en duwd hem meteen in het vliegwiel terug met een hoop herrie tot gevolg.
- Heb cotactslot al gewisseld zonder reseltaat
- Heb starter al gewisseld zonder resultaat
- Hij start wel normaal als je van de batterij rechtstreeks naar de starter gaat
Het volgende komt erbij;
De display herkend de keuzestand niet van de automaathendel WEL met de pp2000 dan zou hij normaal werken,boordcomputer zegt automaatbak defect.
Met uitlezen zegt hij bij transmissie;
- P1828 signaal startblokering (start lock)
Auto start dus niet maar ga ik hem rechtstreeks starten op de starter kan ik alle vitessen gebruiken
Zou dit kunnen liggen aan de meerkeuzemodule op het schakelmechanismen op de boite.
Hoor het graag alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk eigenlijk dat je zgn bsm defect is (zekeringkast motorruimte) zit in grote zwarte kast thv li veerpoot.
Had ik ook al eens aan gedacht lag vanalles op van een of andere bewoner,1kabel was aangeknaagt maar heel miniem .
Voor de rest heb ik niets kunnen vinden van kapotte kabels.
Kan ik deze gewoon vervangen of moet het terug geprogameerd worden?
grtz wouter
Die kan je gewoon vervangen Wouter. Ik zou die bewoner(marter) maar niet meer op visite vragen. Er zijn apparaatjes voor om hem op afstand te houden, die maken een hoog frequent geluid.
Ik heb ook eens zo iets gehad met een 407 RHR. De marter had de vacuumslang naar de variabele turbo opgegegeten, geen turbodruk meer. Ik het slangetje gemaakt, klant rijd weg en een kwartier later loopt de multierriem er af. Die lag gewoon op de onderplaat met de pootafdrukken van het beestje op de riem. Hij zat blijkbaar nog ergens in de auto onder de motorkap ! Iik heb hem niet meer gezien !!
De klant of de marter PT?
HaHa , de klant is nog steeds echt klant hoor. Trouwens, ik heb net ergens gelezen dat Marters niet in je auto klimmen als je je auto op kippegaas parkeert !
of een toilett-blokje in je motorruimte hangen schijnt ook goed te werken.
Heb zonet de zekerings kast omgewisseld,wel met een van een citroen c5 nieuw model.
Plaats van de zekeringen verschilde maar aansluitingen zijn identiek.
Probleem blijft hetzelfde,heb hem opnieuw uitgelezen geen nieuwe foutcodes,dus kan de zekeringskast vrijwel ook al uitsluiten.
Foutcode transmissie start lock is er nog steeds.
grtz
Zit de grote stekker wel goed vast op de ecu van het brein Vd bak?
Heb ik eens gehad met een al4 bak, ook start problemen tot gevolg.
13 jaar
Heb toch maar een zekeringkast van peugot besteld,voor het toch maar bij de juiste wagen te houden!
Resultaat blijft hetzelfde.
Stekker op het brein zit ook niet los.
Dacht wat gevonden te hebben,had de hoofdstekker van de automaatcomputer eens losgekoppeld en de pinnetjes van de comp. waren zeer licht geoxideerd.
Zuivergemaakt maar niets.
Ben er toch even zeker van dat het maar een prulletje is maar weet het even niet meer.
Iemand nog suggesties?
grtz
heel simpel, wat doet je contact slot, blijft die wel aansturen ?> meschien is he cts wel uitgelubbert ....
Ik denk dat de marter hier meer van weet. Even zonder gekheid, ik denk dat je toch eens heel goed naar de kabelboom moet gaan kijken, best kans dat er ergens een stukje afgeknaagt is en dat er nu een draad of draden tegen massa of tegen elkaar liggen.
Heb je een 4HP20 OF EEN AM6 bak er in zitten?
De eenheid van de transmissie verstuurd het signaal startblokkering dus ik denk dus dat je daar moet gaan kijken.
En controleer de telecodering van de bsi,motor en automaat eens.
Contactslot had ik al varwisseld met een ander resultaat was hetzelfde.
Het betrefd met een 4hp20bak.heb de pp2000 wel maar via telecodering via internet lig ik eruit heb geen wettelijk programma.
Het rare is:klant zegt dat soms versnellingsbak defect tevoorschijn komt op de boordcomputer maar hij rijdt gelijk een trein.(erkend dan ook niet de gekozen vitesse op het instrumentenpaneel)
De auto komt hier hoofdzakelijk voor het start probleem(kraken van de starter in het vliegwiel)door met het contactslot te starten,mits rechtstreeks te starten is er geen probleem.
Wat heb ik nu gedaan,weet niet meer als het contact uit stond of niet,heb de fiche van de meerkeuzeschakelaar op de bediening van de boite uitgetrokken ,bekeken in weer aangekoppeld.
Met het gevolg dat hij helemaal niet meer wil starten en dat hij zijn vitessen niet meer herkend!
En betrefd die marter heb die oppeuzeling van de kabel maar op een paar 4kante mm gezien en voor de rest?kan ik niets vinden
Ben juist gaan rijden,eerst rechtstreeks starten aan de starten en hij loopt zonder bokken en horten dus de bak is zowieso niet defect.
Hoor het graag. grtz wouter
Peugottecnnieker vraagje (de eenheid ?het brein of de meerkeuze schakelaar)
De eenheid , ik bedoel daarmee de ecu van de 4hp20 bak. Die zit dacht ik bovenop de motor ecu in de zwarte bak naast de de zekeringskast in de motorruimte
Meerkeuzeschakelaar moet goed afgesteld zijn.
Is dit niet het geval dan krijg je ook dit soort storingen.
13 jaar
dag jongens,
Voor even terug naar het probleem te gaan had de auto naar een hoofdverdeler gebracht!
Enkele mekaniekers waren bezig geweest met de computer zonder resultaat.
De volgende dag had de hoofdmekanieker gekeken en trok aan een kabel en hij had hem in zijn handen per toeval zei hij heb geluk gehad.
Maar natuurlijk zei hij niet vanwaar deze vandaan komt beroeps geheim zeker.
Het is 6cm kabel(tje)van +-3mm overtrokken met een beschermhoes en gaat in deze hoes met een blauwe en witte kabel naar een witte.
Meer informatie kan ik spijtig genoeg er niet van geven van hoe wie of wat.
Maar toch bedankt om mee te denken allemaal
beroepsgeheim?? het is toch geen dokter..
Maar het probleem is dus opgelost?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar