Als je het contact aan zet gaan gelijk de rode en het groene lampje branden en als je de code invoert gebeurd er niks.
weet iemand een oplossing ?
Alvast bedankt,
Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Leuk, leuk!? 3x verkeerde code? Brand het motor-diagnoselampje op moment dat je em op contact zet? Deze hoort namelijk wél te branden met of zonder code op 2de stand contact . Brand het lampje niet, dan ontbreekt er ergens een voeding, vermoedelijk op ECU en zal dan ook de reden zijn dat startblokkering niet (meer) werkt.
Kan ook zijn dat er een draadje van startblokkerings-systeem gebroken is.
Kortom...leuk zoekplaatje.
Hoe is het probleem ontstaan?
Ik kwam terug van vakantie ik heb hem dezelfde dag van vertrek nog verplaatst maar gister voor het eerst weer gestart na 2 weken en niks.
13 jaar
Hans4074,
Ik heb trouwens niet de verkeerde code ingevoerd.
13 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem,heb een expert uit 1998.heb al geprobeerd de accu los te gooien dan riset hij meestal maar dit keer niet.
13 jaar
Steeff535 en ronaldus63 en eventueel anderen:
Ik heb ineens hetzelfde probleem met mijn expert van 98.
Rood en groen branden samen zodra ik het contact aan zet en de juiste code helpt niet.
Hebben jullie ooit de oplossing gevonden? Zou je die met me willen delen? Of zijn jullie autos naar de sloop gegaan?
Ikhoop iets te horen.
Jan.
7 jaar
Hallo Jan ,
Een veel voorkomende oorzaak hierin is dat de er een draadbreuk optreed net achter het toetsenbord .
U moet de bedrading tot ongeveer 20 cm achter de klep controleren op breuk .
Succes.
Na contact met en raad van de baas van dit forum , heb ik het dekseltje waarachter de stopknop van de expert, samen met de blokkerende electronica, zit, aangevallen met dremel , slijptol, hamer en beitel.
Resultaat is een half verwijderd dekseltje, een half doorgeslepen ontluchtingsleidinkje, een eruit gesloopt en volledig verwoest printje en een eigenlijk te kort draadje naar de feitelijke stopknop.
Leidinkje ingekort, losse troep weggehaald, spanning op dat draadje, contact aan, gloeien, starten en lopen.
Als peugeot een beetje behulpzamer was geweest,, helemaal niet dus, met wat technische info, dan was ik met ditzelfde klusje binen twee uur klaar geweest.
Maar ik heb nog twee vragen.
Op de pomp, maar veel lager, zit nog een soort stopknop, met een draad naar dat verdomde blokkeersysteem. Bekrachtigen of niet, het ding klikt wel, maakt zo te zien geen verschil.
Waar is dat ding voor?
Verder zit er op de bediening van de pomp nog een schakelaar, die net boven stationair in of uit schakelt.
Waar is die voor?
Mocht iemand nog met ditzelfde probleem zitten, dan wil ik best wat fotos sturen van wat ik gesloopt heb.
7 jaar
De stopknop die geen stopknop is
7 jaar
De originele afdekkap
7 jaar
Het sloopwerk
7 jaar
De niet begrepen schakelaar, bevestigd met de twee torxboutjes.
7 jaar
Bedankt Rene, maar ik heb geen draadbreuk kunnen vinden.
Nu nogeen geschikt punt vinden waar vanuit de werkelijke stopknop bekrachtigd wordt als ik het contact aanzet.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar