Wij hebben hier een peugeot Expert staan 2.0 HDI van 200 waar we gisteren de hogedrukpomp van vervangen hebben een het brandstofsysteem hebben schoongem,aakt, zat wat vuil in en de HD pomp was defekt. Brandstoffilter vervangen.
De klant heeft de auto weer mee maar vanmorgen begon de auto weer af te slaan, dus we hebben de auto opgehaald en storinggeheugen uitgelezen. Foutcode 1112 Raildruk bewaking fuctioneringsstoring .
Als je de storing wist dan loopt de motor gelijk weer, maar voor een halve minuut dan slaat hij weer af. En dan weer de zelfde storing.
Raildruksensor naar de herrie ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De druk word te hoog in de rail en dan laat het motormanegement de motor afslaan, gooit de pomp dicht.
De draden tussen de drukregelaar op de pomp en de ECU zijn in orde, 0 weerstand.
De sensor geeft wel goeie waardes, de motor begint te nagelen als de druk oploopt dus dat klopt wel. naar mijn idee is dan de druk inderdaad te hoog.
De retour leidingen zijn open.
Ideeen welkom
We hebben een nieuwe drukregelaar geplaatst en de mtor loopt weer prima, 25 km probleemloos gereden en het oude probleem is weer terug ? ? ?
Slijtage van de voedingsaansluiting van de raildruksensor halverwege ter hoogte van de oliefilter gele stekker.
[url=http://img808.imageshack.us/i/govathebes...][img]http://img808.imageshack.us/img808/6771/...[/img][/url]
Het probleem zat achteraf in het brandstoffilterhuis. Er kon ongefilterde diesel langs stromen zodat de drukregelaar verstopte en dit probleem zich voor ging doen.
De auto rijdt weer als vanouds
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar