close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Startproblemen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

KM stand 210.000

Sinds vorige week verliep het starten wat moeizaam, maar nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Motor draait rond, maar slaat niet aan. Tips zijn welkom!

Geplaatst door

206Diesel (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan van alles zijn! Om een paar te noemen: lucht in brandstofsysteem (opvoerpompje lek bijv.), klepspeling niet in orde (DW8 probleem), gloeibougies defect, accuspanning toch te laag enz.

Hoe is de staat van (goed uitgevoerd) onderhoud?

hans4074 0
badge

14 jaar

D-riem is recent vervangen. Koppeling ook volledig (maar dat zal er niets mee te maken hebben, toch?). Wat is een DW8 probleem?

206Diesel 0

14 jaar

DW8 is de PSA motor code voor de 1.9 diesel. met probleem bedoelt Hans dat dit vaak gebeurt, let wel het is een ingrijpende reparatie kleppen stellen bij een DW8 want de nokkenas moet er uit. reken op MINIMAAL 8 uur werk

Ik dacht zelf aan de brandstofpomp. Ik hoor nl niets als ik de auto op contact zet. Zou dat kunnen? Is er misschien een zekering of relais dat kapot zou kunnen zijn?

206Diesel 0

14 jaar

een (ouderwetse) brandstofpomp hoor je niet als je het contact aan zet. luister naar hans, contr de gloeiinstallatie en de klepspeling.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Vandaag bij garage geweest. Volgens monteur gaat er brandstof de pomp in maar komt deze er niet uit. Hij gaf aan dat het de afsluitklep van de brandstofpomp is, maar geeft er ook bij aan het niet zeker te weten. "Kan ook de transponder van de startblokkering zijn". Nu moet er heel wat werk worden verzet om dat afsluitklepje te vervangen, dus ik zou het graag zeker weten. Heeft iemand tips?

Sluit de startblokkering de inlaatklep of de uitlaatklep van de brandstofpomp?

Het is trouwens wel nog gelukt de auto te starten. Gisteravond in 1 keer kunnen starten. Vanmorgen in eerste instantie niet, maar opeens weer wel.

206Diesel 0

14 jaar

wanneer er geen brandstof bij de verstuivers komt zit dit inwendig in de pomp(nokkenas in pomp gebroken al een paar keer gezien) of in de startonderbreker. als het in de pomp zou zitten doet ie het niet de ene keer wel en de andere keer niet, dus het zit em hoogstwaarschijnlijk in de startonderbeker. (lees stopklep). de goedkoopste en meest berijfszekere oplossing is het verwijderen van de electronische stopklep (geen leuk klusje) en het plaatsen van een gewone door een contactplus gestuurde stopklep.
ik hoop dat je met dit advies iets kunt
grt, harry

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Bedankt voor je tip Harry. Volgens mij hebben jullie het over dezelfde klep, maar met jouw optie zou de twijfel tussen klep en startonderbreker worden weggenomen. Ik zal het eens voorstellen.

Ik vroeg de monteur overigens of het geen los kontakt zou kunnen zijn naar de brandstofpomp toe (kabelbreuk). Er zitten nl 2 stekkers op de pomp (weet overigens niet of dit de inlaat of stopklep regelt). Hij gaf aan niet te weten welke waarde hij zou moeten meten. Zou het hier nog in kunnen zitten of heb ik het helemaal mis?

206Diesel 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.