Peugeot 205: Stat. toerental te hoog Bosch A2.2

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: tu3M

Hello,

Ik had een probleem met schokken van de motor bij een Tu3M met een Bosch a2.2 systeem. Er zat een storing van de gaskleppositiesensor in de ECU. Nu heb ik de complete monopoint vervangen (de kop) , met een volledige nieuwe.

Het schokken is nu verleden tijd, maar het stationair toerental blijft op +- 2.000 tr/min hangen.

Moet de stappenmotor op de een of andere manier worden geïnitialiseerd? (aangezien deze ook nieuw is op de monopoint).
Of is er een andere oorzaak?

Alvast bedankt!

Doko

Geplaatst door Doko (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je schrijft dat je de complete monopoint vervangen hebt, maar tussen haakjes (de kop)
Heb je het deel waar de pot.meter gasklep op zit, nu wél of niet vervangen of lees ik niet goed?
Bosch A2.2 inleren is, contact uit, contact aan, 10 sec wachten, starten, motor warm laten draaien tot koelventilator inslaat, motor uitzetten, contact af en daarna ca. 3 sec de - klem accu los.
Heb je het vacuum deel van de ontsteking gecontroleerd op lekkage?
Heb je het carterventilatie-slangetje incluis aansluiting onder, aan de voorzijde van de injectie-unit bekeken op scheuren en/of los zitten (valse lucht!)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.