Hello,
Ik had een probleem met schokken van de motor bij een Tu3M met een Bosch a2.2 systeem. Er zat een storing van de gaskleppositiesensor in de ECU. Nu heb ik de complete monopoint vervangen (de kop) , met een volledige nieuwe.
Het schokken is nu verleden tijd, maar het stationair toerental blijft op +- 2.000 tr/min hangen.
Moet de stappenmotor op de een of andere manier worden geïnitialiseerd? (aangezien deze ook nieuw is op de monopoint).
Of is er een andere oorzaak?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je schrijft dat je de complete monopoint vervangen hebt, maar tussen haakjes (de kop)
Heb je het deel waar de pot.meter gasklep op zit, nu wél of niet vervangen of lees ik niet goed?
Bosch A2.2 inleren is, contact uit, contact aan, 10 sec wachten, starten, motor warm laten draaien tot koelventilator inslaat, motor uitzetten, contact af en daarna ca. 3 sec de - klem accu los.
Heb je het vacuum deel van de ontsteking gecontroleerd op lekkage?
Heb je het carterventilatie-slangetje incluis aansluiting onder, aan de voorzijde van de injectie-unit bekeken op scheuren en/of los zitten (valse lucht!)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar