Peugeot 309 1992: stationair

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400

Als het stationaire toerental te hoog is 1200 ipv 850 tpm en fluctueert van 1000-1200 is dit te wijten aan valse lucht?Kan me voorstellen bij te laag schommelend stationair toerental er wel valse lucht bij komt omdat het mengsel te arm wordt en de toeren doet afnemen.Is het normaal dat als je je verlichting aandoet je toeren gaat zakken naar 950 tpm en redelijk stabiel blijft?

daan1876

Geplaatst door daan1876 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

welk model en systeem.

daan1876 (0), 19 jaar geleden

309 GR 1.4 i met duccelier onsteking.

http://home.hccnet.nl/sanderzwirs/forum_...

wat is dat oranje-achtige doppie rechts onder? die onbreekt bij mij namelijk,heb deze afgedopt maar weet niet of dat mag?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

het is het ontluchtingsdopje van de potentiometer is in feite niet zo belangrijk, mag gewoon worden afgedopt.Let op van een 1.4 en een 1.1 zijn verschillend.

daan1876 (0), 19 jaar geleden

ok bedank weet ik dat ook weer :)
Waarom zit deze er eigenlijk?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Ze waren in eerste instantie bang dat door de temperatuurverschillen in het smoorklephuis condens binnen gezogen zou worden en de kwetsbare opgedampte weerstandbanen van de potentiometer zouden vernielen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.