Peugeot peugeot 309 GR 1.4 i: plots 1 seconde even inhouden

Bouwjaar: 1992

Hallo mensen,

Ik heb een raar probleem naarmate het kouder wordt heeft de auto af en toe een zeer hinderlijk euvel.Hij houd met optrekken soms plots 1 seconde even in,gaat er rechtboven op het dashboard heel snel een lampje flitsen minium koelvloeistof maar het niveau is prima.Het maakt niet uit of de motor koud of warm is,de eerste km heb ik er geen last van loopt deze sneller door de benzine verrijking.Het inhouden is echter heftig en heeft geen regelmaat je schrikt je rot vooral bij een stoplicht wegrijden als er iemand achter je rijd en je auto houd 1 seconde even verschrikkelijk in om daarna gewoon weer door te rijden,het is vooral s`morgens naar m`n werk dat dit optreed, nu vriest het behoorlijk en heeft de auto er veel meer last van dan wanneer het boven nul graden is.Tot nu toe boven de 6 graden heb ik er nauwelijks tot geen last van gehad,ik heb de auto nu ruim een maand,maar het rijmpje je rijd lekkerder in een peugeot heeft bij mij eigenlijk al afgedaan.Wie kan mij aub helpen om het euvel optelossen aangezien dit volgens mij een vervelende fout is omdat deze niet altijd optreed.
Het lijkt er op dat in een seconde de auto uit wil vallen maar omdat deze rijd in de versnelling gewoon door blijft draaien.
De bougiekabels zijn verleden maand vernieuwd ook de bobine hoogspanningskabel is nieuw,bougies vervangen merk BERU.

daan1876

Geplaatst door daan1876 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

willem12104 (0), 19 jaar geleden

Gaskleppotentiometer geeft verkeerde waarde. Deze geeft aan je computer door wat de stand van de klep is, waarna de computer de juiste hoeveelheid benzine en lucht de motor inbrengt. Door de foute stand onjuist mengsel gevolg: schok, of afslaan, of niet lekker trekken. remedie gasklephuis vervangen. Is wel dure hobby, misschien kijken voor een sloper. Voordeel is dat dit inspuithuis ook in een 106, 205, 306, citroen ax, bx, zx met 1.4 U9 (bosch auto's zit.

daan1876 (0), 19 jaar geleden

Hmmm is het niet zo dat je dan meer een smorend karakter krijgt
ipv een 1 seconde keihard uitvallen.Ga nog even een testje doen om de radio op AM te zetten en de stoorpulsen van de ontsteking te ontvangen mocht het euvel optreden en de radio AM pulsen vallen weg dan is het zeker de ontsteking.
Ook dat het euvel optreed bij koud vochtig weer is frapant.
Misschien even de complete onsteking loshalen en kijken op gecorrodeerde verbindingen,daarna alles weer netjes vastschroeven
Kom net van m`n werk heeft de auto geen kik gegeven en rijd goed.
Snap er geen hol meer van.

jos5955 (0), 19 jaar geleden

ik heb ook last van inhouden gehad bij koude motor. injectoren waren verstopt. Als de motor warm was had je er geen last meer van.

daan1876 (0), 19 jaar geleden

Vannacht heeft het niet gevroren en vanmorgen naar m`n werk geen last gehad van plots inhouden heeft peugeot een broertje dood aan temperaturen onder nul? Moet zeggen m`n vorige peugeot 405 had ook al last van koude en dat was nog een carburateur (solex)uitvoering.(waardeloze carbs trouwens).Ik heb nog even naar de BPD sensor gekeken dat is toch die cilindrische unit die tegen het blok geschroeft zit met een gradenboog? als ik het kabeltjee volg kom ik uit bij een stekkertje waar niks opzit,daar zou een scoop aangesloten kunnen worden,dus neem aan dat ik helemaal geen BDP signaalsensor naar m`n ecu heb aangesloten.Wie weet welke sensoren er voor zorgen dat de motor goed loopt?
Wat me ook opvalt is dat als ik grootverbruikers in moet schakelen bv achteruitverwarming,aanjager,verlichting dan valt me op dat ik die abrubte inhoudingen krijg,hij start altijd in 1 keer,maar zou het ook aan de accu kunnen liggen?Vandaag alleen m`n verlichting aan en geen hik.

willem12104 (0), 19 jaar geleden

De afregeling wordt gedaan in de onsteking. Daar zit de pulsegever.

daan1876 (0), 19 jaar geleden

Heb nogmaals alle stekkers bijna losgehad,ingespoten met kontaktspray ,losse stekkeraansluitingen opgeschuurd.Ook bougies vervangen voor NGK`s ipv BERU.
Tevens nieuwe verdeelkap + rotor zat iets van olie sporen in de oude verdeelkap en de verdeelblokjes waren geoxideerd.
Ook injectiecleaner van Valvoline erin op een halve tank.
Daarna proefrit gemaakt rijd goed nog geen last van hikken of stotteren bij gasgeven of loslaten gas,ook optrekken nog geen terugslag gehad.Allen nog probleem met stationair fluctuerende toerental die te hoog is namelijk met licht uit 1200 tpm en met licht aan 950 tpm maar wel stabielere wijzer.

daan1876 (0), 18 jaar geleden

Nog even de oplossing van 2 jaar geleden hahaha, het lag aan het oranje doppie bij de inlaat van de injector, dit doppie was kapot en zodoende zoog deze valse lucht aan.Het verarmde het benzine mengsel bij stationair of langzaam optrekken zodat je ineens een inhouding kreeg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum