Ik heb een 305 break waarvan de stofhoezen haarscheurtjes vertonen.
Aangezien ik er nieuwe remschijven aan het monteren Ben, zat ik te denken om deze stofhoezen te vervangen.
Kan ik de homokineet (wielzijde) er gewoon met een kunststof hamer er aftikken en dan zo de stofhoezen van de wielzijde en de versnellingsbakzijde vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee dat gaat niet je moet de gehele as eruit halen en dan de binnen hoes en homokoneet demonteren en van die kant de buitenste hoes vervangen.
groetjes jan.
Als je eerst de stofhoessetjes bestelt zie je wat voor borgveertjes er bijzitten en kun je tevens bepalen of je hem zo kunt lostikken of dat je het veertje met een punttang moet open duwen.De binnenste rubber is een ander geval.Het kan n.l. zo zijn dat de metalen huls gefelst zit,maar ook dit zie je bij de nieuw bestelde set voor de binnenzijde.Overigens vraag ik me af waarom je niet een compleet nieuwe as monteert aangezien die rond de 100 euros kosten.In ieder geval succes,moet lukken als je goed oplet.
bieuwke,
2 assen kosten mij €236 4 stofhoesjes ongeveer €50
Vind ik een goede reden om alleen de hoesjes te doen.
De tijd dat ik sta te sleutelen kost mij niets.
8 jaar
Ben ik helemaal met je eens!Alleen hier zijn die assen veel goedkoper,en dan heb je 2 nieuwe en loop je niet het risico dat je volgend jaar een tikkende homokoneet hebt en alsnog de as moet vervangen,maar ik begrijp je standpunt.Groeten,succes!
Als de stofhoezen al kapot zijn zodat er rommel in kan komen, klopt het dat het ene jaar je de hoezen vervangt en volgend jaar kan je de homokineet vervangen.
Maar bij mij zijn de hoezen slecht maar nog wel heel, dus ik hoop dat het goed gaat.
Nog een vraag, als je de as bij de bak loshaald, moet je dan nog ergens op letten?
8 jaar
Kijken of ie niet lekt bij de keerringen Anders 2 nieuwe keerringen monteren.Wat betreft het tikken van een homokoneet had ik wel door dat de rubbers nog niet kapot waren,maar ik zei dit eigenlijk meer met het oog op de leeftijd van de auto cq assen.Bij het weer in de bak schuiven van de assen doe ik altijd een beetje olie op de as op de plek rondom waar ie de keerring raakt voordat ik de as erin schuif.Succes!
Bedankt voor de tips en de toelichting.
Morgen ga ik er aan beginnen.
Dan heb ik bijna alle onderdelen binnen en woensdag komt er 1 remklauw binnen.
8 jaar
De stofhoesjes zitten erop en de rest is ook in orde gemaakt.
Ik kan weer rijden.
Bedankt voor de adviezen.
j.de Haan
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 305 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar