close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Storing alles geprobeerd....alleen maar hogekosten

Bouwjaar: 1998, Motorcode: 2.0

Hallo,
Op een dag wilde ik zoals gewoonlijk met mijn auto naar het werk.
Helaas, hij startte niet, althans sloeg niet aan. Vriend gebeld, auto weggesleept naar vriend(garage)Hij heeft de zekeringen en bepaalde metingen verricht Motormanagement. Volgende dag startte hij plots weer. Ik blij, auto opgehaald uit laten lezen stukje verderop bij peugeotdealer, niets aan de hand! Ik naar huis gereden.

De volgende dag startte hij weer niet, ik weer vriend gebeld, en heb hem weer laten wegslepen via routemobiel. Hij heeft metingen verricht en weer niets kunnen vinden.
Heb na drie dagen de auto stukje verderop gebracht bij de peugeotdealer(in weesp) Zij hebben ook gemeten, hebben bdpsensor gechecked en massa en spanning e.d. Constatering: Hij vonkt niet. Ze zeiden dat het zoveel dingen konden zijn. Maar vermoedens: computer....kabelbreuk....

Uiteindelijk kwam een van de monteurs met het idee een dubbelrelais te vervangen om te kijken of het wat uithaald. En ja hoor, hij startte weer die auto! Ik weer blij, en weer naar huis gereden, volgende dag gewoon weer lopen, die dag daarop: Nee he, weer startprobleem, slaat niet aan.
Vanalles geprobeerd, zoals massa eraf , paar keer contactslot aan en uit eff wachten....nee het mocht allemaal niet baten. Weer gebeld met vriend en weg laten slepen. Hij heeft tussen de klusjes door flink wat meetwerk verricht en zit met zn handen in het haar. Uiteindelijk viavia een jongen gesproken die adviseerde de bobine eens te meten op weerstand. Enfin, er was geen weerstand, dat verklaart dus logischerwijs dat de computer daardoor inbrand, vanwege teveel voltage. Uiteindelijk computer en nieuwe bobine vervangen inclusief dubbelrelais, omdat die ook kapot was. En het resultaat was verbluffend; Hij startte weer na een week of 6!!!
Ik blij, alles weer in elkaar gezet met vriend, kabeltjes weer geisoleerd. En wat denk je wat? Die auto startte na een paar keer niet meer!! Nu was de maat vol, de moed was me in de schoenen gezakt...LETTERLIJK!!!

Het weekend daarop heb ik de auto weggesleept naar Peugeotspecialist in Amsterdam. Zij hebben ook weer gemeten en niets gevonden, ja ze konden de computer niet in komen, dat er waarschijnlijk op wijst dat de computer ook weer kapot is. Ze belden me een paar dagen later op met het verhaal dat ze niet concreet konden zeggen wat er aan de hand is en vermoeden een kabel van de motor geloof ik....maar blijft gissen zei de contactpersoon. Ook kon het aan de kabelboom liggen....Ja dit zou al met al een aardig bedrag worden, inclusief arbeidsloon. Ze wilden me dus eigenlijk niet helpen omdat dit teveel tijd zou gaan kosten.(en geld voor mij) Ik ben ondertussen weer een anderhalve week verder en weet even geen raad. De auto staat nu al zo lang stil, ik ben eigenlijk opzoek naar een echte kenner, die aan de hand van mijn verhaal al weet wat er aan de hand kan zijn. Overigens moet ik ook nog even toevoegen dat als ik contact uit had en sleutel eruit....ik een klikkend geluid hoorde in de buurt van zekeringkastje. Ook wil ik vermelden dat bij de metingen steeds bleek dat er geen spanning was bij de brandstofpomp, die overigens niet stuk is, en er geen vonk is.

Wie o wie weet raad??

Bedankt voor u aandacht!

Dj

Geplaatst door

Mr.pech (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij hebben we deze topic al eens eerder behandeld.........

306 cabrio 0
badge

18 jaar

Ja klopt! Deze topic is al eens eerder behandeld. (2 maanden geleden) concrete oplossingen zijn er echter nog niet

Ik heb nagenoeg dezelfde problemen m.b.t uitlezen van EBE (ECU)
Echter bij mij werd de stappenmotor en toernteller niet aangestuurd.
Wat verder opvalt is dat de de garage zegt dat de brandstofpomp continu blijft draaien.


Vandaag staat de auto toevallig weer bij de garage om er nogmaas na te kijken.

Voor het uitlezen van de EBE hebben we nu de groenpolige stekker aangepast en omgekeerd. Ben dus benieuwd of degarage er nu wel in kan

Ik hou jullie in iedergeval op de hoogte.

esteban 0

18 jaar

Bel anders de importeur eens.

sgm 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.