Peugeot 308: Storing code P0202

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 9HZ, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

De auto geeft af en toe een emissiestoring en gaat dan even hikken.
Na uitlezen geeft ie storing code:
P0202 Cylinder 2 Injector Circuit Malfunction
Altijd op deze cylinder

Ik verdenk de stekker van de verstuiver, maar kan een defecte verstuiver ook deze melding genereren? Of zouden er dan meer codes uit te lezen moeten zijn?
De verstuivers zien er verder keurig droog uit, geen vette smeerboel.
De kmstand is 280k

wicked77

Geplaatst door wicked77 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Stekkers controleren en bedrading ( belast ) doormeten kan natuurlijk geen kwaad en kan een mogelijke oplossing zijn.
Hieronder even wat Peugeot er van vind .
Elektronische eenheid motor BOSCH EDC16C34.
Storingscode : P0202
Omschrijving van de storingscode voor de werkplaats. Bediening verstuiver cilinder nr.2 : Onderbroken circuit
Omschrijving van de diagnose : Verstuiver in gesloten positie geblokkeerd.
Noodprogramma bij aanwezige storing : Onderbreking van de functie "warmtewinning via de uitlaat".
Uitschakeling van de snelheidsregelaar onomkeerbaar.
Uitschakeling van de hill holder (Uitschakeling van de automatische bediening van de elektrisch bediende handrem).
Overgang naar noodloopfunctie van de regeling stationair toerental.
Beperking van het motorkoppel.
Brandend verklikkerlampje en/of waarschuwingsmelding. Verklikkerlampje MIL
Belangrijkste mogelijke gevolgen voor de klant Inhouden, afslaan van de motor.
Willekeurige verhoging van het motortoerental.
Geluiden.
Brandstofverbruik enigszins verhoogd.
Rook uit de uitlaat.
Te weinig vermogen.
Startproblemen.
Kans op verstopping van het roetfilter.
Oververhitting motor met branden van de verklikkerlamp koelvloeistoftemperatuur.
Verdachte delen : Draadbundel.
Stekker.
Accu.
Brandstofverstuiver.
Elektronische eenheid motor.

wicked77 (0), 6 jaar geleden

Dat klinkt wel als een probleem met de bedrading.
Hij schiet niet (merkbaar) in de noodloop.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Het noodprogramma is ook niet altijd merkbaar . Heeft ook te maken met de rijstijl .
Zou er wel snel iets aan ( laten ) doen/repareren .

wicked77 (0), 6 jaar geleden

Het is ook wel de bedoeling om het te fixen, maar het probleem treed maar af en toe op, dus het is moeilijk vast te stellen of het opgelost is.
Ik heb de connector gereinigd en pinnetjes beetje bij gebogen en het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan. En een nieuwe connector vast besteld.

wicked77 (0), 5 jaar geleden

De storing lijkt terug en erger dan voorheen; vorige week op injector 2 (P0202), vandaag op injector 1 (P0201).
Opvallend is dat het vooral in de ochtend is met koude motor. Met warme motor lijkt het minder.
Vanochtend was het zo erg dat de auto steeds in noodloop vloog (geen vermogen/motorstoring lampje). Het gebeurde vooral bij het optrekken.
De auto heeft een poosje terug een nieuwe accu gehad.
Verder staan er geen storingscodes opgeslagen en de teller staat inmiddels op 325k.

Zijn mijn injectoren aan het overlijden?
Of kan dit komen door een verstopt brandstoffilter? (suggestie ergens op de site) Zou ik dan ook geen melding moeten hebben van onderdruk op de rail?
Of kan het zoiets zijn als de nokkenassensor?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum