close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 CC 2011: Storing in motor

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1598, Vermogen (kw): 115

Goedemiddag,

Onlangs kreeg ik de melding: storing in motor, laat dit verhelpen.
Na opnieuw starten was de melding weg. Heb een daarna doorgereden.
Een aantal weken later ging de motor in noodloop.

De auto bij de garage gebracht.
Uitlezen gaf de volgende foutcodes.
P2603
P3011
P0565
P3010

De garage heeft de BSI schoongemaakt en de foutcodes gewist. Hij gaf aan dat hij 2 verschillende dagen heeft gereden en dat de storing weg was.
Nu een week later is de storing helemaal terug.

Ik ben er achter dat de storing er alleen is bij een koude motorstart. Bij een warme motor komt de storing niet omhoog.

De garage denkt dat de storing in de BSI zit en dat deze vervangen moet worden. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de storing alleen bij een koude motor aanwezig is.

Iemand een idee?

Vriendelijke groet, Ralf

Geplaatst door

ralfvdk (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Garages die bsi' schoonmaken moet je rap mijden. deze storingen hebben NIETS met de bsi te maken, koelvloeistofpomp voor de turbo is stuk, en hoogstwaarschijnlijk is de smoorklep/gasklep defect.

Bedankt voor je reactie Harry.

Ben blij te horen dat jij ook niet gelooft in een defect BSI.
Ik ben een leek wat betreft autotechniek maar gezien de storingcodes denk ik ook aan het gasklephuis. Koelvloeistofpomp voor de turbo is een nieuwe voor mij. Ga ik Googlen. Toch naar een Peugeot garage gaan?

ralfvdk 0

2 jaar

Tja, das een goeie vraag. er zijn echt wel universele garages die heel goed weten wat ze doen. Ook bij een dealer moet je wel eens geluk hebben. miss ff wat revieuws googlen van bedrijven bij jou in de buurt.

Volgens mij is jou plaatselijke peugeotdealer ook niet slecht. houdt er wel vast rekening mee dat dit geen goedkope rep zijn.

Dankje voor de tip. Kan jij een schatting doen van de kosten voor deze reparaties?

ralfvdk 0

2 jaar

Normaal doen we dat hier op t forum niet, maar tussen de 12 en 1400 euro incl moet je wel rekenen. valt en staat een beetje met uurloon en diagnosetijd.

Ah excuses, daar was ik niet van op de hoogte. Dat is zeker geen goedkope reparatie. Mijn schatting was rond de duizend. Ik neem morgen contact op met een garage!

ralfvdk 0

2 jaar

je zit al op 825 aan onderdelen

Aha vandaar. Dan heb ik inderdaad te laag geschat. (Ik probeerde in mijn voordeel optimistisch te zijn)

ralfvdk 0

2 jaar

Even een update. De auto bij Peugeot Broekhuis Almere gebracht.

Nadat ik het probleem op dit forum gemeld had, had ik een enorm olieverbruik. Ca. 1 liter per 300km.

De diagnose was;
Het inlaatspruitstuk was defect. Deze is vervangen. De klepdekselpakking was lek(hoge olieverbruik) en de klepdeksel is vervangen.

Na deze reparaties bleef de storing aanwezig. Uiteindelijk bleek toch het gasklephuis het probleem. Broekhuis was coulant omdat zij het niet eerder geconstateerd hadden en hebben wat korting gegeven.

Totaalprijs 1576 euro.

Bedankt voor je hulp @harry4203. Dankzij jou ben ik weggebleven bij de garage die BSI’s schoonmaakt ;)

ralfvdk 0

2 jaar

Het luchtfilter is trouwens ook vervangen, die was ernstig vervuild.

ralfvdk 0

2 jaar

Afgelopen vrijdag de auto opgehaald en reed weer heerlijk. Geen kleine stotteringen meer in de motor. Bij een draaiende motor hoor ik sinds de reparatie wel een piepend geluid vanuit de motorkap.
Morgen terug naar Peugeot om dat na te laten kijken.

ralfvdk 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.