close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: storing uitlaatgas

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600hdi geen fap

heb al een paar keren op de boord computer "storing uitlaatgas" gehad,de auto rijdt gewoon normaal en de fout verdwijnt na enkele dagen,nu heb ik de fout uigelezen met de bosch kts en krijg als fout "ladedruksensor"
als ik deze fout verwijder en de storing komt op de display krijg ik deze fout terug,nu wou ik vandaag de auto laten chiptunen bij een erkend tuner,en hij zette er een aangepaste software in die hij al voor meerdere 307ns 16hdi gebruikte,maar toen ik 2 km verder was kreeg ik terug dezelfde storing maar nu ging de auto wel in noodloop,de tuner heeft dit voordien nog niet gehad bij deze modellen en verwees naar een kapotte ladedruksensor,zou dit kunnen,ik rij ondertussen terug met de originele software,maar zou graag terug gaan om deze te tunen,heeft iemand een oplossing?alvast bedankt, Het gaat hier om een model ZONDER FAP

Geplaatst door

firmin_opel (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je ook een P code ? Dit is een storing die met het turbodruksysteem te maken heeft,
het kan de sensor zelf zijn, of een probleem in de regeling van de turbodruk,(vacuumlekkage of te traag werkende selonoide van de leischoep verstelling)) of de leischoepen van de turbo zitten vast of gaan niet soepel genoeg.
het feit datie in noodloop gaat verraad dat de druk een bepaalde periode hoger dan voorschreven door het rekenapparaat is geweest. Hij beschermt dus op dat moment van noodloop de motor tegen overbelasting.

geen p code? weet niet wat een ladedruksensor is hoor

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

ladedruksensor=LAADDRUKSENSOR. Zeker uit het duits vertaald ,dat krijg je dr van. Sensor turbodruk, je weet wel dat ding van senseo eehhh... ik bedoel denso. @peugeot tr, scheelde maar 18 seconden !!

komt dit veel voor dat de turbodruksensor defekt is bij deze motoren?,de fout is ladedruksensor onderbreking,alvast bedankt voor de snelle reactie

firmin_opel 0
badge

15 jaar

vrij vaak, maar onderbreking heb ik nog nooit tegengekomen. Meestal "onbewerkt signaal te hoog"

AR 67202 0
badge

15 jaar

@steven, los jij de storing ''onbewerkt signaal te hoog'' altijd op met het vervangen van de sensor ? Ik n.l. ook een keer de elektroklep van leischoep verstelling van de turbo moeten vervangen om die storing op te lossen. Deze reageerde te traag waardoor de turbodruk niet snel genoeg zakte na volgas accelereren

Is dat storing P0234 = turbodruk te hoog?
Afgelopen donderdag een 407 DV6FAP gehad met deze permanente storing i.c.m. tijdelijke P0238.
Bijbehorende info: omstandigheden optreden van de storing: als 10 sec. een foute info wordt geconstateerd.
Ben er eerst eens mee gaan rijden en zoals vaak gebruikelijk........klacht (geen vermogen en niet harder lopen als 100km) niet meer aanwezig.
Meting gegevens ook geen afwijkingen.
Werking variabele turbo, voor zover mogelijk, gecontroleerd d.m.v. vacuumhandpomp, druksensor gecontroleerd en elektroklep verstelling turboschoepen aan achterzijde.
Mijn beredenering ging eigenlijk ook een beetje richting traagwerkende elektroklep, dus heb er maar 1tje besteld. Deze moet er nog op.
Na deze controles nogmaals aan het rijden geweest om een poging te doen de storing op te roepen, en meerder malen naar volgas acceleren, maar dan is 10 sec. best lang.

hans4074 0
badge

15 jaar

[quote=peugeottechnieker]@steven, los jij de storing ''onbewerkt signaal te hoog'' altijd op met het vervangen van de sensor ? Ik n.l. ook een keer de elektroklep van leischoep verstelling van de turbo moeten vervangen om die storing op te lossen. Deze reageerde te traag waardoor de turbodruk niet snel genoeg zakte na volgas accelereren[/quote]
1 keer de electroklep, misschien 10 keer de sensor.... gewoonlijk gaat de electroklep stuk als er een lek is langs een verstuiver (de ontluchting vangt al die smurrie) naar mijn ervaring...

AR 67202 0
badge

15 jaar

mij is gezegd in utrecht dat een update vd motorebe het geheel minder gevoelig maakt , zodat bij eventueel het wat blijven hangen vd schoepen of het traag werken vd elektroklep de controlelamp niet zo snel gaat branden

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

Is een bekende storing die wel eens voorkomt,je merkt inderdaad niets aan het rijgedrag van de auto.enigste oplossing hiervoor is een herprogrammering van de motor ecu.

Gr Pat

patje78 0
badge

15 jaar

toch zeker ook vacuumcircuit controleren , als de turbodruk in meting parameters langzaam stijgt of zakt heb je probleem in vacuumcircuit wat toch ook regelmatig voorvalt. dan sensor controleren en pas dan herprogrammatie. trouwens , bij storing gaat hij toch in noodloop?

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

gaat idd in noodloop bij deze storing. "gelukkig" heb ik wel wat collega mecaniciens die voor elke electrische storing aan de motor eerst een ecu-herprogrammatie proberen, tenzij de stroing gewoon gewist kan worden. Uiteindelijk komt de wagen dan bij mij terecht. De jongere generatie probeer ik een betere werkwijze bij te brengen, maar ben al blij als de oudere gewoon bijstand komen vragen.

de sensor is het makkelijkst te controleren, gewoon contact op en vacuumpompje of drukpompje op de sensor + metingen vergelijken met PP2000. De slechte sensoren slaan meestal tilt als je er onderdruk opzet, terwijl ze vanaf vacuum zouden moeten werken

AR 67202 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.