hallo,
ik heb laatst 3 keer de melding storing uitlaatgas gehad op mijn dashboard.
Heb hem zelf uitgelezen en daarbij zegt het programma dat:
Elektrische eenheid motor
Tijdelijke storing. Elektronische eenheid. Interne storing microprocessor.
Wie weet met deze storing raad en een eventuele oplossing.
hoor het graag.
mvg marten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is helaas geen peugeot omschrijving, dus gaat lastig worden. Peugeot kent wel een soortgelijke storing bij de DW10 diesel (jij noemt het 10Wtd?), alleen dan zonder dat woordje microprocessor erachter, dus elektronische eenheid. Interne storing. Heb em 1 maal gehad en daar hebben we ons verloren naar gezocht. Deze storing werd uiteindelijk veroorzaakt door een uitgelopen naaldlagertje van een tuimelaar. Ja....je leest het goed.
Maar nogmaals...........dat was uitgelezen met peugeot diagnose-apparaat.
hallo hans,
je hebt gelijk over de motor het is de DW10 heb daar een foutje meegemaakt. Daarnaast was hij uitgelezen met de originele software zie foto.
Hoor graag van je.
mvg
[url=http://postimage.org/image/9buyrd1d3/][img]http://s15.postimage.org/9buyrd1d3/IMAG0...[/img][/url]
12 jaar
Hmmm...ziet er toch redelijk origineel uit dat PP2000. En als je 1 zo'n storing opent met F6 onderaan het scherm= Informatie. Wat krijg je dan voor info in beeld?
Die interne storing EBE van ons destijds, kwam via een andere garage. Hij had op telefonisch advies van ons de EBE opgestuurd naar AC-tronics ter controle en eventueel reparatie, maar EBE kwam retour met mededeling dat EBE in orde was bevonden. Uiteindelijk toch een nwe EBE besteld en door ons gemonteerd, maar storing was nog net zo hard aanwezig. Geen probleem met motor-loop, daar was niets aan te merken. Door een tip over de naaldlagertjes, deze gecontroleerd en jawel...1 tuimelaar was z'n naaldlagertjes verloren en dan begint het zoeken naar de naaldjes met een magneet. Uiteindelijk (ik dacht 17??) naaldjes eruit kunnen hengelen. Je kunt het klepdeksel demonteren en kijken of je daarbinnen iets kunt ontdekken. Of anders met een magneet daar bovenin in de hoekjes gaan vissen.
hallo,
dat zal ik nog eens voor je doen met dat F6 informatie. maar die naaldlagertjes zijn dus van je kleppen?
Weet trouwens zo niet wat een tuimelaar is.(sorry)
mvg
12 jaar
Even googlen en het is je duidelijk. Het gaat over de bediening van de in- en uitlaatkleppen . Groeten.
Hallo,
Helaas heb ik die extra info er niet uit kunnen halen om dat alle storingen al gewist waren.
Mvg marten
12 jaar
Is er misschien nog iemand die me verder met deze storing/klacht kan helpen.
Mvg
12 jaar
Heb je het zwarte klepdeksel dan al verwijderd? Das toch niet zoveel werk? Als je dan even met voldoende licht bovenin kijkt en aan de tuimelaars voelt, weet je toch wat? Durf je het zelf niet aan, haal er dan iemand met verstand van zaken bij.
Hallo hans en de andere mensen die me helpen,
Laatst heb ik helaas weer de melding terug gehad en die was als volgt. Opnieuw uitgelezen en dit keer wel met extra info. Zie foto's.
De uitgebreidere foutmeldingen van het hoofdscherm lopen van boven naar beneden dus storing signaal gaspedaal 1 is de eerste foto onder het hoofdscherm enz..
hopelijk kunnen jullie er wat mee.
hoor het graag.
mvg marten
[url=http://postimage.org/image/p42zfip07/][img]http://s7.postimage.org/p42zfip07/Foutme...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/3mrq85xqv/][img]http://s7.postimage.org/3mrq85xqv/Foutme...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/5338qb0nr/][img]http://s7.postimage.org/5338qb0nr/Foutme...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/6jer8g3kn/][img]http://s7.postimage.org/6jer8g3kn/Foutme...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/dnwkhhatz/][img]http://s7.postimage.org/dnwkhhatz/Foutme...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/kfmzkbztj/][img]http://s7.postimage.org/kfmzkbztj/Foutme...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/5xpscc8if/][img]http://s7.postimage.org/5xpscc8if/Foutme...[/img][/url]
12 jaar
Ik zie toch wel hele gekke dingen staan bij de foutcodes.
Voedingspanningen van bijna 5000 volt of 124 volt. Of er zitten software fouten in de PP2000 of de ecu.
De foutmeldingen gaan ook richting defecte ecu. Vooral de laatste: omvorming analoog naar digitaal. Dat zou een defecte AD-convertor zijn.
Misschien kan actronis dat repareren.
Vreemd, want je laatste storingen verschillen nogal van de storingen (schermafdruk) van 20 april 2012 09.11 #3
Kun je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer eens plaatsen?
hallo,
Het chassisnummer is 42124646. Trouwens mijn auto heeft een gaskabel.(voor oldford mbt analoog digitaal signaal)
mvg
12 jaar
Ik denk dat je dat laatste fotootje ABSOLUUT even moet verwijderen!!!!
Oke.....alle gegevens van de gebruiker stonden er namelijk op.
Dit probleem is opgelost . Dit lag aan dat er een slim ballast van de xenon verlichting te dichtbij de computer in de buurt was.
12 jaar
Het laatste waar ik aan gedacht zou hebben! Lang leve de aftermarket xenon!
Bedankt voor je reactie!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar