Peugeot 206 CC 2003: Storing Uitlaatgas

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Hallo,

Dit is zeker niet de eerste post met dit onderwerp maar wat ik zover begrepen heb is het een vrij generieke foutmelding.

Als ik stil sta, of in de eerste versnelling langzaam rij dan komt de melding 'Storing Uitlaatgas' in het scherm met het bijhorende motormanagement lampje. Ook schiet die in een noodloop waardoor ik niet boven de ~1500 toeren kom, probeer ik het wel dan gaat de auto heel hevig hikken waardoor ik meer een smoothie wordt dan een bestuurder... De motor uit en aan zetten is genoeg om weer te rijden. Totdat ik bij het volgende stoplicht/kruispunt etc kom. Dit is overigens niet consistent, maar onregelmatig. De ene keer doet die het wel, andere keer weer niet.

Bij het optrekken voelt het ook niet helemaal geleidelijk aan, het is subtiel maar je voelt dat de auto lichtjes hikt. Maar verder is het volle vermogen er gewoon.

Wat is er gedaan:
Injector vervangen, bobine gecontroleerd, gasklephuis vervangen (gaf ook een melding aan vandaar), lambdasensoren gecontroleerd, EGR klep gecontroleerd, bedrading van ECU naar gasklephuis en EGR klep vervangen.

Zou er nog een onderdeel zijn wat compleet over het hoofd wordt gezien?

Alvast bedankt.

ManMetEenProbleem

Geplaatst door ManMetEenProbleem (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Wat zijn de uitgelezen fout code(s)? Exacte tekst en nummer indien mogelijk.

    Die heb ik helaas niet, de garage waar ik het laat doen had het erover dat er geen duidelijke foutmeldingen naarboven komen. Wel werd mij verteld dat hij blijkbaar te veel lucht zou krijgen. - ManMetEenProbleem (0), 2 jaar geleden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Tja, te veel lucht of te weinig brandstof? Dat vindt ik nu een onduidelijke mededeling.
Wat voor de 1 onduidelijk is kan voor een ander belangrijke informatie geven.
Is er al een 4-gas meting gedaan? Want stationair heb je het probleem ook zeg je?
Is de Freeze Frame data van de foutmelding ook uitgelezen?
Zijn de zogenaamde Fuel Trims ook rijdend gecontroleerd?

kaleido 1 (1565) PRO, 2 jaar geleden

Bougies lees ik niets over , laat hem met de juiste apparatuur uitlezen en vraag de foutcodes .

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.