Peugeot 206: Storing Uitlaatgassen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6L 16V Quicksilver

Geachte lezer,

Ik reed vandaag een rondje en stond 5 minuten stil stapte daarna weer in de auto reed weg en begon hij opeens te stotteren 'PLINGPLING' STORING UITLAATGASSEN.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Lambdasonde of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor uw tijd!

SeatIbizaLex

Geplaatst door SeatIbizaLex (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Eerst maar eens laten uitlezen. Dat scheelt een hoop gezoek, gegis, tijd en waarschijnlijk geld.

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Geen zin om naar de dealer te gaan maar tis niet anders. Ik laat weten wanneer ik meer weet. Danku!

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Accu 10 min los gehad labdasonde schoongemaakt stekkers van bijde labdasondes los en vast gemaakt proefrit niks aan de hand storing verdwenen.... vreemd....

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Deze melding komt wel vaker af en toe voor zonder direct aanwijsbare oorzaak. Een soort van klantenbindingslampje. Ik zou er pas serieus aandacht aan besteden als de melding regelmatig verschijnt. De juiste en verse olie wil ook nog wel eens van invloed zijn.

TrafficBandit (0), 9 jaar geleden

Die storing uitlaatgas melding krijg je als de computer een probleem met de verbranding van de brandstof heeft waargenomen. Er wordt dan een foutcode opgeslagen die aangeeft wat er precies geconstateerd is. Er zijn talloze oorzaken die deze melding kunnen veroorzaken dus zonder de exacte foutcode te weten blijft het gissen.

Er zijn tijdelijke en permanente storingen. Een tijdelijke storing wordt automatisch gereset als de auto na het probleem weer drie keer normaal heeft gereden. Het motormanagement lampje gaat dan ook weer uit. Bij een permanente storing blijft het lampje branden.

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor de vele informatie. Als de storing terug komt ga ik meteen naar de Peugeot dealer.

Auto sloeg die dag in storing kon niet harder als 50. Auto uitgezet weer aan gedaan toen deed hij het weer prima maar lampje bleef branden dus heb de accu daarom los gehad. Heb vandaag weer gereden en heb niks vernomen.

De gasklep is electrisch gestuurd. En heb 2maand geleden koppakking en klepstoters vervangen. (Tikkende geluid nogsteeds niet weg) maar nu als ik s ochtends de auto start en weg rij begint ie te stotteren, hij houd in zegmaar.

Moet gasklephuis ingelezen moeten worden?

Alvast bedankt!

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

De melding STORING UITLAATGASSEN heeft dus kennelijk wel een direct aanwijsbare oorzaak.
Dat de auto 's ochtends stottert had je er in het begin niet bij verteld.
Helaas heb je het zoeken naar het probleem wat ingewikkelder gemaakt door de accu los te koppelen, waarbij de foutmelding in de motor-computer verloren is gegaan. Dat betekent mogelijk wat meer zoekwerk.
Ik zou de auto naar de dealer brenden en hun het probleem laten onderzoeken.
Het beste is dat mogelijk bij de koude start, dus de auto de avond ervoor bij de dealer neerzetten zodat deze kan afkoelen.

kaleido 1 (1610) PRO, 9 jaar geleden

Uit laten lezen inderdaad , maar ik vermoed een bobine probleem , slechte verbranding door het niet goed op 4 cilinders lopen en daardoor de uitlaatgas melding.

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Dat zou ook nog kunnen indd. Ik ga proberen code er weer in te krijgen in de eerst volgende weken. Maar elektrisch gasklephuis hoeft niet ingelezen te worden als ik hem los gehad heb?

Vr groeten

SeatIbizaLex (0), 9 jaar geleden

Ik ben erachter hoe de storing in mijn auto komt. Even een korte uitleg wat ik heb gedaan in de afgelopen maanden.

-Koppakking vervangen ivm lekkage
-Hydraulische klepstoters vervangen ivm tikken.
-Olie 10W40 incl olie filter
-Koelvl ververst
- Distributie + waterpomp + multieriem vervangen
- (P.S. Tikken is nog niet weg)
-Stotteren bij koude start, hij houd in zegmaar na 100-200meter te hebben gereden reageert hij weer goed.

De auto is nu net 5 minuten geleden weer in storing gesprongen
Als ik rond 2200 toeren overschakel en vervolgens rond 1400 toeren vol gas geef doet hij: PIENGPIENG uitlaatgas storing en dan gaat hij in noodloop volgends mij. Trek kracht is weg en trekt ontzettend sloom op en wil niet harder als 50km/h.
Auto stil gezet, uit gedaan en weer gestart en t was weer goed. Storing staat er nog wel in.

Zo heb ik het wel redelijk netjes uitgelegd. Ik hoop dat er mensen zijn die dit probleem een keer eerder hebben meegemaakt en mij zouden kunnen helpen.

Super bedankt voor het lezen en het zal geweldig zijn als u er een oplossing voor heeft.

Vr groeten!

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja hoor ik kan u helpen zoals zovele hier UITLEZEN doe toch niet zo eigenwijs, lid van de ANWB die kunnen het ook, en nu niet meer terugkomen hier voordat dit is gebeurd, sorry komt misschien wat hard over maar is zo

Choco1956 (0), 6 jaar geleden

EGR klep verstopt of kapot!!!

Choco1956 (0), 6 jaar geleden

Kleppen etc hebben er niets mee te maken heeft altijd te maken met katalysator maar je meld minder power dan is de EGR het probleem.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.