close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: peugeot 206 2001 1.4 temperatuur probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Mijn zoon rijdt een peugeot 206 xn 1.4 van 2001 met 152.00 km
na een half uurtje rijden gebeurd het volgende, op het dasboard gaat het lampje branden STOP, vermogen valt terug en de temperatuur sensor aan de linker zijde slaat volledig in het rode gebied (alle lampjes branden). Auto maakt heel veel metallisch en bonkend geluid. Contact uit gezet, sleutel er zelfs uit en geluid blijft enige tijd doorgaan. Auto is al meerdere keren naar de garage geweest men heeft temperatuur sensoren vervangen.
Vraag wie weet wat te doen?

BVD

Geplaatst door

ppl (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik neem aan dat de situatie de reproduceren is , ook bij de garage , en dan kunnen ze geen uitsluitsel geven wat er aan de hand is ?
Hij gaat dus aan de kook ?
Ik zou om te beginnen een garage op zoeken waar monteurs werken , er zijn een aantal zaken die gecontroleerd moeten worden , is er voldoende circulatie , werkt de thermostaat , werkt de radiateur fan , zit er geen lucht in het systeem , koppakking in orde , om zo een paar dingen op te noemen.
Een beetje garage moet toch het probleem boven water kunnen krijgen.

Kijk / voel eens , uiteraard bij een afgezet contact , of de koelventilator voor de radiateur niet afgebroken is van zijn as . Dit kan zonder ook maar iets te moeten demonteren via de opening in de grille.

Controleer het koelvloeistofniveau en draai de ontluchtingspunten voorzichtig open om te controleren of er geen lucht in het koelsysteem zit. Start de motor bij een koude motor en laat deze stationair draaien. Controleer of na verloop van tijd beide radiatorslangen + radiator warm worden, zo niet dan heb je een kapotte thermostaat. Laat de auto rustig doordraaien en verder opwarmen. Na verloop van tijd zou ook de fan van de radiator aan moeten springen. Als dit niet gebeurt is of de fan motor kapot of de temperatuursensor op de radiator.

Het is lastig te beoordelen wat een metallisch en bonkend geluid is maar je geeft aan dat het geluid nog even aanhoudt na het uitzetten van het contact. Ik denk dat het geluid in dat geval door de radiator fan wordt gemaakt. Die hoort geen overdreven geluid te maken dus waarschijnlijk is dat de boosdoener. Wellicht zit er iets in de weg waardoor hij niet vrij kan draaien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.