Bij stationair draaien geen probleem. bij gas geven begint het probleem vanaf het moment dat je bijna niet meer aan het versnellen bent, dus gewoon aan het rijden, dit kan zowel bij 20km/h als bij 120km/h zijn.
de motor begint dan onregelmatig te draaien, maakt wat meer lawaai, en grijze / witte rook komt uit de uitlaat.
dit kan je ook simuleren in neutrale versnelling gewoon gas geven en ergens tussen 1800 en 2800 t/m hetzelfde fenomeen!
iemand enig idee?
Wat ik reeds geprobeerd heb is het volgende: boven op de Lucas injectiepomp waar de bediening van de injectiepomp zit zit een potentiometerje gemonteerd, dit heb ik eens volledig naar de andere kant gezet en dan is het nog veel erger.
ik heb een vermoeden dat dit potentiometerje stuk is?
graag jullie mening.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb gisteren de egr nog afgedopt maar zonder resultaat.
het probleem is nog net hetzelfde.
iemand enig idee .....
mijn vermoeden gaat nog uit naar die potentiemeter die dat boven op de lucas injectiepomp zit ( bovenop de gasbediening).
Vandaag alles nog eens nagekeken, niets gevonden.
wel is het als de motor echt warm staat bv na 50 km doet het probleem zich niet meer voor.
met koude motor is het het ergste.
weet nu echt niemand waarvoor die potentiemeter dient bovenop de injectiepomp?
heb naar peugeot gebeld en daar wisten ze het ook al niet (onbegrijpelijk).
dat onderdeel kost 180 euro, en als ik zeker wist dat dat het probleem was zou ik het bestellen maar 180 euro uitgeven en dan nog niet gemaakt vindt ik jammer van het geld....
Hopelijk is er iemand van jullie die me kan helpen.
merci.
17 jaar
Vervroegingsklep vooraan brandstofpomp vervangen.Moet normaal enekele secondentikken bij aanzetten van contact.
Hoe ziet die vervroegingsklep eruit?
kan ik dat appart bestellen (als het kan prijs en bestelnummer aub)
alvast bedankt want ik was zowat ten einde raad!
17 jaar
Ik heb de stekker van de potentiemeter (boven op injectiepomp) afgekoppeld en nu doet het probleem zich niet meer voor!
wel heb ik de indruk dat de auto nu net iets minder goed optrekt?
Waar dient die potentiemeter voor? ( er staat ook Lucas op zoals de pomp zelf!
17 jaar
Heb de potentiometer dan toch maar vervangen, helaas zonder resultaat!!
Als ik het contact opzet hoor ik wel een tweetal seconden het getikt van de vervroegingsklep.
Als ik de stekker niet insteek zijn er dus geen problemen buiten een beetje vermogenverlies.
wie weet er raad aub :(
zou het toch nog de vervroegingsklep kunnen zijn?
graag hulp aub.
17 jaar
Kan er nu echt niemand zijn advies geven aub?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar