Peugeot 206: eventuele problemen peugeot 206 diesel

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1400

Hai allemaal,

Mijn dochter wil tussen nu en 2 maanden een peugeot 206 diesel kopen van een jaartje of 3 a 4 oud.
Vandaag heeft iemand haar peugeootje 206 total loss gereden, gelukkig heeft ze zelf niets. Omdat ze absoluut een auto nodig heeft en ontiegelijk veel rijdt valt de keus op een 206 diesel van een jaar of 3 a 4 oud. We willen daarvoor gaan kijken zodra we weten wat ze van de verzekering terug krijgt.Hoop dat dat niet lang op zich laat wachten.
Graag hoor ik van jullie waar ik op moet letten. De vorige maal ben ik ook door jullie goed geinformeerd, dus laat maar horen.
Mocht iemand een goede diesel weten te staan dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
grt
Tanja
Almere

de kroon

Geplaatst door de kroon (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

davy2038 (0) PRO, 16 jaar geleden

weet niet in nederland hoe het werkt,maar probeer eens bij een onafhankelijk keurings station
kost geld maar is soms vlug terug verdiend
groeten davy

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

ach...onafhankelijke keuringstations...weggegooid geld in mijn ogen..

je krijgt een rapport mee waarop 9 van de 10x schade vermeld staat, alsof de auto minder is als der een deurtje of scherm is vervangen..
en ook de keurende instantie kan je niet garanderen dat je een perfecte auto koopt..

neem iemand mee die verstand heeft van auto's,

die kan voor je kijken:

hoe is de staat van de banden
wanneer is de riem vervangen
hoe is de algehele indruk van de auto
schakelt/koppelt goed
vreemde bijgeluiden.
etc etc.
daar heb je meer aan dan een onafhankelijk rapport waar je ook nog vaak een dikke 100 euro voor betaald..

davy2038 (0) PRO, 16 jaar geleden

arie
kan je vertellen als je in belgie naar de keuring gaat nu de regels op 2 de handse wagens bij ons zijn veranderd,
dat ze enstig gecontroleerd worden vb centrale vergrendeling gaat niet wordt lekker aangeduid op je kaart zou een gewoon mens niet
opletten
best is dat je inderdaad gewoon iemand met verstand meeneemt maar niet iedereen heeft deze mogelijkheden
groeten davy

Treb (0), 16 jaar geleden

Moi,
Tsja, dat is knap k....
Dit zijn mijn ervaringen: https://problemcar.nl/topic/peugeot/rege...
Na het wielen balanceren was alles tiptop. Ik rijdt er nu een jaar (dik 30.000km) mee rond. Afgezien van een dynamo die stuk ging (diodebrug, garantie) geen problemen. Heerlijke auto.
Ik zou altijd even die aankoopkeuring laten uitvoeren. Het is relatief een klein bedrag voor zo'n grote aankoop. Ik ben toen bij de ANWB in Amsterdam geweest. Die mannen weten echt wel waar ze het over hebben.
Spijt zul je er nooit van krijgen. Spijtig is het als je het niet doet en er komt onverhoeds iets vervelends "onder vandaan". Dan kan het nog een dure 'besparing' worden. Als alles goed is: des te beter, maar ze vinden altijd wel iets. En ook al is het een kleinigheid, je weet dan waar je in rijdt.
Iemand meenemen die er kijk op heeft is natuurlijk altijd verstandig, maar tijdens zo'n keuring wordt zo'n auto grondig bekeken, doorgemeten, remmentest, schokbrekers, fuseekogels, koppeling, aan de computer gehangen, etc, etc. Dat is toch wel even wat anders.
Nee, ook de keurende instantie kan niet garanderen dat je de perfecte auto koopt. Natuurlijk niet!
Schade werd er bij mij dus geconstateerd. Die is goed bekeken, en de conclusie was inderdaad dat de auto er niet minder om was. Maar dat zou dus eventueel ook anders kunnen uitpakken...

Lees deze ook even goed door!!: https://problemcar.nl/topic/peugeot/dist...
Veel Succes,
Bert

de kroon (0), 16 jaar geleden

Hai allemaal,

Wat ik bedoel is of bekend is wat de wat zwakkere punten zijn bij een 206 diesel.
De vorige keer toen ik vroeg of er nog iets specifieks was waar ik op moest letten bij een 206 kreeg ik te horen dat ik op de bobines moest letten. Daarom vroeg ik me af of er ook zoiets bij de diesel was.
grt
Tanja

Treb (0), 16 jaar geleden

Uit topic 56296:
[quote=306 cabrio]Waar je op moet letten zijn bijv. draagarmrubbers die los zitten, speling op verbindingsstang van de stabilisator naar veerpoot, remmen die wat snel slijten..........De HDI is ook best betrouwbaar, soms wil er wel eens een hogedrukleidinkje wat zweten, maar die is makkelijk te vervangen.[/quote]
En in dit topic wordt gesproken over de spanrol en krukaspoeli: https://problemcar.nl/topic/peugeot/gelu...

PS -Mijn 2.0 blok bevalt me erg goed: lekkere dikke dieselmotor: presteert veel en verbruikt weinig.
-Als ze zo veel kilometers draait: Die van mij heeft climate control: Een genot!

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Mooi dan kun je lekker koel hierheen rijden op 15 september.......

A110 (0), 16 jaar geleden

Hoi Tanja,

Veel problemen zijn er niet tenopzichte van een benzine 206.
Het onderstel is hetzelfde dus kijk goed naar de fuseekogels en reactiestangen en inderdaad de remblokken goed nakijken die willen nog wel eens vast gaan waardoor ze snel slijten.

Als ik de keuze had tussen de diesel's zou ik voor de 1.4 hdi gaan een zeer zuinige en vlotte auto.
De 1.9 diesel heb ik altijd al niks gevonden traag en toch een relatief hoog verbruik voor een diesel.
De 2.0 hdi is inderdaad ook een zeer fijne motor maar is natuurlijk wel een stukje zwaarder dan de andere diesel's.

De keuze moet je gewoon zelf maken ga met elke motortype even een proefritje maken dan kan je het zelf ervaren.
Maar ik denk dat dit is wat je bedoelde met je vraag. En neem altijd iemand mee met verstand van auto's.

Jeroen

de kroon (0), 16 jaar geleden

Hai Jeroen,

Ik heb gisteren samen met haar een peugeot 206 2.0 HDI, kleur noire obsedienne gekocht.
Kon er niets aan ontdeken. Heb er ruim 2 uur in rond gereden. Ik heb geprobeerd zo onzuinig mogelijk te rijden, toch haalde we 1 op 18. Dus dat lijkt me redelijk.

Auto heeft 133.000 km gereden. Distributie op 8 mei jl vervangen en auto ook nog helemaal volledig. Er zit alles op en aan. Climat controle, boordcompu, alles electrisch, mistlampen, een JBL geluidsinstallatie nb, getinte en warmtewerend ruit,carkit erin, lichtmetalen velgen, nieuwe banden achter en voor nog heel ok., soort sportstoelen erin, alles in hoogte aan te passen, ook stuurkolom, regensensor. Schakelde heerlijk, trok als een tierelier.

Het enige dat ik raar vond was dat de auto beslist niet harder kon rijden dan 170. Dacht dat ze veel harder konden. je reed wel zo 170 dat wel.
Hij klinkt goed en alles loopt soepel.
Hij is van maart 2004. We hebben hutje bij mutje gelegd met zijn allen en zijn er voorshands vanuit gegaan dat het wrak van haar 206je, nog wel 3200 euro zou opbrengen.
We hebben er 9.999 voor betaald en dat leek me eigenlijk geen slechte koop. Of wel ?
grt en bedankt voor je antwoord.

A110 (0), 16 jaar geleden

Fijn om te horen.

Het is inderdaad een heerlijke motor zoals ik al heb geschreven. En zo te horen is de auto ook heel compleet uitgerust qua opties.

Kilometerstand vanlt ook nog mee ik weet niet uit welk jaar de auto komt maar als hij nog vrij jong is dan is de kmstand natuurlijk wel wat hoger maar dan kan je er wel vanuit gaan dat de auto veel snelwegkilometers heeft gemaakt en dat is natuurlijk beter dan alleen maar kleine korte stukje's.

Veel succes met de auto.

Jeroen

2062001 (0), 16 jaar geleden

[quote=A110]Fijn om te horen.

Het is inderdaad een heerlijke motor zoals ik al heb geschreven. En zo te horen is de auto ook heel compleet uitgerust qua opties.

Kilometerstand vanlt ook nog mee ik weet niet uit welk jaar de auto komt maar als hij nog vrij jong is dan is de kmstand natuurlijk wel wat hoger maar dan kan je er wel vanuit gaan dat de auto veel snelwegkilometers heeft gemaakt en dat is natuurlijk beter dan alleen maar kleine korte stukje's.

Veel succes met de auto.

Jeroen[/quote]
Hij is uit 2004 :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum