Peugeot 806: stotteren van motor in 5de versnelling. -806-

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Heb al eerder een bericht gelpaatst hierover maar heb nu meer details.
De motor begint met stotteren zodra ik versnel tussen de 70 en 90 km/u. in de 5de versnelling. In andere versnellingen is er geen probleem merkbaar. Het stotteren geeft een behoorlijke fibratie die goed te voelen is. Zodra er genoeg snelheid is om het gas wat los te laten verdwijnt ook de stotter/fibratie.
Ben al bij een garage geweest maar die kon niets vinden. ook niet na het uitlezen van de computer die reeds diverse meldingen had gegeven. Volgens de garage waren de meldingen te algemeen.
Nu kreeg ik ook problemen tijdens het stoppen bij stoplicht. de motor had het er moeilijk mee..stotteren en leek soms bijna uit te vallen. kreeg nu ook weer een melding................
Kan dit iets te maken hebben met het gasklephuis/potmeter?

Ik hoor graag van wie dan ook.

Alexander

zoomzoom

Geplaatst door zoomzoom (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

patje78 (0) PRO, 15 jaar geleden

Lijkt eerder een probleem te zijn in de ontsteking.Doet die het continu of bij vochtig weer?Wat wel eens voorkomt bij de XU motor is dat de bobine inwendig gaat doorslaan,zit deze op (als je voor de auto staat) rechts op de cilinderkop gemonteerd?Is een 8klepper neem ik aan tenminste?
Spuit eens met een plantensproeier lichtjes op de bobine/kabels en controleer of de vonken gaan overslaan,daar test ik het altijd mee.Bougies zullen wel al gecontroleeerd zijn toch?En even de vacuumslang van de inlaatdruksensor controleren,breekt ook graag over waardoor die gaat stotteren.

zoomzoom (0), 15 jaar geleden

Nee, het heeft niets te maken met het weer. Het is constant aanwezig en alleen in de 5de versnelling.
of het een 8 klepper is....Ik ben een leek betreft auto´s.........Het zijn 4 cillinders.
De bougies zijn vervangen begin januari en de kabels zijn onlangs schoongemaakt omdat ze geoxideert waren.
Waar kan ik de vacuumslang vinden?

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

bij deze motoren is het ook nog belangrijk dat de comp alle versnellingen herkent. als bv de stroom eraf is geweest is ie dit kwijt. dan krijg je dit soort klachten ook. dit is eigenlijk alleen goed te controleren door te gaan rijden met een testkast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum