De auto is niet op constante snelheid te houden.Houd steeds iets in en gaat dan weer.Alleen bij stevig doortrekken merk je het niet.Het gaat om een 1.6 16 klepper.Bij de dealer kon hij eerst nie uitgelezen worden omdat ze er niet in konden komen.Laatst zijn er nieuwe bougie's ingezet en is nu iets verbeterd.En hij zou geupdate zijn via de computer in Frankrijk.Maar probleem is nog aanwezig.Ook word gezegd er mee leren leven.Vandaar mijn vraag weet iemand een oplossing.Heb al div keren VPower getankt is al reinigingsmiddel toegevoegd voor injectoren en is op de autobahn goed bereden.Auto heeft 30000km gelopen.Probleem zit er nu 1jaar in.Bijvoorbaat dank voor U reactie's
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien gasklep/gaspedaal niet goed ingeleerd door dealer.
of gasklephuis defect.
vraag eens of ze een andere willen monteren/inleren en u eens een paar dagen laten rijden om te proberen.
zijn soms lastige dingen om boven water te krijgen
en laat ze wel zorgen dat echt de laatste software erin zit.(ik weet niet wanneer die is geupdate).
En laat die dure troep van SHELL er maar uit want daarvan zie ik niets dan ellende.
He oldtimer, bij PNL adviseren ze juist Vpower om problemen te voorkomen. Maar blijkbaar heb jij er geen goede ervaringen mee ?
Wiens brood men eet wiens taal men spreekt. Nee hoor, maar ik ben nou eenmaal geen shellfan, veel sludge in de carterontluchting enz,en gewoon matig lopen van de motor(uit eigen ervaring)veel kappote bougie's(in de tijd dat we zelf shell in de pomp hadden)maar dat is al weer jaren terug.204 en 304 tijd.
Oldtimer,
Ik hoor ook veel andere verholen wel positief, de motor loopt rustiger en is veel zuiniger in verbruik.
of ervaar je het alleen bij peugeot's
groeten Reinder
19 jaar
Mijn ervaringen beperken zich alleen maar tot Peugeot's misschien heb ik daardoor wel een "beetje" tunnelvision.
Veel van dit soort problemen ontstaan door vervuiling.
Een oplossing van dit probleem zou kunnen zijn de in en uitlaatkleppen te vervangen. Dit probleem ontstaat vaak boven de 15000 km. Bij lage toerentallen blijven de kleppen hangen in de geleider door lakvorming waardoor er een hik(slechte verbranding) ontstaat. Wanneer je gas geeft is het meteen over.
Ik zou ook een revisie van de kop voorstellen en daarna de auto iets steviger berijden, door de motor zo nu en dan goed te gebruiken (hoger toerental) vervuild deze een stuk minder, overigens hebben wij deze problemen meerdere malen gehad, alleen was dit de zelfde motor maar dan in de 206, deze hoeft uiteraard minder hard te werken dan in een 307.
evt kun je de motor laten reinigen met Forte. Dit spul verwijdert lak van de klep stelen, al 3x gedaan goede resultaten. Daar komt dan iemand voor langs die de behandeling uitvoert.
Ook zou ik adviseren om super 98 te tanken, loopt ie veel rustiger op en bij ons worden daarmee een hoop problemen opgelost.
Het lijkt wel of deze problemen eigenlijk alleen maar urgent worden als het wat kouder wordt in de zomer hoor je ze hier eigenlijk niet over.
Klopt op bepaalde momenten komen ze regelmatig binnen en even later geen een. mogelijk toch ontbrandingstemperatuur icm vervuiling door veel koude starts
Met Forte heb ik goede ervaringen,kun je ook makkelijk zelf doen hoor. We hebben de gebruikershandleiding van hun gekregen.
Je kan het spul ook preventief gebruiken door het 1 maal in de 2/3 maanden in een volle tank te gooien. Er is ook spul om de injektors preventief te reinigen. Bij ons weinig tot geen problemen meer met dit type motor.
Moter laten reinigen met Forte en nu preventief toevoegen tot nu toe goed resultaat.Heb goede hoop dat wanneer de tempratuur buiten hoger word het ook goed zal blijven.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar