Peugeot 206: stotterren/ inhouden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v GTi

Hallo,

Mijn 206 2.0 16v van 2000 heeft het volgende probleem.( model 1999/2000)
De motor loopt mooi stationair en start soms meteen en soms moet je even door starten.
Als je versneld tot de gewenste snelheid is er geen enkel probleem alleen dat je dan het gevoel hebt een 1.4 te hebben ipv en 2.0.Je kunt ook niet meer dan 5000 tpm maken met veel moeite.
Op constante snelheid houdt de motor in/stottert ( je hebt het gevoel dat je automatisch afremt en weer gas geeft maar dan heel snel acher elkaar)
De auto is bij de dealer uitgelezen en zegt het volgende in de Elektronische eenheid motor;
Tijdelijke storing: Signaal sensor motortoerental, Mengselregeling en Communicatie elektronisch antistartsysteem.
En het volgende in Intelligente service centrale;
Tijdelijke storing: Verbinding elektronische eenheid motor/Intelligente service centrale, Elektronische eenheid motor.Storing bij deblokkering, Inleren van afstandsbediening niet uitgevoerd en Batterij afstandsbediening leeg.
Het diagnose lampje brand af en toe wel en dan weer niet.
De dealer weet het verder ook niet direct en zegt dat het vanalles kan zijn?

Groetjes

spykersaab

Geplaatst door spykersaab (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

rijdend uitlezen en kijken naar het motortoerental met de tester als deze gaat stotteren.

Als er ook problemen zijn met warm aanslaan, vervang dan de BDP sensor maar

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Mengselregeling krijg je als het mengsel niet goed is - dat kan ook dat trage versnellen veroorzaken.
Kan een defecte sensor zijn, valse lucht, benzinedruk probleem, etc.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren. Vooral lambda sondes.
Als de fuel trim uitgelezen wordt dan kun je daar ook veel aan zien. Moet rond het middenpunt staan (meestal 0).

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?

spykersaab (0), 12 jaar geleden

De bougies, brandstoffilter,luchtfilter en olie met filter zijn net vervangen.
De brandstofdruk is gemeten en goed.
Alle vacuumslangen zijn gecontroleerd en indien nodig vervangen.
Gasklephuis is schoongemaakt er is een benzinetoevoeging gebruikt.
De slang van de carterontluchting is vervangen, deze was helemaal verrot en een gedeelte weg.Alle stekkerverbindingen van de sensoren zijn gecontroleerd en schoongemaakt.
Bovenstaande alles zonder resultaat

Morgen plaatsen we en nieuwe BDP-sensor?

Het voordeeel is wel dat de auto nu zeer zuinig is!!!

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Is distributie timing ook gecontroleerd!???

spykersaab (0), 12 jaar geleden

Vandaag de BDP-sensor vervangen, geen resultaat
de zuurstofsensor vervangen, geen resultaat.( er zit er maar 1 op)
Compressie gemeten deze is bij alle 4 ongeveer 14,5/15 bar.
Distributie timing gecontroleerd deze staat perfect.

Nog een vraag, de nokkenassensor waar is deze voor?
Het maakt namelijk geen verschil of je deze aansluit of niet!!!
Of is dat al een indicatie dat deze defect is?

spykersaab (0), 12 jaar geleden

We hebben in de tussentijd nog veel gecontroleerd/gedaan,nokkenassensor is vervangen, gaskleppositiesensor, stappenmotor, temperatuursensor-koelvloeistof, luchtdruksensor, inlaatluchttemperatuur-sensor, klopsensor, EGR-klep, injectoren, BDP-sensor, hoofdrelais onder computer en contacten op computer/stekkers allemaal gemeten op spanning/massa en/of weerstaand, alles binnen de opgegeven toleranties.
De enige afwijking is de gasklephuisverwarming deze zou ongeveer 6 ohm moeten zijn en we meten 33 ohm.
Dit kan volgens ons niet het probleem veroorzaken!
Verder hoeveelheid brandstof per 20 sec gemeten deze was ongeveer 600ml ( eis 450 tot 800ml)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum